הפגנות מחוץ לביתו של גלנט: "חשבנו שיש לשר הביטחון סכין בין השיניים, איפה זה היום?"

עשרות קצינים במילואים, משפחות שכולות ונציגי ארגון "אמהות לוחמים" הפגינו הערב מול ביתו של השר • המפגינים הטיחו בו "התחושה היא שאין רצון אמיתי לנצח" • סרן במיל' אלישב ואך: "נלחמתי 300 ימים בעזה, אבל המאבק האמיתי הוא כאן, מול שר הביטחון"

שר הביטחון יואב גלנט (ארכיון). צילום: קוקו

 

עשרות קצינים במילואים, משפחות שכולות ואמהות מארגון "אמהות לוחמים" התכנסו הערב (שלישי) ליד ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם, בדרישה להחריף את הלחימה ברצועת עזה ולהשיג הכרעה מול חמאס. המפגינים קראו לגלנט לפעול בעוצמה או לפרוש מתפקידו אם אינו מסוגל להוביל לניצחון.

אלישב ואך, סרן במילואים שהקים לאחרונה מאהל מחאה מול ביתו של גלנט ויזם את האירוע הערב אמר כי הוא הגיע למקום לאחר 300 ימים של לחימה קשה בעזה ורגע לאחר שאחיו גולן ואך, אל"מ במיל' נפצע קשה כשפיר מנהרה קרס עליו.

אל"מ (במיל') גולן ואך, צילום: יהושע יוסף

"נלחמתי 300 ימים בעזה, נפצעתי פעמיים ובמקום לחזור לבית הגעתי לכאן, כי אני מבין שהלחימה האמיתית נמצאת כאן, מול ביתו של האדם שאחראי על הביטחון של מדינת ישראל. שר הבטחון אתה אחראי לביטחון, אבל משום מה כולם מאתרגים אותך, אנחנו הציבור נתנו לך את האחריות לביטחוננו, אבל אנחנו לא רואים שיש לך את הרצון לנצח", אמר ואך.

גלנט עם לוחמי סוללת חץ, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ואך אמר כי הוא, יחד עם חבריו הקצינים והלוחמים בצה"ל מבקשים משר הביטחון לנצח את המלחמה ולהעמיק את התקיפות באויב, ללא רפיסות וללא שיהוי. "אם אתה לא יכול לנצח ואם אתה לא מסוגל אז תניח את המפתחות, אנחנו חייבים לנצח, עם ישראל חי" אמר.

מאיר טובול, אביו של רס"ל אסף טובול ז"ל, שנפל בדרום הרצועה, אמר: "כשפרצה המלחמה הייתה לי תקווה. גלנט היה נראה אז כשר ביטחון עם סכין בין השיניים, אבל איפה זה היום? אנחנו דורשים ניצחון מוחלט, זה או אנחנו או הם". עוד אמר: "אני מאמין לערבים וכשהם אומרים שהם ישמידו אותנו אז אתה וכל עם ישראל צריכים להאמין להם!".

אסף פנחס טובול ז"ל, צילום: ללא

אייל בוצחק אביו של סרן אושרי בוצחק ז״ל שנפל ברצועת עזה: "שמענו שלשום שצריך להפסיק את המלחמה מאיש בכיר במערכת הביטחון לשעבר, תגידו לי אנחנו השתגענו? להפסיק עכשיו את המלחמה? עד הניצחון! עד ההכרעה! עד המציאות שבה כל החבר'ה כאן יפסיקו להפגין. אולי כשגלנט יתפטר, יש לו זכויות אבל כנראה שהיכולת שלך כשאתה מגיע להוביל הנהגה מדינית אין לך את הכוחות האלה. לשים את המפתחות זו לא בושה, לומר אני לא מסוגל כי יש עליי לחצים מארצות הברית, לחצים מבפנים, מהחברים, זו לא בושה, אנחנו דורשים ניצחון".

סרן אושרי משה בוצחק, צילום: דובר צה"ל


חנה גיאת מארגון "אימהות לוחמים" אמרה: "בשבועות האחרונים הזדעזענו כולנו כשראינו איך החמאס רוצח בדם קר את החטופים, מחזות שחשבנו שהעם היהודי לא יראה יותר. אבל בתמורה אנחנו רואים את הצבא ואת מי שגר כאן, שר הביטחון, מכניסים משאיות עמוסות מכל טוב וזה כשממשיכים לטבוח באחים שלנו יום יום. לצערנו מישהו כאן לא מבין מי האויב הרצחני שנמצא מולנו. חשוב לנצח אותו זה ניצחון או כליה. אין לנו היום אפשרות אחרת".

.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר