אחרי פרסום השיחה הקשה עם נתניהו, אביו של אורי דנינו ז״ל במסר לממשלה: ״פיקוח נפש דוחה הכול״

הרב אלחנן דנינו, אמר לאחר פרסום התיעוד מהמנהרה שבה הוחזק בנו: "בבקשה אל תחמיצו סיכוי קלוש להביא את כולם הביתה מיד" • הרב אלחנן אמר: "נהיה נס להביא גופה שלמה לקבורה - זו נהייתה פנטזיה של משפחות" • הוא קרא לאחדות העם: "אנחנו אולי לובשים בגדים שונים, אבל באנו מאותו אבא ומאותה אמא"

אלחנן דנינו, אביו של אורי ז"ל: "פונה למנהיגים - פיקוח נפש דוחה הכל" // קרדיט: יהודה שלזינגר

אביו של אורי דנינו ז"ל, הרב אלחנן דנינו, דיבר הערב (שלישי) בעצרת בתל אביב וקרא לאחדות העם. הוא קרא למנהיגים "לא להחמיץ אף הזדמנות להשיב את כל החטופים הביתה", והתייחס לשיחה בינו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו. " הפנו את דבריי חלילה לפגוע במישהו. לא זו הייתה כוונתי".

אביו של אורי דנינו ז"ל, אלחנן דנינו בעצרת בתל אביב, צילום: קוקו

"לצערי, הרבה זמן לא אמרתי את המילים ערב טוב", אמר הרב אלחנן בפתח דבריו. "אבל היום אני חייב לומר זאת, כיוון שאתם מארחיי. אני מוסר את תודתנו לאלפי בני ישראל שיצאו והריעו בכל מקום בארצנו הקטנטונת להזכיר לנו בכל יום ובכל לילה - מאות אנשים נחטפו, יותר מאלף נרצחו - והעולם כמעט כמנהגו נוהג".

"אני רואה כאן פנים שמקשים עליי להמשיך לדבר," אמר אלחנן והסביר מדוע הוא ומשפחתו לא השתתפו בהפגנות למען החזרת החטופים. "לא ראיתם אותנו הרבה מהסיבה הפשוטה - ניסינו לשמור על אורי כמה שיותר. אורי נחטף בבגדים אזרחיים, אבל תפקידו היה מבצעי".

אלחנן התקשה לדבר. "באתי לכאן לאחר יממה סוערת שבה משפחת שם טוב, שאורי שלי, חזר בשביל להציל את עומר. כולי תפילה שאורי הצליח להצילו".

הוא התייחס לשיחה שפורסמה מניחום האבלים של בנו, בה דיבר עם ראש הממשלה נתניהו ואמר: "חלק מכלי התקשורת הפנו את דבריי חלילה לפגוע במישהו. לא זו הייתה כוונתי. באתי לכאן לזעוק את זעקת 101 החטופים והמשפחות. לי כבר אין את הפריווילגיה לעמוד מנגד, אבל לי אין גם את האינטרס".

אביו של אורי דנינו ז"ל, אלחנן דנינו, צילום: קוקו

"לנו קרה נס", הסביר הרב אלחנן בכאב. "בשנה האחרונה נהיה נס להביא גופה שלמה לקבורה. זו פתאום נהייתה פנטזיה של משפחות. כמה מחריד".

הוא הבהיר: "אמרתי ואני אומר שוב - אהיה לכם לשופר לכל אשר תרצו, לצערי לא בכביש. אין בי כבר את הכוחות להפגין איתכם יחד בכביש. אבל יש לי את הכוחות לדבר אל לב מי שאולי מחליט".

"אנחנו מקבלים את הדין באהבה, אבל חובת ההשתדלות היא עלינו. עלינו כאזרחים, וכל שכן על המנהיגים".

העצרת בתל אביב, הערב, צילום: קוקו

עוד אמר האב השכול: "התדר שניסיתי לשדר למי שדיבר איתי בניחום האבלים, וביניהם השיחה הידועה, לצערי. מי שראה את הלוויה של אורי, ואת השבעה, הבין קצת מי אנחנו ולאן אנחנו מחנכים ומה אנחנו שואפים לעשות".

הוא סיפר על בנו ועל הבית בו גדל: "אורי גדל בירושלים, בתלמוד תורה חרדי. הוא גדל לאב שעשה צבא, ולאמא שעשתה שירות לאומי אבל נשארו במחנה. ברבות השנים אורי בחר בדרך של תורה ומלאכה, ובהגיעו לגיל גיוס - הגיע הביתה ואמר: 'את החיים הנוחים אני משאיר מאחוריי. את כל כולי אתן למדינת ישראל'".

אביו של אורי דנינו ז"ל, אלחנן דנינו בעצרת בתל אביב, צילום: קוקו

"הוא שירת עד יום שמחת תורה. הוא גויס באוגוסט 2018, תמיד היה בתפקידי לחימה. אני מספר זאת כי לא היה רגע אחד בחייו שלא חיבקנו, שלא אהבנו, שלא תמכנו, ברגעים הכי קשים שלו. הן בישיבה, וכל שכן בצבא. תמיד היינו כהורים שתומכים ודוחפים להמשך. תודה לאל, הוא המשיך וחתם קבע".

הרב אלחנן קרא לאחדות בעם ונגד הפילוג של מי שהוא כינה "קיצוניים". "אזרחים יקרים, הציבור מחובר. הציבור ברובו אוהב, מאוחד. אל תתנו לקצוות להיכנס אלינו פנימה. הקצוות דלים ומעטים," אמר אלחנן לקול תשואות.

"כולנו בני איש אחד. וכאן נכנסת חובת הערבות ההדדית, שהינה אחת מחובותיו הראשונות של יהודי מאז שהוא נולד. אנחנו אולי לובשים בגדים שונים, אבל באנו מאותו אבא ומאותה אמא. התפזרנו בכל מיני ארצות בעולם. הקדוש ברוך הוא הנחיל לנו את הארץ הזו כי אנחנו עם אחד. בואו לא נתן לאף אחד לפלג ולחלק בנינו. בבקשה".

אביו של אורי דנינו ז"ל, אלחנן דנינו בעצרת בתל אביב, צילום: קוקו

לסיום, פנה דנינו למנהיגי המדינה:"למנהיגינו אני פונה - אתם יושבים במשך היום ומנהלים כל כך הרבה דברים. אבל פיקוח נפש דוחה הכל. חייהם של עשרות טובי בנינו, בנותינו, נשותינו ילדנו תלויים גם בכם. בבקשה, לא להחמיץ כל סיכוי דל או קלוש על מנת להביא את כולם הביתה מיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר