גולדנברג בבית המשפט לפני הקראת כתב האישום. צילום: יהושע יוסף

נועה גולדנברג שהואשמה בתקיפת בן גביר: "לא זרקתי עליו חול, כדור חול, קובבה או בוץ - אני בטראומה"

גולדנברג מגיבה לראשונה להאשמות על תקיפת השר לביטחון לאומי, וטוענת כי לא עשתה דבר פסול • במכתב שפרסמה לתקשורת, היא מתארת את הטראומה הקשה שעברה במהלך המעצר והמאסר • "מעולם לא דמיינתי שאמצא את עצמי אזוקה בידיים וברגליים, הדרך לכלא הייתה סיוט אחד מתמשך", כתבה

[object Object]

לאחר שהוגש נגדה כתב אישום בעקבות האירועים על חוף הים, נועה גולדנברג מדברת לראשונה. במכתב שפרסמה היום לתקשורת, היא מספרת על הרגעים הקשים שעברה במהלך המעצר והמאסר בנווה תרצה. לדבריה, היא לא עשתה דבר שיצדיק את הטענות שהופנו כלפיה, אך מצאה את עצמה נרדפת, מצולמת ומושפלת, כשכל תהליך המעצר היה עבור טראומה בלתי נשכחת.

בן גביר בחוף הים, צילום: ללא קרדיט

גולדנברג מתארת את תחילת האירועים ביום שישי בצהריים, כשבילתה עם חברים בחוף הים. לדבריה, היא והחברים הבחינו בבן גביר שנמצא בחוף ושוחחו ביניהם על הימצאותו שם. "כמובן שלא זרקתי עליו חול, או כדור חול, או קובבה או בוץ", היא מדגישה. אך תוך מספר דקות, לדבריה, הגיעו מצילים שדרשו ממנה לצאת מהמים, בטענה שתקפה את השר בן גביר.

תיעוד זריקת החול על השר בן גביר // 27א

לאחר שהתעלמה מהבקשה, מצאה את עצמה במהרה אזוקה ומובלת לניידת המשטרה. "לא קלטתי מה קורה", היא כותבת, "ביום שישי בצהריים, בזמן שאני מבלה עם חברים, פתאום מוצאת את עצמי בתוך ניידת בדרך לתחנה".

נועה בן המעצר לאחר שזרקה חול על השר בן גביר, צילום: ללא

במהלך המעצר בניידת ובמאסר בנווה תרצה, גולדנברג מתארת חוויה מטלטלת. השוטרים לא פסקו מלצלם אותה כשהיא בבגד ים, והאזיקים הכאיבו לה עד כדי כך שהותירו סימנים על גופה. בהמשך, המצב רק החמיר כשהוחזקה במתקן כליאה, שם שהתה עם אסירות אחרות שהתנהגו באופן קיצוני.

נעה גולדנברג לצד משפחתה באולם הדיונים, צילום: יהושע יוסף

"לא הצלחתי לישון דקה בלילה", היא כותבת, "הצרחות, הריח והפחד לא הפסיקו. הייתי בהלם מוחלט מהסיטואציה". גולדנברג גם מדגישה את חוסר התמיכה שהוענק לה מצד הרשויות, למרות שמדובר במעצר ראשון שלה. היא מסכמת את החוויה הקשה כשהיא מודה שהתמיכה מהמשפחה והחברים היא זו שעזרה לה לשרוד את הסיוט.

 גולדנברג מודה שהיא עדיין בבית אך חווה טראומה קשה ממה שעברה. "הסיוט עדיין לא נגמר", היא מסכמת, "אמנם אני בבית, אבל בטראומה איומה מכל מה שקרה, ולצערי עדיין קורה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בנאשמת בת 27 שהוגש נגדה כתב אישום בגין תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. אנו דוחים בשאת נפש את דבריה של הנאשמת וכל ניסיון לגמד או לנרמל את האירוע החמור, נותן לגיטימציה לפגיעה באנשי ציבור ואנו לא נאפשר זאת. נדגיש, כי בניגוד לטענותיה כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה, ובמקום לפגוע בעבודת השוטרים שפעלו כפי שמצופה מהם, ראוי היה לגנות בכל תוקף עבירה של תקיפת עובד ציבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו