יונה יהב: "מבחינת המדינה קיים רק מרכז הארץ – חדרה עד גדרה"

את הדברים אמר ראש העיר חיפה ביום עיון בנושא "שמים את הצפון במרכז", שהתקיים במוזיאון חיפה לאמנות • תא"ל במיל' אמל אסעד: "אני לא מבין את ההחלטה לפנות את יישובי הצפון מבלי שתהיה תוכנית פעולה אסטרטגית. הצפון נטוש ומופגז"

ראש עיריית חיפה, יונה יהב. צילום: מישל דוט קום

במוזיאון חיפה לאמנות התקיים היום (שלישי) יום עיון תחת הכותרת "שמים את הצפון במרכז: אתגרי החברה האזרחית בצפון הארץ".

יום העיון התעמק במציאות החיים כיום בצפון, דרך רב-שיח בין יוצרים ופעילים מרכזיים בחברה האזרחית על אפשרויות הפעולה בתוך מציאות של מלחמה.

את יום העיון פתח ראש העיר חיפה, יונה יהב, שאמר: "במשך שנים לא שמים את הצפון במרכז. שנים אנחנו נכשלים בליישב אותו, בלפתח אותו. מבחינת מדינת ישראל, לא חשוב איזו ממשלה, קיים רק מרכז הארץ – חדרה עד גדרה, ושם משקיעים את כל הכסף. אנחנו בכלל לא נמצאים על המפה. אני חושב שזאת הייתה טעות לפנות את יישובי הצפון, הפכו אותם למושא לצלפות כדי להרוס אותם".

ביום העיון השתתף גם תא"ל (במיל') אמל אסעד, דרוזי ישראלי, יוזם פרויקט "בשביל הבנים הדרוזים", שתקף: ''מדינת ישראל  מתנהלת ללא חזון ואסטרטגיה כבר שנים. אני לא מבין את ההחלטה לפנות את יישובי הצפון מבלי שתהיה תוכנית פעולה אסטרטגית. הצפון נטוש ומופגז".

אמל אסעד (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה שהנחה את יום העיון, סיפר: "יום העיון הזה נהגה בהשראת התערוכות שאנו מציגים כעת במוזיאון – 6 תערוכות של אומניות מהצפון, שחלקן אף פונו מביתן. התערוכות הנוכחיות זוכות להצלחה והתעניינות עצומה – אפילו ברמה עולמית. וחשוב לזכור שהחשיבות הציבורית של העונה הנוכחית, אינה פחותה בעיני מזו האומנותית. אנחנו מייחסים חשיבות גדולה להפניית הזרקור אל הצפון הנטוש והפגוע. באופן שיש לנו בו ערך מוסף, בדרך האמנות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר