אביו של אורי דנינו ז"ל הטיח ברה"מ: "בנית את המנהרה שבני נרצח בה"

ראש הממשלה הגיע עם רעייתו לביקור תנחומים אצל משפחתו של אורי דנינו ז"ל, וספג ביקורת קשה • בהקלטות שפורסמו בכאן רשת ב' נשמע אביו של אורי ז"ל, אמר: "את מה שיש לך להשמיע שמענו כבר 15 שנה" • רעיית ראש הממשלה התערבה והטיחה באב השכול: "אתה אומר דברים שאומרים לך"

אורי דנינו. צילום: באדיבות המשפחה

בסוף השבוע הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור אצל משפחתו של אורי דנינו ז"ל, חייל צה"ל שנחטף ונרצח בשבי חמאס וגופתו הושבה לישראל יחד עם חמישה חטופים נוספים. הרב אלחנן תקף את רה"מ בשיחה שפורסמה הערב (שני) בתוכניתם של רן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב'. בהקלטה שפורסמה האשים האב: "אתה בנית את המנהרה שבני נרצח בה". 

בהקלטות נשמע אביו של אורי ז"ל מטיח בנתניהו: "אדוני, הבן שלי נרצח במנהרות שאתה בנית. הן נבנו במשמרת שלך, בבטון ובכסף שאתה הכנסת לרצועה 15 שנה".

עוד אמר אביו של אורי ז"ל לנתניהו: "לא מגיע לנו את הארץ בלי אחדות. תסגור את הלשכה עשר דקות ביום ותחשוב עשר דקות איך אתה מביא ערך יהודי לעם. האסון קרה בגלל הפילוג. תתעוררו בבקשה. תגבירו אחדות ואהבת ישראל תפסיקו עם ספינים. אתה מנהיג. תנקה את השטויות".

מציטוטים נוספים שפורסמו בכאן 11: "שתקנו 11 חודשים, אנחנו מאמינים בהקב״ה. אבל אני מרגיש שכלום לא השתנה".

נתניהו: "למה אני כאן? בשביל מנמעני השלטון?"

בשלב מסוים התערבה רעייתו של רה"מ, שרה, בשיחה ואמרה: "איזה מנעמים?"

אלחנן ענה: "את מה שיש לך להשמיע שמענו כבר 15 שנה. אתה הכנסת את הכסף למנהרות. 15 שנה ישבת בשקט, לא עשית כלום. ציידת אותם במנהרות ודולרים לא עשית כלום. באת לשמוע או להשמיע מה שיש לך להשמיע? שמענו כבר 15 שנה".

אורי דנינו שנרצח בשבי החמאס על ידי חוטפיו שר בסוכות האחרון

נתניהו: "אני מכיר את התחושה הזאת שלכם. הזעקה שלכם והמועקה שלכם היא כל כך ברורה. אין יום ואין לילה. כל דבר מזכיר והכל כואב בצורה בלתי רגילה. אתה אמרת הלנצח נאכל חרב? והתשובה היא אם לא תהיה לנו חרב ביד החרב תאכל אותנו. אנחנו עומדים כאן מול מפלצות".

רה"מ נתניהו: "לא ישבנו בשקט".

אלחנן: "ציידת אותם בחרבות ובמנהרות ודולרים. לא עשית כלום".

נתניהו: "יש לי מה להשיב אבל אני לא אשיב לך".

נתניהו בכנסת (ארכיון), צילום: אי.פי

אלחנן: "לא תהיה לך סיעתא דשמיא עד שלא תראה לב וערכים יהודיים כמו שצריך. נבחרת להנהיג את המדינה היהודית בארץ ישראל שהקדוש ברוך הוא הנחיל".

נתניהו: "ואיך היא תתקיים?"

אלחנן: "עכשיו אתה שואל? אחרי 15 שנה שלא עשית כלום? אם היית מתנהג כמו שהיית בגיל 22 עם ציונות אמיתית. אם היית מנכה את כל ה-50 שנה של הפוליטיקה של אחר כך, היית מסתכל המטרה הקדושה, היית הורג את חמאס כשהוא קטן". 

בשלב מסוים, שרה נתניהו התערבה בשיחה: "לצערי, אתה… אני יודעת שאתם בכאב גדול, ואני לא רציתי לדבר, אבל אתה, הרב אלחנן, אתה אומר דברים שאומרים לך".

הרש גולדברג, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו, צילום: ללא קרדיט

אלחנן: "אתם כנראה לא מכירים אותי. אתם לא יודעים מי אני, אני לא קשור לכלום".

מציטוטים נוספים שפורסמו בכאן 11, גם אחד מאחיו של אורי ז"ל השתתף בשיחה: "אין מחיר לחיים, לא לחיים ולא לקבר ישראל. אני מבקש, אם זה יעזור להביא אותם הביתה. אנחנו כבר לא יכולים. אנחנו ברוך ה' זכינו שאורי שלם קבור בהר הרצל... אבל עוד כמה חלקות ייפתחו שם בהר הרצל. כמה? די! כמה דם נשפך על המדינה. אנחנו לא חיים על החרב, אנחנו לא מקדשים את המוות, אנחנו מקדשים את החיים. עם ישראל מקדש את החיים".

ב-7 באוקטובר יצא אורי ז"ל לבלות במסיבת הנובה עם חבר. אליהם הצטרפו שלושה חברים נוספים: מיה ואיתי רגב, שנחטפו ושוחררו בהמשך משבי חמאס, ועומר שם טוב שעדיין חטוף ברצועה. אורי וחברו כבר הצליחו להימלט במכוניות מזירת הטבח, אבל לבסוף אורי החליט לחזור כדי לנסות להציל את החברים. החבר ניצל, בעוד אורי ושאר החברים נתפסו ונלקחו בשבי. אביו של אורי, אלחנן דנינו, מתגורר בשכונת רמות בירושלים.

נתניהו מגיב להקלטות נגדו: "אני לא שופט, אני שומע" // צילום: דוברות ראש הממשלה.

בתגובה לפרסום, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם תגובה בניסיון לצמצם נזקים: ״אני שומע את הזעקה של משפחות החטופים שאיבדו את היקר להן מכל. רעייתי ואני הולכים למפגשים קורעי לב, שפשוט שוברים את הלב לרסיסים. אני שומע, אני מקשיב, אני גם לא שופט, ואני עושה הכל כדי להחזיר את החטופים וכדי לנצח במלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר