אחרי ששידרו ראיון ובו קריאות לרצח: האגודה למען הלהט"ב בתלונה חריפה נגד תאגיד השידור

בתכנית "בין השורות" שודר ראיון עם סעיד בדראן, שכלל אמירות קיצוניות נגד הקהילה הגאה • המרואיין טען כי הלהט"בים הם "מחלה ממארת" • בדראן בין השאר: "הדת תומכת בהריגת כל אדם שהוא סוטה - הם מחוץ לטבע, יש פסק הלכה כזה שאומר שצריך להרוג אותם" • יו"ר האגודה הילה פאר: "לא פחות מהתרת דמם של חברי הקהילה - הסתה ברורה ומצהרת בתאגיד ציבורי" • מכאן נמסר: "הדברים שנאמרו בלתי נסבלים, הסרנו מיידית את הקטע מן הרשת"

סעיד בדראן בסרטון. צילום: מכאן 33

אמש בראיון בערוץ "מכאן 33" אשר פועל תחת אחריותו של תאגיד השידור, שודרו אמירות חסרות תקדים בחומרתן כנגד הקהילה הגאה בישראל. בתכנית "בין השורות עם נסרין אבו גוש", ראיינה המגישה את סעיד בדראן, עיתונאי מעריב לשעבר, איש תקשורת, ובעבר יועצו של חבר הכנסת וליד טאהא ממפלגת רע"מ.

סעיד בדראן באמירות קשות:"הם לא הומוסקסואלים - הם סוטים מינית, מחוץ לטבע - ויש פסק דין מוות נגדם לפי הדת" // מתוך "מכאן 33"

"במשך דקות ארוכות ניתנה במה בתכנית להסתה פרועה כנגד להט"ב, לקריאה מפורשת לרצח והוצאה להורג של להט"ב", טענה האגודה. "מבין אמירותיו של בדראן, טען כי כל הדתות מצדיקות הוצאה להורג של להט"ב, טען כי 'הם מחלה ממארת בחברה שלנו' ועל השאלה הישירה האם הוא בעד להרוג להט"בים ענה: 'אין כרגע מדינה שתבצע זאת, אך אם הייתה לא הייתי מתנגד'".

אמירות שיש בכוחן להצית אלימות חמורה

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר כי "לא מדובר רק באמירות אגביות שלא היה ניתן לצפות, אלא בסדרת שאלות שהחלה בשידור סרטון מוקלט מראש שכבר בו יש אמירות אלימות ומסיתות כנגד להט״ב והמשיכה בהעמקה במשנתו האלימה של המרואיין, ללא ביקורת של ממש מצד המראיינת".

שריפת דגל גאווה בהפגנה, צילום: רויטרס

במכתב התלונה ששיגרה האגודה למען הלהט"ב להנהלת תאגיד השידור נכתב: "אלו אמירות שיש בכוחן להצית אלימות חמורה כנגד להט"ב ולסכן באופן ישיר חיי להט"בים מהחברה הערבית בפרט, אשר רבים מהם נמצאים גם כך בסכנת חיים יום יומית. לא ייתכן ששידור ראיון בעל תוכן שכזה לא נעצר באף שלב הפקתי ולא על ידי אף עורך או גורם בכיר במערכת שיכול היה למנוע הקרנת ראיון שיש לו פוטנציאל ממשי להסית לאלימות".

עוד הוסיפו כי "לאור חומרת המקרה, אנו מצפים ומצפות שיינקטו כל הסנקציות העומדות לרשותכם כלפי צוות התכנית וכלפי מי שאישר את שידור הראיון והשארתו באוויר במשך דקות ארוכות ואף באתר מכאן 33 בערבית".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, צילום: קוקו

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה: "מדובר בלא פחות מהתרת דמם של להט"ב מהחברה הערבית בשידור חי. לא ניתן לעבור על זה בשקט. האירוע הזה צריך לטלטל את התאגיד ומכאן 33 שאישרו הסתה ברורה ומוצהרת לרצח בתאגיד שידור ציבורי".

חמודי (מוחמד) עומר, מנהל בית אל מים, בית ללהט"ב מהחברה הערבית בתגובה לעיתונאי סעיד בדראן: "בזמנים אלו של קשיים וחוסר קבלה מגיע אדם ודורש להוציא להורג את הקהילה הגאה כשהוא מצטט מהדת. אדוני, אין דת שמצווה להרוג אדם כלשהו, הדתות הן אהבה וסובלנות, והאסלאם קורא לאהבה ולקבלת האחר. הקהילה הגאה אינם אסון לחברה ואינם מחלה ממארת. אל תתבייש בשונה, תתבייש במעשיך ובשנאתך לשונה".

מכאן חדשות נמסר: "הדברים שנאמרו בשידור מכאן בערבית בלתי נסבלים, ולא ראוי היה שישודרו. הסרנו מיידית את הקטע מן הרשת. האורח שאמר את הדברים בשידור לא ישוב להתארח בשידורינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר