אלה קינן : "ישראל במלחמה גם ברשתות, לא רק בעזה ובלבנון"

בלוגרית התיירות גייסה את הידע ואת העוקבים שלה בבוקר ה-7 באוקטובר ומאז הפכה ללוחמת הסברה למען ישראל ברשת, והיא מספרת על המאבק ב- Free Palestine, "המותג החזק בעולם. הוא נותן לך פס חופשי, לאנוס, לרצוח, לחטוף, הכול ותמיד יתמכו בך. זה מטורף".

אלה קינן בשיחה עם עידן טנדלר

"יש ברשת מסעות הסברה מאורגנים נגד ישראל שמאחוריהם עומדות מדינות. מדובר ברוסיה, בסין ובאיראן. לכל אחד מהגורמים האלו יש את האינטרסים שלו, אבל הם רואים בנפילת ישראל את אבן הדומינו הראשונה בנפילת המערב. זה האינטרס שמחבר בין איראן, סין, רוסיה והפלסטינים", כך אמרה משפיענית הרשת ובלוגרית התיירות אלה קינן לעידן טנדלר בפודקאסט "בשביל ישראל".

קינן, שמאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל עוסקת ברצף בהטמעת הנרטיב שחמאס מקביל לדאעש, מתריעה שלישראל כמדינה אין תורת לחימה דיגיטלית נגד ההסתה הנרחבת נגדנו ברשת.

"כבר מה-8 באוקטובר נמחקו מהרשת כל סרטוני מעשי הזוועה שחולל חמאס בעוטף עזה והחל קמפיין מתוזמר כנגד ישראל. ממש אפשר היה לראות שחשבונות שונים חוזרים על אותו דף מסרים. המסרים האלו משפיעים מאוד על הצעירים במערב ובארה"ב שמקבלים את כל המידע שלהם מהרשתות החברתיות. הצעירים האלו לא בודקים אחר כך את המידע אלא קולטים שישראל עושה רצח עם ושהיא מדינת אפרטהייד''.

אלה קינן ועידן טנדלר,

מול הפעילות הפרו-פלשתינית המאורגנת הזו, אין לישראל תורת לחימה: "אין תיאום בין המשרדים השונים בתחום ואין גם תמיכה של הממשלה בגורמים פרטיים שעוסקים בהסברה. מדינת ישראל היא דמוקרטיה, וטוב שכך, לכן בניגוד למדינות טוטליטריות לא צריכה לשלוט בהסברה אבל מנגד היא לא יצרה לעצמה נרטיב של הסברה מה העם היהודי עושה כאן, על צדקת השהות שלנו כאן ומה הערך של המדינה. כך נקבעות ברשת עובדות מופרכות כמו שהפלסטינים הקימו את תל אביב או שהם קלטו את ניצולי השואה בארץ", אמרה.

עמדותיה הפוליטיות של קינן שונות לחלוטין מאלו של הממשלה. היא לא הצביעה לאף אחת ממפלגות הקואליציה. בשיחה עימה, קינן מספרת כי היא פועלת מתוך אמונה בצדקת העם היהודי.

"אחד הדברים המרכזיים שאנו צריכים לחזור אליהם זו האמונה בצדקת הדרך שלנו. האמונה הזו היא הייתה הרוח שדחפה את החלוצים ואת אלו שעלו אז לארץ. הם עברו קשיים רבים, למשל מקימי כפר עזה ובארי סבלו כבר אז קשות מבחינה ביטחונית. אבל האנשים האלו הבינו למה אנחנו כאן, ידעו על ההיסטוריה של העם היהודי, על הציונות והיו מלאי עשייה, אנחנו צריכים מחדש להפיח את הרוח הזו כדי שהמדינה שלנו תתקיים. אני אומרת את זה לא בגלל שאני תומכת במפלגות הקואליציה, לא הצבעתי לאף אחת מהן, אלא בגלל שלאומיות וציונות אינן לאומנות".

קינן, שגדלה בין השאר בבית שאן, שם אביה היה ראש מועצה, ציינה שהכוח המניע ביותר הוא היוזמה ולקיחת האחריות. זו גם לדעתה הדרך להתמודד עם הגזענות שעדיין קיימת בארץ וזו גם הדרך של המדינה לפעול בעולם נגד אויבי ישראל.

"גם כיום יש גזענות נגד מרוקאים, אשכנזים, רוסים, אתיופים ועוד. גם כל העובדות על האפליה שהייתה ידועות. אלא שכדי להתקדם צריך ליזום ולא לשקוע בעבר. אני פועלת כדי לשנות כך שהמדינה תהיה אחרת בהמשך. אני גדלתי על הנרטיב של עשייה ויוזמה שלא משנה מה יהיה אתה לעולם לא הקורבן. זו הדרך לפעול גם כיום ומה שתוקע למשל את הפלסטינים זו העובדה שהם תקועים עדיין באסון שהם חוו במלחמת השחרור".

משפיענית הרשת הבינה מיד אחרי אסון ה-7 באוקטובר כי ישראל צריכה לקבע את הנרטיב שלה בעולם מול מכונת רעל אדירה שפועלת נגד ישראל. "ראיתי את מכונת הרעל פועלת ואמרתי 'הלך עלינו'. אבל אז קראתי לחברים שלי לייצר ססמה שקובעת כי חמאס זה דאעש. הקביעה הזו חרכה את הרשתות החברתיות והופיעה גם בנאום של ביידן על האירועים כאן. המאבק הזה ברשתות הוא קריטי כי אויבי ישראל הבינו שהם לא יוכלו להשמיד אותנו פיזית אז הם פנו לדעת הקהל בעולם. כיום הנרטיב הפלשתיני תופס הכי חזק כמו הכוח שיש למותגים כמו נייקי וקוקה קולה. מה שאני ואחרים עושים זה לסדוק את הנרטיב הזה.

לוחמת הסברה, צילום: טוויטר

''אני לעולם לא מגיבה ולא מצטדקת. ברגע שאתה מגיב, מסביר, אתה מאפשר לקבע את הנרטיב של הצד השני. אני תמיד יוזמת, תמיד נעה קדימה. מהבחינה הזו התודעה בארץ דומה למה שקרה לנו עם כיפת ברזל. בגלל כיפת ברזל אנחנו מתגוננים ולא יוזמים, זו טעות והיא עוד יותר ניכרת ברשתות החברתיות", אמרה.

קינן ציינה גם כיצד המערב חדיר לתעמולה אנטי מערבית שמטרתה להרוס את המערב וקבעה שעל ישראל כמו על שאר מדינות המערב לפעול אקטיבית כדי לעצור את הנזקים שנגרמים לישראל.

"יש המון יהודים עשירים אבל הם תורמים לאוניברסיטאות כדי ששמם יראה על הבניינים. סין וקטאר לעומת זאת מממנות את האוניברסיטאות היוקרתיות במערב וקובעות את תכני הלימוד בחוגים שלמים כשהן מכתיבות גם מי ירצה בכל חוג. באופן הזה מתקבעות עמדות שגויות ושקריות על ישראל. אני כל הזמן עוקבת אחרי תוכניות הלימוד האמריקניות ופועלת לסכל קביעות שקריות. צריך לעבוד בזה כל הזמן ואני וצוותים אחרים הצלחנו לשנות ערכים בוויקיפדיה כמו למשל ערך שטען שבעזה נהרגו 186 אלף איש ואנו שינינו את המספר ל-30 אלף. יש קרב ממשי שנערך בכל הרשתות האלו ולמרבה הצער המערב חדיר מאוד כי הוא דמוקרטי וליברלי וכך מדינות כמו רוסיה פותחות קמפיינים מתוזמרים שהמערב חלש מולם בגלל החופש שיש בו".

אלה קינן הדליקה משואה ביום העצמאות ה-76 של ישראל וציינה ביחס לכך שהייתה לה התלבטות האם הדלקה כזו לא תהווה למעשה תמיכה בממשלה. "היו לי כל מיני מחשבות אבל בסוף החלטתי שאני כאן בשביל הממלכה ולא בשביל המלוכה, אני פועלת כאן להגן על ישראל והמשואה שלי היא תמיכה בדרך וביוזמה הישראלית ולא תמיכה בממשלה. אני נאבקת כנגד השיח שלישראל כולה על כל הדעות שבה אין זכות קיום".

משפיענית הרשת ציינה שהגיע הזמן לחשוב מחדש על השפעת הרשתות החברתיות ועל הנזק שהן גורמות. "מלכתחילה היה הרבה טוב בהקמת הרשתות החברתיות. זה נתן מקום ובמה לעסקים קטנים שקודם היו יכולים לפרסם רק ברדיו, גם אנשים קיבלו במה לדעות שלא היו קודם. אבל מהר מאוד כדי להתפרנס הרשתות התחילו להקצין ולפלג. הסיבה לכך היא שאנשים נשארים כך יותר בעמוד עם ההתבטאות החריפה. ההישארות הזו מאפשרת לדחוף לאותו אדם יותר פרסומות ותוכן. לכן החל תהליך של גרימת הקצנה והבלטת תכנים מפלגים והרסניים. כמו כן את הפילוגים האלו מנצלות דיקטטורות כדי להחליש את המערב. לכן עולה השאלה האם הרשתות החברתיות לא עברו שלב שבו הן כבר יותר מזיקות ממועילות. נכון אני בעד דמוקרטיה ליברלית, אבל גם לליברליזם צריך להיות גבול", קבעה.

קינן קראה לחזור לערכים של מקימי המדינה שמתבטאים בין השאר במסמך שכתב בן גוריון על חינוך הנוער בארץ. במסמך שנכתב בשנת 1954 כתב בן גוריון שיש ארבעה ערכים עליהם יש לחנך את הנוער בארץ: "הערך הראשון הוא שעל הנער להיות בן אדם, אחרי כן הוא צריך ללמוד להיות יהודי ולהבין מה אנו עושים כאן, הערך השלישי הוא החלוציות קרי להיות אדם יוזם והערך האחרון הוא להיות אדם לוחם כי במזרח התיכון אין לנו ברירה. השיבה לערכים האלו תחולל כאן שינוי. מעבר לכך אני מאד אופטימית כי אני רואה כמה אכפת לאנשים מישראל וכמה הם רוצים לקדם אותה. ברור לי לחלוטין שאפשר בעשר השנים הקרובות להפוך את ישראל למדינה הכי טובה ליהודי העולם ולמדינה הכי פורחת ובולטת בעולם", אמרה.

 

--

תמלל ערך והביא לדפוס - אסף גולן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
 

כדאי להכיר