שלושת הנרצחים בפיגוע במעבר אלנבי: יוחנן שחורי, יורי בירנבאום ואדריאן מרסלו פודסמסר

יוחנן, תושב מעלה אפרים, ויורי תושב נעמ"ה נורו בידי המחבל שהגיע מירדן • עוד קודם החלה הבדיקה במעבר הגבול, יצא נהג המשאית ורצח שלושה עובדי המסוף • שמו של הנרצח השלישי טרם הותר לפרסום

ישראל היום . צילום: אורן בן חקון

בפיגוע במעבר אלנבי שבבקעת הירדן נרצחו הבוקר (ראשון) יוחנן שחורי, בן 61, תושב מעלה אפרים, ויורי בירנבאום, בן 65, תושב נעמ"ה ואדריאן מרסלו פודסמסר, תושב אריאל.

תיעוד: רגעי הפיגוע במעבר אלנבי

מועצה מקומית מעלה אפרים הודיעה על הירצחו של יוחנן בכאב: "מודיעה בהלם ובצער כבד על הירצחו של תושב היישוב וחבר המועצה לשעבר יוחנן שחורי. החל מ-7 באוקטובר 2023, מיד עם גיוסם של כל חברי כיתת הכוננות לצבא, גויס יוחנן שחורי לכיתת הכוננות וביצע כל משימה שנדרש מתוך שליחות ומחויבות לביטחון התושבים. יוחנן שחורי היה מתנדב במשמר האזרחי בשגרה לאורך שנים ארוכות. אנו כואבים את הירצחו של חברנו היקר ומשתתפים בצערה הגדול של המשפחה.המועצה משתתפת בצערם של שתי משפחות שיקיריהם נרצחו בפיגוע הנתעב"

יוחנן שחורי, צילום: ללא

משפחתו של מרסלו סיפרה עליו: "הוא היה אבא, בעל, וחבר מדהים, בחור מצחיק אוהב מלא כוונות טובות, אהב לעזור ולהיות שם במיוחד בשביל משפחתו וילדיו. מרסלו גדל בארגנטינה, שם הכיר את גרושתו ואיתה הביא ארבעה ילדים. ב-2003 עלה לארץ, ורוב חייו גר בבקעת הירדן. הוא התגרש והתחתן שנית אחרי עם מרסלה אישתו. היה אדם הגון אהב לעזור ודאג ליקיריו מכל ליבו ולפעמים אם זה בא על חשבונו. היה שחקן בארגנטינה ועבד בתור ליצן קוסם בהופעות לילדים".

"שני מסוקים בדרך אליכם": הדיווח הראשון למד"א על הפיגוע במעבר אלנבי // דוברות מד"א

כאמור, השלושה נרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. נהג משאית ירדני שהגיע למעבר החביא נשק ארוך ברכבו. הוא פתח באש מטווח קצר לעבר עובדים ישראלים באזור הפריקה המשותף, עוד לפני שנערכה בדיקה ביטחונית למשאית. הוא נוטרל ע"י כוחות האבטחה במעבר.

יורי בירנבאום, צילום: ללא

לאחר הפיגוע דווח בתקשורת הפלשתינית כי ישראל סגרה את המעבר לשני הכיוונים. בנוסף לכך כוחות צה"ל עצרו מספר נהגים ועובדים במעבר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעת אבל: "שמעתי בכאב עמוק על הרצחם של יורי בירנבאום ז״ל, יוחנן שחורי ז״ל, ואדריאן מרסלו פודסמסר ז״ל, בפיגוע הטרור הנפשע הבוקר במעבר אלנבי. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם ואוהביהם בתפילה כי לא יידעו עוד צער.

"‏הסכמי השלום בין ישראל לשכנותיה הם אבני יסוד בשאיפה ליציבות האזור, ואנו סומכים על כל הצדדים שיבצעו חקירה מעמיקה של האירוע החמור הזה שתוצאותיו מחייבות אותנו לעמוד איתנים יחדיו למול הטרור. נמשיך להילחם בנחישות כנגד הטרור וכנגד אלו המבקשים לפגוע בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וביציבות האזור כולו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר