מטס אווירי מיוחד לפצועי המלחמה. צילום: עדי נגב-נחלת ערן

"נגעו בשמיים": מטס מיוחד לפצועי מלחמת חרבות ברזל

עשרות פצועים המשתקמים במרכז הרפואי "עדי נגב-נחלת ערן" השתתפו במטס אווירי מרגש מעל דרום הארץ" • אלוף במיל' דורון אלמוג: "היום הם היו טייסים לרגע אחד, והרגע הזה הוא רגע של אושר וחסד" • חייל מילואים שנפצע: "פעם אחרונה שטסתי הייתה במסוק כפצוע אנוש, היום נגעתי בשמיים"

[object Object]

אירוע מרגש ויוצא דופן התרחש היום (שישי) בשמי דרום הארץ, כאשר כ-30 מטוסים השתתפו במטס אווירי מיוחד למען פצועי מלחמת חרבות ברזל המשתקמים במרכז הרפואי לשיקום ע"ש הארווי וגלוריה קיילי ב"עדי נגב-נחלת ערן". הפעילות הייחודית, שנערכה בשיתוף עם ארגון "עננים תעופה למען הקהילה" לרגל פתיחת השנה, העניקה לפצועים חוויה מרוממת רוח ורגע של שמחה בתוך תהליך השיקום המורכב.

מטס אווירי מיוחד לפצועי המלחמה, צילום: עדי נגב-נחלת ערן

אלוף במיל' דורון אלמוג, יו"ר עדי נגב-נחלת ערן, הדגיש את חשיבות האירוע: "היום התאפשר לנו לעשות דבר מיוחד במינו. אותם פצועים שנפגעו במלחמה, כבר לא יוכלו להיות טייסים. הם נמצאים בעיצומו של מסע שיקום ארוך מאד, אבל היום הם נגעו בשמיים. היום הם היו טייסים לרגע אחד, והרגע הזה הוא רגע של אושר וחסד".

אלמוג הוסיף: "זה בדיוק מה שאנחנו עושים במרכזים השיקומיים שלנו ורוצים לאפשר לאותם אנשים שקשה להם יותר, להרגיש שווים בין שווים. אני רוצה להודות לצוותים הנפלאים והמסורים שלנו, לטייס שי שמעון, יו"ר עמותת 'עננים תעופה למען הקהילה' שהוביל את כל המטס ולטייסים הנפלאים מהעמותה שבזכותם יכולנו לעשות את הפעילות ולכל מי שלקח חלק באירוע המיוחד הזה".

מטס אווירי מיוחד לפצועי המלחמה, צילום: עדי נגב-נחלת ערן

מיכאל גוטסמן, חייל מילואים שנפצע במלחמה ומשתקם במרכז, שיתף את חווייתו המרגשת: "בשבילי הטיסה הבוקר הייתה סגירת מעגל – פעם אחרונה שטסתי, הייתה שהייתי פצוע אנוש והוטסתי במסוק לסורוקה. לראות את הארץ היפה שלנו שנלחמנו עליה מלמעלה, בפעילות כזאת מיוחדת עם הצוות המדהים שלנו בעדי נגב, זה דבר מדהים".

גוטסמן הוסיף: "במרכז השיקומי אנחנו עושים צעדים קטנים כל יום אך מאד משמעותיים בתהליך הארוך ואנחנו מרגישים את ההתקדמות והיום זאת הייתה חוויה יוצאת דופן ומגבשת להיות עם החברים והמטפלים יחד".

מטס אווירי מיוחד לפצועי המלחמה, צילום: עדי נגב-נחלת ערן

המרכז הרפואי לשיקום ע"ש הארווי וגלוריה קיילי, שנפתח ביוני 2022, הוא המרכז הראשון מסוגו בנגב ומשנה את תפיסת השיקום המוכרת לתושבי הדרום והנגב. כיום משתקמים בו חיילים ואזרחים רבים שנפגעו במלחמת חרבות ברזל, כחלק ממאמצי השיקום המתמשכים באזור.

מטס אווירי מיוחד לפצועי המלחמה, צילום: עדי נגב-נחלת ערן

בסיום המטס נערך טקס מרגש בו הוענקו כנפיים למשתתפים, סמל לרוח האיתנה והתקווה שמפיחים בהם צוותי השיקום והפעילויות המיוחדות כגון זו. יוזמת האירוע המיוחד הייתה של הפרסומאי אורי אברוצקי, שראה בכך הזדמנות להעניק רגעי אושר ותקווה לפצועים המתמודדים עם אתגרי השיקום היומיומיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו