פרשים מונעים ממפגינים לפרוץ את המחסום דרומה ליד קניון עזריאלי בת"א // קרדיט: אריק סגל

עם ארונות מכוסים דגלי ישראל ובחולצות צהובות: המונים מפגינים ברחבי הארץ למען החזרת החטופים

עשרות מפגינים למען החזרת החטופים צעדו מכיכר הבימה בתל אביב עד לדרך בגין, כשהם סוחבים ארונות שמסמלים לדבריהם את החטופים שנרצחו בשבי • בירושלים - שורדת השבי רז בן עמי קראה מול אוהל האבלים ליד ביתו של ח''כ דרעי: "כולם צריכים להתאגד ולצאת לרחובות"

[object Object]

"מסע ההפקרה" בת"א לזכר 27 החטופים שנרצחו בשבי וחולצו לקבורה: מפגינים למען החזרת החטופים צעדו היום (חמישי) מכיכר הבימה בתל אביב עד לדרך בגין, כשהם סוחבים ארונות שמסמלים לדבריהם את "הפקרתם של 27 החטופים שנרצחו בשבי חמאס והובאו לקבורה".

אלפים מפגינים בת"א אחרי "צעדת ההפקרה", צילום: דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים

סוף "מסע ההפקרה" הגיע לסיומו לאחר שהונחו ארונות הקבורה אל מול הקריה. ממטה משפחות החטופים נמסר: "הערב, ביום ה-334 בו נמצאים 101 חטופים בשבי החמאס, משפחות החטופים ואלפי ישראלים יצאו מבתיהם בקריאה לשים סוף להפקרה ולהשיג עסקה להשבת כל החטופים - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם. המשתתפים צעדו מכיכר הבימה אל שער בגין של הקריה, הניחו זרים והדליקו נרות על ארונות הקבורה לזכר החטופים שנרצחו".

בתוך כך, כ-100 בני אדם הפגינו בכיכר ציון בירושלים לשחרור החטופים ונגד הממשלה. המוחים קראו בין היתר "כרמל גת הייתה בחיים, הדם על הידיים של ממשלת הדמים". עשרות הפגינו גם בצומת העוגן בכביש 4, ליד עמק חפר.

 

הפגנה למען החטופים בתל אביב, הערב, צילום: רויטרס

רוני הדר, אחות של תמיר הדר שגופתו נחטפה לרצועת עזה, אמרה בהפגנה בכיכר הבימה כי "בפתיחת שנת הלימודים, בעולם מתוקן, אחי היה אמור ללוות את נטע לגן. אח שלי כבר לא ילווה אותה, כי ראש הממשלה הפקיר אותו".

במקביל, שורדת השבי רז בן עמי, אשתו של אוהד בן עמי, הצטרפה לצעירי משפחות החטופים שהקימו אוהל אבלים מחוץ לביתו של ח''כ אריה דרעי בירושלים, לזכרם של החטופים שנרצחו בשבי. "אחרי ימים קשים שבהם לא הצלחתי לצאת מהמיטה והדמעות לא הפסיקו לזלוג, אני פה ליד הבית של דרעי. אנחנו צריכים אתכם ברחובות. תצאו, תעזרו לנו, אנחנו צריכים עסקה עכשיו. אני מדברת אל כל עם ישראל: חילונים, דתיים, כולם ביחד להתאגד ולצאת לרחובות. אנחנו צריכים עסקה, תעזרו לנו".

הפגנה בתל אביב לזכרם של 27 החטופים שנרצחו על ידי חמאס ברצועה, צילום: קרדיט: דן בר דוב

מוקדם יותר היום, מרגלית פרץ, בתו של דרעי, יצאה לפגוש את משפחות החטופים באוהל האבלים.
בשעה 18:30 תתקיים תפילה המונית מול ביתו של דרעי ביוזמת צעירי המשפחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו