"סמל ראוי לערכיו": נחנך גשר חדש לזכרו של אל״מ אסף חממי - הקצין הבכיר ביותר שנפל ב-7.10

כמעט חודשיים אחרי מתקפת חמאס הותר לפרסום כי חממי ז"ל נפל וגופתו נחטפה לעזה - יחד עם גופותיהם של שני חיילים מהחפ"ק שלו • היום נחנך גשר חדש, מעל רחוב גיסין בפ"ת על שמו של הלוחם • אלמנתו, ספיר: "אין דבר סמלי יותר מלחנוך גשר על שמו, גשר המסמל את היכולת שלנו לחבר בין קצוות שונים בחברה, עם פחות שיפוטיות ויותר קבלה"

גשר חדש, מעל רחוב גיסין, להנצחת הלוחם אל"מ אסף חממי ז"ל. צילום: עיריית פתח תקווה

בטקס מרגש שהתקיים היום (חמישי) בפתח תקווה, נחנך גשר חדש להנצחת זכרו של אל"מ אסף חממי ז"ל, מפקד החטיבה הדרומית שנפל בקרב הרואי ב-7 באוקטובר. האירוע, שהתקיים במעמד בני משפחתו, מפקדים, חיילים ותושבי העיר, סימל לא רק את הנצחת זכרו של לוחם אמיץ, אלא גם את ערכי החיבור והאחדות שאפיינו את חייו ופועלו. הגשר, המחבר בין שכונות העיר, עומד כסמל פיזי ורוחני לגישור בין אנשים וקהילות.

הוריו של אל"מ אסף חממי ז"ל לצד הגשר חדש, מעל רחוב גיסין, צילום: עיריית פתח תקווה

היום נחנך גשר חדש מעל רחוב גיסין בפתח תקווה, להנצחת אל"מ אסף חממי ז"ל, מפקד החטיבה הדרומית, אשר נפל בקרב הרואי ב-7 באוקטובר. הגשר, שאורכו 25 מטרים, מחבר בין שכונות נווה גן ואם המושבות.

אסף חממי, שהתגורר שנים רבות בפתח תקווה, היה אדם של חיבור ואחדות. הגשר החדש מסמל את ערכיו ואת פועלו למען הכלל ולחיבור בין הלבבות.

ספיר, אלמנתו של אל"מ אסף חממי ז"ל, בטקס חניכת הגשר בפתח תקווה, צילום: עיריית פתח תקווה

בטקס המרגש, נשאה דברים ספיר, אשתו של אסף ז"ל: "ב-2009, חודש לאחר חתונתנו, החלטנו לרכוש בית בשכונה שעדיין הייתה בתהליכי פיתוח. ב-2012 עברנו לשכונה, וכמה חודשים לאחר מכן נולדה בתנו, אלה. הכרנו חברים חדשים, התפתחו קשרים ואנחנו גדלנו יחד, עד שזכינו להוסיף למשפחה גם את אלון ואחריו את ארבל".

"במהלך השנים, אסף היה נוכח פחות פיזית אך הרבה מנטלית. הוא שירת בצבא, התפתח, ואתגר את עצמו ואת כולנו. בכל שבת כשחזר הביתה, היה אומר כמה טוב לו לחזור למקום הזה, וכמה מזל יש לנו לחיות בקהילה הזו".

משפחתו של אסף חממי ז"ל בטקס חניכת הגשר על שמו, צילום: עיריית פתח תקווה

"אסף היה איש של אנשים, בעל יכולת לראות את האחר, לקדם אחדות, לגשר ולראות את הטוב בכל אדם", סיפרה. "אין דבר סמלי יותר מלחנוך היום גשר על שמו, גשר שידאג לכך שילדי השכונה יגיעו בבטחה לבתי הספר ולמסגרות השונות. גשר זה מסמל את היכולת שלנו לחבר בין קצוות שונים בחברה, עם פחות שיפוטיות ויותר קבלה ואהבה – דתיים, חילוניים, ימניים, שמאלנים, יהודים, בדואים, דרוזים – כולם יחד כדי לדאוג לילדינו ולעתידם".

"לפנינו עוד משימה ארוכה ומאתגרת – להשיב את הבנים והבנות שלנו הביתה, גם את אסף שלי. אסף נתן את חייו למדינה ולאנשים, במחיר הכואב של אובדן אישי. המעט שנשאר לנו הוא להחזיר אותו הביתה, למדינה שכל כך אהב, ולתת גם לנו קצת נחת בכל הטירוף הזה. אין יותר זמן! עלינו להחזיר את כולם הביתה, עכשיו!"

ראש העיר, רמי גרינברג, נושא דברים בטקסט חניכת גשר חדש, מעל רחוב גיסין, להנצחת הלוחם אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום: עיריית פתח תקווה

ראש העיר, רמי גרינברג, הודה על ההזדמנות להנציח את הגיבורים ולהנחיל את הערכים שהם מייצגים – ישראל היפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר