משפחות החטופים זועמות: "נתניהו הפך את ציר פילדלפי לקבר האחים שלנו"

לאחר הידיעה על רציחתם של כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו, שהוחזקו חיים במנהרה ברפיח, הייתה תקווה כי הקבינט יחזור בו מההחלטה להחזיק בציר • מסיבת העיתונאים האחרונה שקיים רה"מ הגבירה את התסכול והכעס בקרב משפחות חטופים

נתניהו עם מפת ציר פילדלפי בשליטת צה"ל. צילום: אי.פי.אי

48 שעות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל לא תצא מציר פילדלפי וכינה את דרך ציר פילדלפי כצינור החמצן של ציר הרשע, משפחות החטופים יוצאות בקריאה נגד ראש הממשלה. "נתניהו קבע את ציר פילדלפי כקבר האחים של כל החטופים," הן טוענות.

לע"מ

לאחר שנודע כי חמאס רצח את כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו, שישה חטופים שהוחזקו חיים במנהרה ברפיח, משפחות החטופים מנסות להתאושש מההלם ומהכאב העצום. תחושות אלו התחלפו בזעם כלפי קבינט המלחמה ובעיקר כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר במסיבת העיתונאים כי ישראל לא תצא מציר פילדלפי. לטענתן, האמירות האלו סותמות את הגולל על עסקה לשחרור חטופים.

קובי בן עמי, שאחיו אוהד נחטף ב-7 באוקטובר מביתו שבקיבוץ בארי, כועס על נתניהו וטוען כי הוא רוצה לפתור את כל הבעיות והמחדלים של 18 השנים האחרונות על גבם של החטופים. אוהד ורז בן עמי הסתגרו בממ"ד בביתם בקיבוץ בארי כאשר התקבלה הודעה על חדירת מחבלים. אוהד יצא מהממ"ד לסגור את התריסים ונפגע מיריית כדור, אך הצליח לשוב לממ"ד. רז התחבאה מתחת לשמיכה ושמעה את אוהד נחטף. כעבור כמה דקות היא נחטפה גם היא ושוחררה בעסקת החטופים הראשונה.

קובי בן עמי אומר: "אם עד אתמול הייתי מודאג, אחרי הרצח של שישה החטופים אני מודאג כפליים. אני לא רוצה לקבל את הטלפון הבא כמו שאף אחד לא רוצה. אני לא איש צבא, אני לא רמטכ"ל, אני לא שר ביטחון, אני אזרח פשוט שאח שלו נחטף שצריך לחזור הביתה. בשבילי זה גזר דין, אני לא יודע מתי עכשיו אני אראה את אח שלי. בראייה שלי, ממה שאני רואה את הדברים, אני מרגיש שרוצים לפתור את כל הבעיות של המחדלים של ה-18 שנים האחרונות על גבם של החטופים. היו פה לא מעט מחדלים. ואם הציר הזה כל כך חשוב ואני לא מזלזל, אז מדוע חיכו שמונה חודשים ולא כבשו אותו בהתחלה? מתים שם כל יום אנשים ופה על מי מנוחות".

קובי בן עמי אח, של אוהד בן עמי שנחטף, צילום: אלון גלבוע

מעולם בכל המפגשים של נתניהו עם משפחות החטופים לא עלה נושא ציר פילדלפי. במבחן התוצאה, 333 ימים החטופים לא פה. כל ראשי מערכת הביטחון, כל אנשי הצבא אומרים דבר מסוים ונתניהו אומר הפוך. הוא אומר שגלנמט אשם, הצבא אשם והוא מוציא את עצמו מכל אחריות. אני מניח שהוא מערב שיקולים פוליטיים ורוצה להישאר ראש ממשלה בכל מחיר, הלוואי ואני טועה. אבל במבחן התוצאה כל יום מתים פה בשבי, מישהו חייב לעצור את הרולטה הרוסית הזו. אני מרגיש שכל פעם שיש עסקה, אז יש לנתניהו חדר עם עיזים והוא מוציא עז ומטרפד עסקה."

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט שנחטף ב-7 באוקטובר, טוען כי נתניהו והקבינט הופכים את ציר פילדלפי לקבר האחים של החטופים. איציק אלגרט, בן 68, נחטף מביתו שבקיבוץ ניר עוז. הוא נפצע בידו והסתתר בממ"ד. אחיו, דני, שליווה אותו לאורך כל הזמן בטלפון והדריך אותו כיצד לעצור את הדם, שמע דרך הטלפון כיצד המחבלים פורצים לממ"ד וחוטפים את אחיו הפצוע".

דני אלגרט, אח של איציק אלגרט שנחטף, צילום: יוסי אלוני

דני אלגרט אומר: "הקבינט ונתניהו מתוך הכרה מלאה רוצים להפוך את ציר פילדלפי לקבר האחים של החטופים. זה מה שמשתמע מזה. זה לא משנה אם יקברו אותם בציר הזה או לא, הציר הזה יגבה את חייהם של כל החטופים. אנחנו חיים בתוך בדיחה, בתוך ספין אחר ספין. נתניהו, כשהוא מדבר, חושב שהוא מורה של ילדים בכיתה א'. הוא פשוט העניש אותנו בהרבה מפות. אנחנו נמצאים בברוך גדול עם אדם שבאמת כבר לא רואה אף אחד ולא אכפת לו מאף אחד, לא אכפת לו אם זה חטופים או אזרחים. זה לא מעניין אותו, שום דבר מעניין אותו, רק להישאר בשלטון. אנחנו נחטפנו על ידי בנימין נתניהו. זו הדרך שלו להתעלל בנו כשאנחנו חטופים אצלו."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר