חוזרים הביתה בלב אחד: ארגון המתנדבים הלאומי שמסייע למפוני העוטף

ארגון "לב אחד" הקים את הפרויקט "מובינג בעוטף" - שבו אלפי מפונים ישובו לבתיהם בסיוע מתנדבי הארגון • "עובדים כדי לשקם את המבנים והתשתיות ולהעניק לתושבים חזרה לפעילות באופן המהיר והמיטבי"

מתנדבי ארגון לב אחד מסייעים לתושבי העוטף לשוב לבתיהם. צילום: ארגון לב אחד

עם החלטת הממשלה על סיום מימון בתי המלון עבור אלו שפונו מבתיהם עד 31 בדצמבר 2024, רבים מתושבי קיבוצים שונים בעוטף נאלצו לחזור לבתיהם או לעבור לדיור זמני ברחבי הארץ. ארגון המתנדבים הלאומי "לב אחד׳" שמסייע לאזרחים ופועל במצבי חירום, החליט להקים את פרויקט "מובינג בעוטף" - פרויקט סיוע המתנדבים הגדול ביותר שעוזר לקהילות המפונים מהעוטף שחוזרות לבתיהם לכל צרכיהן.

הפרויקט "מובינג בעוטף" נולד מתוך הצורך והרצון לעזור לאלפי המפונים לחזור הביתה אחרי כמעט שנה באופן הקל והנעים ביותר. הפרויקט כולל אלפי מתנדבים מרחבי הארץ שמגיעים לקהילות השונות ועוזרים באריזת החפצים, פריקה וסידור מחדש, ניקיון, גינון וצביעה. שכן, למפונים שבחרו לא לחזור לבתיהם בעוטף אלא לגור בדיור זמני הפרויקט מסייע גם להם באריזות, שינוע הציוד ברחבי הארץ, פריקה וסידור מחדש.

בני הנוער מסייעים במעבר הדירה למפונים, צילום: ארגון לב אחד
פרויקט "מובינג בעוטף", צילום: ארגון לב אחד

בנוסף, אחת מהמטרות המרכזיות של הפרויקט הוא להחזיר את הקיבוצים והמבנים המשותפים לפעילות חוזרת. כלל הקיבוצים ננטשו במשך שנה, הוגדרו כשטח צבאי סגור ומבנים רבים שימשו את לוחמי צה״ל ונשחקו בעקבות כך. הפרויקט נועד להחזיר את המבנים המשותפים לפעילות לקראת חזרת המפונים וכולל צביעה, סידור וניקיון, גינון, תיקון תשתיות ושיפוץ במידת הצורך.

אחד ממוקדי הפרויקט היה בקיבוץ אורים, כאשר מאות מתנדבים בניהם חיילים הגיעו לימים מרוכזים בקיבוץ בהם שיפצו, ניקו, צבעו והכינו ציורי קיר במבנים המשותפים והמרחב הציבורי בקיבוץ. זאת כדי להחזיר את הקיבוץ למראה נעים ומזמין לתושבים לאחר אירועי הזוועות שחוו בשבעה באוקטובר.

בין המבנים ששופצו בקיבוץ אורים: גן הילדים, שבילי הדרך ושלושת מבני החינוך הבלתי פורמלי שמשמשים את ילדי הקיבוץ מכיתה א׳ ועד יב׳ לפעילויות לאחר בית הספר ובקייטנות במהלך החופשים.

מסייעים לתושבי העוטף. ארגון לב אחד, צילום: ארגון לב אחד
מתנדבי "לב אחד" בסיוע למפוני העוטף,

בתיה רפאל, תושבת קיבוץ אורים מספרת: "לב אחד היה הגוף הראשון שפגשנו בבית המלון באילת וליווה אותנו במשך כל התקופה הקשה. החזרה לקיבוץ הייתה מאתגרת, אנחנו עדיין חווים את רעשי המלחמה. המבנים הקהילתיים שלנו נשחקו עם הזמן ונוכחות צה״ל. לב אחד שעזר לנו במעבר לקח על עצמו את פרויקט השיקום ובזכותם המבנים הצליחו לשמש את ילדינו במהלך החופש הגדול ולקראת פתיחת שנת הלימודים".

קהילות נוספות שהפרויקט סייע להם: קיבוץ נירים, קיבוץ ארז, נחל עוז, ניר עם, ניר עוז ולתושבי בארי במעבר לדיור זמני.

תומר דרור, מנכ"ל ארגון לב אחד: "הפרויקט 'מובינג בעוטף', נולד מתוך ההבנה שאלפי מפונים מהעוטף שגם ככה חווים קשים נאלצים לחזור לבתיהם ללא עזרה וסיוע ממשלתי. אנחנו ׳בלב אחד׳ הקמנו את הפרויקט כדי לתת מענה לקהילות ולעזור להם לחזור הביתה באופן הקל והנעים ביותר. אנו עדים לכך שמבנים רבים נשחקו עם הזמן ופעילות צה״ל ועובדים כדי לשקם את המבנים והתשתיות ולהעניק לתושבים חזרה לפעילות באופן המהיר והמיטבי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר