חוננו מאיימים בתביעה נגד בצלם: "הסירו פרסום שקרי מיד"

ארגון השמאל פרסם טענות של נער פלשתיני בשם טארק זביידי, לפיו הגיע לעשות פיקניק בסמוך לחומש, ותלמידי הישיבה תלו אותו מידיו על עץ ושרפו את רגליו וריססו את פניו בגז מדמיע • עורך הדין מנשה יאדו מארגון חוננו שדרש להסיר את הפרסום: "סיפורי 'אלימות המתנחלים' של בצלם גרמו לנזק תדמיתי ולפגיעה קשה בישראל ובהתיישבות, הוכחנו כי אחד הסיפורים מופרך ושקרי מן היסוד"

מתיישבים. (ארכיון). צילום: ללא

עורך הדין מנשה יאדו מארגון חוננו פנה במכתב לארגון בצלם בדרישה להסיר פרסומים שהתבררו כלא נכונים בבית המשפט השלום בבת ים בחודש שעבר, ולהבהיר כי מדובר בשקרים. עורך הדין טוען כי מדובר בפגיעה תדמיתית קשה בישראל ובהתיישבות: "סיפורי 'אלימות המתנחלים' של בצלם גרמו לנזק תדמיתי ולפגיעה קשה בישראל ובהתיישבות. הוכחנו כי אחד הסיפורים מופרך ושקרי מן היסוד", הוא אומר.

הפרסום ב"בצלם", צילום: אתר בצלם

ביולי האחרון פורסם ב"ישראל היום" פסק דין של בית משפט השלום בבת ים שבו נקבע כי פרסום של עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, שהתבסס על פרסום של ארגון בצלם לא היה נכון. מדובר היה בפרסום של ארגון השמאל שהביא טענות של נער פלשתיני בשם טארק זביידי, לפיו הגיע לעשות פיקניק בסמוך לחומש, ותלמידי הישיבה תלו אותו מידיו על עץ ושרפו את רגליו, כמו גם ריססו את פניו בגז מדמיע.

אלא שתיעוד של הנער בתוך ג'יפ צה"לי כשעיניו פקוחות לרווחה הוכיחו שהטענה שרוסס בגז מדמיע לא הייתה נכונה. כמו כן הציג יאדו מסמך רפואי מבית החולים הפלשתיני מיום האירוע שבו לא מוזכר כלל קיומן של כוויות, מה שהפריך את הטענה לשריפת רגליו של זביידי. הנער אף הודה בתשאול שערך לו מפקד הפלוגה הגזרתית כי הגיע לזרוק אבנים לעבר תלמידי הישיבה ולא שוטט באזור בטיול סתמי.

חומש (ארכיון), צילום: נעמה שטרן

"הראיות שהוצגו בתיק אינן תומכות בגרסת הנתבע כפי שתוארה בפרסומו. המסמכים הרפואיים (שאינם מוכיחים כוויה ברגליו של הנער) התמונה בג'יפ הצבאי ויומן המבצעים הצה"לי אינם תומכים בתיאור האירוע כפי שסופר על ידי הנתבע", ציין השופט. לוי, הבהיר השופט, פרסם פרסום שאינו אמת, הסתמך רק על פגישתו עם הנער הפלשתיני ולא פנה לקבל תגובה מאנשי חומש או תגובת צה"ל.

כעת דורש עו"ד יאדו מבצלם להסיר את הפרסום שלהם על אודות האירוע שנקבע על ידי בית המשפט כלא נכון. על פי דו"ח של ארגון NGO מוניטור הפרסום של ארגון בצלם פורסם בהרחבה בתקשורת העולמית ואף נידון בין היתר במוסדות האו"ם ובפרלמנטים אירופאיים. עו"ד יאדו מדגיש במכתבו כי אם בצלם לא יסירו את הפרסומיים השקריים הם יתבעו על לשון הרע.

גדעון לוי, צילום: מאיר פרטוש

"ארגון בצלם אחראי לעריכה ופרסום של דו"ח אודות אירוע שהוגדר על ידי הארגון כ'התעללות עד כדי אבדן הכרה' בטארק זביידי, דו"ח אשר זכה לתהודה אדירה בארץ ובעולם, והיה בו כדי לגרום להכפשה של ציבור המתנחלים ושל עם ישראל בכלל", כתב עורך הדין בדרישה להסיר את הפרסום, שכללה התראה לפני בקשה לפתוח בחקירה פלילית בעבירה של לשון הרע. "סיפור ה'התעללות' הופרך עד דק בהליך משפטי שקיימתי, ולכל הפחות מופרך הוא ברמה שלא ניתן עוד לפרסם אותו באופן שבו פורסם על ידיכם".

הדו"ח, הוסיף עורך הדין, כלל תמונה עם כתם שחור "שנחזה היה להידמות לכוויה על כף הרגל הימנית של זביידי, דקלמן – אולם הדו"ח הרפואי שכלל לא מאזכר פגיעה ברגל ימין מוכיח לכאורה כי התמונה שקרית", טען. נוכח כל זאת דרש מיד להסיר את הפרסומים. "אנו מצפים כי תענו לדרישתנו, וככל שלא תעשו כן לא יוותר לנו אלא לפנות לגורמי אכיפת החוק בתקווה שיאכפו עליכם לפעול באורח הוגן כנדרש בזה", סיכם.

נעשתה פניה לדוברות בצלם אך טרם התקבלה תגובה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר