הפגנה למען שחרור החטופים בשער בגין בתל אביב // דרור לביא

מעצרים אלימים של מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים - מחסומים נפרצו; אלפים מוחים בת"א

יממה אחרי ההפגנה הגדולה מתחילת המלחמה - אלפים הפגינו מול שער בגין בת"א ומול מעונו של נתניהו בירושלים בקריאה לעסקה • חסימות במספר יישובים בשרון, הפגנות גם בנגב וברחובות • בזמן מסיבת העיתונאים של נתניהו: מאות מפגינים פרצו מחסומים בי-ם • 15 עצורים בהפגנה בבירה

[object Object]

יותר מאלף בני אדם הפגינו היום (שני) סמוך לבית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, שם הוצב מיצג של שישה ארונות קבורה, בצל רצח החטופים.

משפחות חטופים המשיכו בצעדה על קינג ג׳ורג׳ // צילום: אבי כהן

מאות הפגינו במוקדים נוספים ברחבי הארץ, בין היתר בתל אביב, באר שבע והרצליה. לאחר מספר שעות, האלפים צעדו צפונה, כאשר היעד הסופי הוא בניין מטה הליכוד ברחוב קינג ג'ורג'. בין המפגינים לשוטרים התפתחו עימותים, והמוחים הצליחו לעקוף מחסומים של משאיות.

הפגנה בתל אביב, הערב, צילום: אורן בן חקון

מאות הפגינו גם סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים בקריאה לשחרור החטופים. המפגינים נשאו את דגלי ישראל, דגלים צהובים וקוראים פעם אחר פעם: ״את כולם עכשיו״. חלק מהמפגינים פרצו את מחסומי המשטרה שהוצבו באזור. 15 מפגינים נעצרו.

אלפים הפגינו ברחוב קפלן בתל אביב, מול שער בגין, יממה לאחר הפגנת הענק. בתוך כך, מאות מחו, כאמור, מול מעון רה"מ בנימין נתניהו, שם הציבו המפגינים מיצג של שישה ארונות קבורה. במקום היו גם אביבה סיגל ששוחררה מהשבי ובעלה קית' עדיין בעזה, ומשפחות חטופים נוספות.

הפגנות הערב ברחבי הארץ במחאה על רצח החטופים ולמען העסקה, צילום: אי.אף.פי

הדס קלדרון, שאביה ילדיה עופר עדיין חטוף בעזה, אמרה: "אתמול שש גופות, היום לוויות, והמון לבבות מרוסקים. ערך קדושת החיים מת, התפגר. הרסתם. קבינט הדמים, חשוך להם במנהרות וחשוך לנו בלב. המשפחות שלנו זרוקות כמו כלבים במנהרות. אתה, ראש הממשלה, בוגד בעם שלך".

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, התייחס למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה הערב: "נתניהו, אם ההצהרה שלך היא לא על עסקת חטופים, אל תוציא שום הצהרה".

בגין עכשיו, צילום: נילי קשמן

כ-1,500 אנשים הפגינו בכניסה למכון ויצמן ברחובות, וחסמו שם את הכביש. מאות חסמו את צומת שבעת הכוכבים בהרצליה, כשגם מחלף בית ינאי בכביש החוף לדרום וכביש 4 לכיוון צפון גשר דרורים נחסמו על ידי מפגינים. מאות מחו גם בצומת העוגן בעמק חפר, ובשכונת רמת פולג בנתניה.

בהפגנה בקיסריה, כמה מאות התכנסו ליד כיכר מוזיאון הראלי. עומסי תנועה נרשמו בכניסה ליישוב. בבאר שבע, הפגינו כ-200 איש מול משכן אמנויות הבמה ליד שדרות רגר וחסמו שם את הכביש. 

תיעוד: מעצר אלים ברחוב עזה בירושלים // קרדיט: לירי בורק שביט

בהפגנה בירושלים נאמו רוני אדר, אחותו של תמיר אדר ושיר סיגל, בתו של קית׳ סיגל. "למה אבא שלי עדיין בעזה? אתם נכשלים יום אחרי יום! מי ששלח את אח שלי להגן על קיבוץ ניר עוז, ידע גם להחזיר אותו לכאן".

דוברות המשטרה עדכנה כי נעצרו שישה חשודים בהפרת סדר בהפגנה בירושלים, כשחמישה מתוכם ניסו להגיע למתחם הסגור הסמוך למעון רה"מ בדרכים עוקפות, ללא הצלחה. חשודים אלו הועברו לחקירה בתחנת המשטרה. עוד נמסר כי חלק מהמוחים הדליקו אבוקות תוך חציית גדרות מתחם המחאה המאושר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו