הלווית סמ״ר אלקנה נבון . צילום: קוקו

"היית יחיד במינו": אלפים ליוו את סמ"ר אלקנה נבון בדרכו האחרונה

נבון, בן 20 בנופלו היה מפקד כיתה בגדוד 906 • הוא נפל במהלך פעילות מבצעית בג'נין • אביו, רפי: "אני לא מפסיק לחשוב עליך, תמיד היית שמח, תמיד דואג לכולם, עוזר לכל מי שמבקש • סבו, אברי: "היית לי יותר מנכד, היית לי חבר, היינו מחוברים בלב ובנפש"

[object Object]

אלפים הגיעו אחר הצריים (שני) לחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה ללוות למנוחות עולמים את בן העיר סמ"ר אלקנה נבון בן 20, מפקד כיתה בגדוד 906, חטיבת ביסל"ח, שנפל במהלך פעילות מבצעית בג'נין ביום שבת.

סמ"ר אלקנה נבון, צילום: דובר צה"ל

במהלך חילופי האש במחנה הפליטים ג'נין במהלכם נפל סמ"ר אלקנה נפצעו שלושה לוחמים, אחד מהם קצין שנפגע באורח קשה.

"אלקנה מתוק, אני מבקש ממך סליחה", ספד בכאב האב רפי. "כולם הגיעו לפה לכבד אותך בדרכך האחרונה. הגרון חנוק ואין מילים לתאר את התחושות. אני לא מפסיק לחשוב עליך. תמיד היית שמח, תמיד דואג לכולם. עוזר לכל מי שמבקש. תמיד היית דוגמא טובה לכולם".

עוד הוסיף: "לדאבוני לא יצא לך להיות מפקד הרבה זמן. אבל אפשר להבין שהיית מפקד מצוין. הוכחת בשטח שהלכת ראשון. אני שולח רפואה למ"מ שלך, לשאר פצועי צה"ל והחטופים יחזרו. אלקנה אהבת את הצבא וקפצת ראשון כשהתחילה המלחמה. לא חיפשת תירוצים ועל כך אני מצדיע לך גיבור של אבא. אנחנו נעשה הכל לשמור את המורשת שלך ונזכור אותך לעד. לכל מקום שנלך אתה תמיד תהיה איתנו".

"אלקנה אחי הגדול. היו לך כל כך הרבה ערכים. הערך הכי גדול שלך היה עזרה לזולת", הוסיף אחיו אריה. "כשהוא יצא מעזה אמרתי לו שהוא ממש מפקד והוא יכול לפקד עלי. כשהייתי איתו היום חב"ד בחדר הוא אמר לי שלא נבכה עליו, שהוא מת כפי שהוא רצה - מות גיבורים. הוא אמר לי ללכת לצבא ולא להקשיב לחששות של אמא. אלקנה אני אוהב אותך ומצדיע לך". 

הלווית סמ״ר אלקנה נבון, צילום: קוקו

"סבא קובר נכד, הורים קוברים בן. זה לא נתפס. זה היה צריך להיות הפוך אבל אי אפשר לשנות את המציאות", הוסיף הסב אברי. "אלקנה, נכדי היקר והאהוב. קשה לי לדבר עליך בלשון עבר. היית לי יותר מנכד, היית לי חבר. היינו מחוברים בלב ובנפש. תמיד היית מצטיין בכל מה שעשית. כשנכנסת לצבא לא הפתעת אף אחד כשהצטיינת גם שם. לפני חודש וחצי סיימת קורס מ"כים בהצטיינות. לא הופתענו שהשאירו אותך להדרכה. נועדת לגדולות. בשיחתנו האחרונה לפני שנכנסת לג'נין סיפרת שאתה נכנס להילחם מדוגם. הספקתי עוד לברך אותך. הלב שלי כואב שזו היתה הפעם האחרונה שדיברנו. אני מתגעגע אליך".

"הולך ישירות לפני כיסא הכבוד"

הסבא משה ספד גם הוא : "אלקנה, 21 שנים פחות חודשיים החזקתי אותך בידיים. הייתי הסנדק שלך. הגיעו לברית מכל בתי הכנסת, שורות שורות של אנשים. חגגנו ולא האמנתי שלפני גיל 21 נהייה פה. אין לי ספק שכעת שורות שורות של מלאכים עומדים כאשר נשמתו עוברת. הם מקנאים בו על מה שהוא עשה - הקריב את עצמו למען עם ישראל. אלקנה אין לך מה לדאוג, אתה הולך ישירות לפני כיסא הכבוד. אלקנה אנא התפלל בעד כל עם ישראל. תבקש מהקדוש ברוך הוא שאתה תהיה הנופל למען עם ישראל".

הכנות ללוויה של אלקנה נבון, צילום: יהודה שלזינגר

הדודות אפרת ויעל אמרו: "הנני זה מה שאמרת ועשית. התייצבת בגבורה. לוחם אמיתי. הסתכלת למחבלים הארורים בלבן של העיניים. היית מוכן להקריב את הכל למען המדינה. היית מיוחד, יחיד במינו. אנחנו בני המשפחה גאים בך עד אין קץ. אנחנו כואבים אך עם ראש מורם. נמשיך לצעוד בשבילים שלך. נמשיך לספר את סיפור חייך ונמשיך את מורשתך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו