השביתה במשק מגיעה לדיון בעליון בעקבות עתירת משפחות חטופים

הדיון ייערך בראשות השופט אלכס שטיין • את העתירה הגישו בין היתר חברי פורום גבורה, פורום תקווה ולוחמי מילואים • "במקום לתמוך במאמץ הלאומי, בוחר יו"ר ההסתדרות לתקוע סכין בגב הלוחמים" • בנוסף, משרד האוצר עותר לבית הדין הארצי לעבודה נגד השביתה • "השביתה היא שביתה פוליטית, מטרתה המוצהרת היא להשפיע על מדיניות הממשלה, ביחס למו"מ לעסקה במסגרתה ישוחררו חטופים"

הסוגיה מגיעה לעליון. יו"ר ההסתדרות בר דוד מכריז על השביתה. צילום: דוברות ההסתדרות

לאחר הפרסום ב"ישראל היום" - שביתת ההסתדרות מגיעה לעליון: בעקבות עתירת משפחות חטופים ומשפחות שכולות חברי פורום "תקווה" ופורום "הגבורה", יתכנסו הבוקר (שני) שלושה שופטי עליון, בראשות השופט אלכס שטיין. אל עתירות אלו מצטרף משרד האוצר בראשות השר בצלאל סמוטריץ' שעתר לבית הדין הארצי לעבודה נגד השביתה.

לבקשת שר האוצר סמוטריץ', הגישה פרקליטות המדינה לבית הדין לעבודה בקשה להוציא צו מניעה נגד ההסתדרות ולהורות לה לא לקיים שביתה במשק. "השביתה הפתאומית עליה הכריז ארנון בר דוד איננה שביתה של סכסוך עבודה, וככזו היא שביתה פוליטית".

עוד מדגישים באוצר, כי "אין באמור כדי להפחית כהוא זה מחשיבותם העליונה של המאמצים להשבת החטופים כולם, או כדי להקל ראש חלילה, בכוונותיהם הכנות של מי שמבקש לקחת חלק בשביתה ובהערכה שיש לרחוש על הסולידריות המופגנת בין אזרחי ישראל ותושביה לחטופים ולמשפחותיהם. עניינה של בקשה זו אך ורק במישור יחסי העבודה ובצעדים שניתן לנקוט במסגרתם לפי הדין". 

הפגנה מול ביתו של יו"ר ההסתדרות: "שביתה פוליטית- סיוע לחמאס"

הטיעון המשפטי שמוביל את עתירת האוצר נוגע לכך ששביתה "פוליטית, שמטרתה השפעה על החלטתו של הריבון בעניינים שאינם נוגעים במישרין לתנאי עבודה ושירות - אסורה. ושביתה דו-
תכליתית 'מעין פוליטית', מוכרת כלגיטימית אך, בהיקף מוגבל ומצומצם". 

עתירת פורום "תקווה" תוגש לעליון בשעה 9:30 ועתירת פורום "הגבורה" של המשפחות השכולות תוגש לבית הדין האזורי לעבודה בשעה 10:30.

פורום "תקווה" (ארכיון), צילום: קוקו

בעתירה, שבה לקחו חלק גם לוחמי מילואים, ידונו השופטים בשעה 09:30. חשוב לציין שמשמעות הדיון עשויה להיות מוגבלת שכן בלאו הכי בחלק מהענפים והרשויות השביתה אמורה להיות חלקית. במקביל לדיון בעתירה, גם המדינה צפויה להגיש לבית הדין העליון בקשה להוצת צווי מניעה

לטענת המשפחות, השביתה איננה נובעת ממאבק לגיטימי על זכויות העובדים, אלא נועדה לקדם אינטרסים פוליטיים אישיים של בר דוד. "במקום לתמוך במאמץ הלאומי, בוחר יו"ר ההסתדרות לתקוע סכין בגב הלוחמים", טוענים יוזמי העתירה. הם מוסיפים כי ההחלטה לבצע את השביתה בעיצומה של מלחמה קיומית היא פסולה ואנטי דמוקרטית, ומהווה ניסיון להשתמש בכוחם של משפחות החטופים והמשפחות השכולות כדי ללחוץ על הממשלה.

הצהרת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בנוכחות משפחות חטופים, צילום: צילום מסך, משה בן שמחון

מפורום "תקווה" המייצג את משפחות החטופים נמסר: "נדהמנו לשמוע שכנגד כל היגיון לאחר רצח מזוויע של שישה מיקירנו החליט מר ארנון בר דוד להעניק פרס לסינוואר בדמות שביתה כללית במשק. אין שום סיבה להעניש את אזרחי ישראל בהפסדים של מיליארדי שקלים. הזעם אמור להיות מופנה למפלצות האדם מארגון החמאס. צר לנו שגם בנושאים כל כך רגישים ישנם גורמים המנסים להרוויח הון פוליטי".

פורום "הגבורה": "מדינת ישראל נמצאת במלחמה קיומית, מול אוייב אכזר. בשעה זו על כל אחד לתת גב ללוחמינו, לצה"ל ולממשלה. יקירנו יצאו לקרב למען החטופים ולמען הניצחון. לא ניתן לאף אחד לשרוף את המדינה בעת הזאת, נעמוד כחומה בצורה מול כל ניסיון להחליש את ישראל ולפגוע במאמצי המלחמה. לא ניתן לסינוואר להשבית את המשק בישראל, אסור לתת לסינוואר תמונת ניצחון".

בין היתר הבוקר ישבתו נתב"ג, חלק מהרשויות המקומיות, הגנים ועוד. (עושים סדר בשביתה).

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה שלזינגר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר