החטופה ששוחררה אילנה גריצווסקי: "נתניהו מבצע בנו טרור פסיכולוגי כמו חמאס"

בני משפחות חטופים נאמו הערב בעצרת בקפלן • נופר בוכשטב, אחותו של יגב ז"ל שגופתו חולצה מחאן יונס: "חייבים להפסיק את המעגל הזה של להחזיר אותם בארונות" • נדב רודאיף, בנו של ליאור שנרצח וגופתו עדיין בעזה, תקף את הקבינט: "אם לא הייתם מטרפדים עסקה, פעם אחר פעם - 26 חטופים וחטופות שנרצחו בשבי היו פה איתנו"

אילנה גריצווסקי בעצרת בתל אביב. צילום: קוקו

"לנו כבר אין תקווה, אבל יש שם עוד חטופים שיש להם והם חייבים לחזור הביתה", כך אמרה הערב (ראשון) נופר בוכשטב, אחותו של יגב ז"ל שגופתו חולצה מחאן יונס, בעצרת למען החטופים שנערכה הערב בדרך קפלן בתל אביב ברקע רצח ששת החטופים בעזה.

בוכשטב הוסיפה כי "הסיטואציה היא של ייאוש ושל תקווה, שאולי סוף סוף אנשים הבינו כמה המצב חמור. אחרי 331 ימים אנשים רואים שמשהו לא בסדר. שבוע וחצי אחרי שאח שלי נקבר, שוב חוזרים הנה בארונות, הפעם אחרי שנרצחו בשבי.

"אנחנו חייבים להפסיק את המעגל הזה של להחזיר אותם בארונות וחייבים שמשהו טוב יקרה כבר ושיחזרו הביתה. השלטון לא מבין את זה, אז הציבור צריך להראות ברגליים והציבור צריך להראות שצריך שינוי וצריך לעשות משהו דרגתי כדי שהם יחזרו ואני מקווה שהיום זה היום שזה יקרה".

העצרת בת"א, צילום: יוסי זליגר

אורן בוכשטב, אבא של יגב, הוסיף: "צריך להבין שממשלה בהחלטה קרה החליטה להקריב את החטופים. עד שלא יראו את כולם פה המעגל לא נסגר ומבחינתנו אנחנו ממשיכים, כולם צריכים להמשיך. מה שקורה כאן היום זה בסדר, אבל זה לא מספיק. צריכים כולם לצאת החוצה ולעצור את המדינה עד שהם ישוחררו".

דני מירן, אבא של עמרי שנחטף מנחל עוז: "אמרו לנו שחטופים חיים שווים יותר מאשר מתים והלילה הביאו לנו 6 חטופים חיים בתוך ארונות. כל המשפחות לא ישנו כל הלילה וכולנו חוששים שכל החטופים יגיעו בארונות. אני חושש שבני היקר שכל הזמן ידעתי ואני יודע שהוא בחיים, יחזור גם  הוא בארון. זה פחד אימים, להורה אין פחד גדול מזה, אין ייאוש גדול מזה".

אילנה גריצווסקי, בת זוגו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה בנאומה: "הייתי בשבי, ואני יודעת איך הגיהנום הזה נראה. נתניהו אמר לי לאחרונה שהוא היה בסדרת שבי בצבא. הוא לא יודע מה זה שהמוות מרחף מעליך כל יום, שאתה לא יודע אם תירצח. הוא לא יודע מה זה להיות בשבי ולשמוע את ראש הממשלה שלו אומר שהמלחמה תהיה ארוכה.

המוני המפגינים בתל אביב | הילה דוראל

"האמירות שלו רוצחות את הנפש של החטופים בשבי, והטרפודים שלו הורגים אותם. נתניהו מבצע בנו טרור פסיכולוגי כמו שחמאס ביצע בנו בשבי. מתן, אני הייתי במנהרות שהיית בהן, אני יודעת שאתה שומע אותי, עופר, דויד ואיתן אני זוכרת את ההבטחה שלי לכם במנהרה לפני שיצאתי - אנחנו נמשיך להילחם עליכם עד שתחזרו. על כל אחד ואחת מהחטופים. למען תקווה למען חירות ולמען חיים!".

"חברי הקבינט נעדרו משיעורי האזרחות"

אבי שמריז, אביו של החטוף אלון שנורה בשוגג בידי חיילים ברצועה, הזכיר לנוכחים שבנו "נחטף ב-7 באוקטובר מביתו בכפר עזה, שרד את התופת קרוב ל-60 יום במחילות של חמאס, הצליח להילחץ משם, צעד לכיוון הצבא שלנו - והצבא שלנו הרג אותו בשוגג.

המונים מפגינים בת"א, צילום: קוקו

"ביום שישי אני משכתי בדש מעילו של רה"מ, אני אמרתי לו '108 חטופים נמקים במנהרות בשבי חמאס תציל אותם', הוספתי ואמרתי לו 'הניצחון המוחלט יהיה בהחזרת החטופים בחיים', מה שקיבלתי אחרי שניערתי את דש מעילו של רה"מ - זה הודעה על רצח שישה חטופים. אדוני רה"מ, לחץ, ירי, צבא לא יביאו לנו את החטופים בחיים - רק עסקה, עסקה תביא חטופים בחיים ואתה עושה הכל הפוך כדי שלא תהיה עסקה, אני רוצה לפנות לחברי הקואליציה השפויים, ויש כמה כאלה, ולהגיד להם - הזמן אוזל והחטופים מתים, לחטופים אין זמן, הם פשוט מתים. אנחנו דורשים עסקה עכשיו".

נדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף שנרצח וגופתו עדיין בעזה, אמר: "331 ימים שהגופה שלו מוחזקת בעזה. היום נפתחה שנת הלימודים - אבל נראה שחברי הקבינט נעדרו משיעורי האזרחות. הנה תזכורת - יש בינינו לבינכם נבחרי הציבור חוזה, בתוך השטח הריבוני שלנו לא לתת למחבלים צמאי דם לפרוץ את גבולות המדינה שלנו - ולחטוף אזרחים מבתיהם.

"האחריות השנייה - לא להפקיר אזרחים בשבי. המציאות היום היא של הפקרה דה-פקטו ואנחנו זועקים לא עוד, די להפקרה. אם לא הייתם מטרפדים עסקה פעם אחר פעם - 26 חטופים וחטופות שנרצחו בשבי היו פה איתנו היום בחיים. שישה מהם שרדו עד לפני שבוע תופת - שרובכם חברי הכנסת לא הייתם שורדים יום אחד בשבי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר