ההודעה של עדן, השיר של אורי, והסרטון המצמרר של הרש מהמיגונית: התיעוד האחרון של החטופים שאותרו גופותיהם

עדן ירושלמי חייגה למוקד המשטרה ב-7 באוקטובר והתחננה לעזרה • אורי דנינו תועד שר עם בני משפחתו כמה ימים לפני שנחטף • הרש גולדברג פולין תועד נחטף לעזה כשהוא פצוע בידו

הרש גולדברג, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו. צילום: ללא קרדיט

החטופים שגופותיהם הושבו אתמול (שבת) לארץ תועדו בזמנים שונים - מהחיים עצמם בהם הם מבלים ושרים ועד רגעי האימה באותה שבת שחורה.

עדן ירושלמי חייגה למוקד 100 של המשטרה ב-7 באוקטובר והתחננה לעזרה. אורי דנינו תועד שר עם בני משפחתו בחג הסוכות, כמה ימים לפני שנחטף. הרש גולדברג פולין תועד נחטף ממיגונית המוות ברעים.

שיחת הטלפון בין עדן ירושלמי למוקד המשטרה בשבעה באוקטובר

צה״ל ושב״כ איתרו והשיבו אמש (שבת) ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו לשטח ישראל.

הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה, יום או ימים לפני איתורם.

לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית; צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות. 

אורי דנינו, שנרצח בשבי החמאס על ידי חוטפיו, שר בסוכות האחרון לפני שנחטף

עדן ירושלמי ציינה יום הולדת 24 בשבת הראשונה שלה בשבי, היא הייתה אמורה לטוס ליוון, אך נחטפה לעזה מהמסיבה ברעים (נובה). כשהחלה המתקפה על המסיבה ביום שבת בבוקר עדן התקשרה בשעה 7:20 לאמה שירית וצעקה "יורים עלינו". שני אחותה לקחה פיקוד ובמשך ארבע שעות, בזמן שעדן במנוסה היו השתיים בטלפון.

ממיגונית המוות אל הטנדר: רגעי החטיפה של הרש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן

הרש גולדברג-פולין, שהיה בן 23 בזמן חטיפתו הוא אזרח אמריקאי-ישראלי. הרש גולדברג-פולין הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה "מיגונית המוות" וממנה נחטף. ידו של הרש נקטעה במהלך המתקפה על המיגונית. בתאריך ה-24.04.24 פרסם חמאס סרטון של הרש מהשבי, שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה. לפני כחודשיים התירה משפחתו לפרסם תיעוד מחטיפתו יחד עם החטופים אור לוי ואליה כהן.

אורי דנינו, היה בן 24 בעת שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. אורי, שכבר הצליח להימלט מאזור המסיבה ברעים, שב על עקבותיו כדי לעזור בחילוץ החברים שהכיר במסיבה: מיה ואיתי רגב, ועומר שם-טוב. בדרך, הם נורו על ידי מחבלים ונחטפו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר