בעקבות חילוץ שש גופות החטופים: צפי להפגנות, חסימות והשבתת מקומות בילוי

מוקדם רבים ברחבי הארץ ייחסמו היום בשל מחאות של משפחות החטופים • במטה המשפחות קראו לבתי עסק, חנויות, קניונים, תיאטראות לסגור את העסק היום בין 18:00-22:00 • בין מוסדות התרבות שישבתו: תיאטרון הקאמרי ובתי קולנוע "לב"• עיריית חיפה הודיעה על ביטול אירועי תרבות • מסעדותיהם של רותי ברודו וחיים כהן יסגרו גם הן • ראשי רשויות מקומיות הודיעו כי ישבתו • כל הפרטים

"הפקרה מוחלטת". הפגנת משפחות חטופים (ארכיון). צילום: נבט כהנא

מטה משפחות החטופים הודיעו היום (ראשון) על שורה של הפגנות שיתקיימו ברחבי הארץ, בצל החזרת שש גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו משבי חמאס בעזה. בעקבות כך צפויות חסימות כבישים והשבתת מוסדות תרבות ובילוי שייצטרפו למחאה. 

קרובת משפחתו של החטוף איתי סבריסקי בהצהרת משפחות חטופים מול בסיס הקריה, צילום: גדעון מרקוביץ'

כל ההפגנות ברחבי הארץ 

המחאות המרכזיות יתקיימו הערב בירושלים בתל אביב - ב-16:00 מול משרד ראש הממשלה בירושלים וב-19:00 בשער בגין של הקריה בתל אביב.

בשעה 11:00 תתקיים מחאה בצומת ביל"ו. החל ב-14:00 חברי קיבוצים ייצאו למסע טרקטורים לכיוון תל אביב ויצטרפו למחאה המרכזית או בשאר המוקדים ברחבי הארץ. 

החל מ-16:00 יתקיימו הפגנות בצומת כרמיאל הכניסה הראשית ומול משרד ראש הממשלה בירושלים, קפלן 9-ככר הג'וינט.

ב-16:30 תצא שיירת רכבים מחניון הספורטק לכיוון מאהל רוטשילד. ב-17:00: תחל מחאה בצומת צמח וב-18:00: תתקיים הפגנה בגשר בית השיטה.

ב-18:30: תחל מחאה בזכרון-בנימינה כביש 4 צ' ברניצקי וכן תצא צעדה ממאהל רוטשילד בתל אביב (צמוד לככיר הבימה) לכיוון שער בגין.

בשעה 19:00 יתקיימו הפגנות בצומת המשכן לאומניות הבמה, באר שבע ובצומת הדמוקרטיה בנס ציונה. ב-19:30 תצא צעדת נוער מכיכר דיזינגוף בתל אביב למאהל רוטשילד. 

ההפגנה המרכזית בתל אביב תחל בשער בגין של הקריה בתל אביב בשעה 19:00.

המשטרה מעדכנת: רשימת החסימות הצפויה 

המשטרה מעדכנת על צירים שצפויים להיחסם בשל המחאה בתל אביב: החל מהשעה 18:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:

▪️רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד רחוב מנחם בגין לשני הכיוונים.
▪️דרך מנחם בגין תיחסם משד' שאול המלך עד רחוב חשמונאים לשני הכיוונים.
▪️רחוב לסקוב ייחסם מרחוב קרליבך עד רחוב קפלן לכיוון צפון.
▪️רחוב הפטמן ייחסם מרחוב שפרינצק עד רחוב לסקוב לכיוון מערב.
▪️רחוב לאונרדו דה וינצ'י ייחסם מרחוב הפטמן עד רחוב קפלן לכיוון צפון.
▪️רחוב דובנוב ייחסם משד' שאול המלך עד רחוב קפלן לכיוון דרום.
▪️רחוב דניאל פריש ייחסם מרחוב אבן גבירול עד רחוב דובנוב לכיוון מזרח.
▪️עליות למחלף השלום יחסמו מצפון ומדרום

ייתכן כי במהלך הערב ייחסמו הרחובות הבאים:

▪️דרך נמיר מרדכי תיחסם מרחוב ארלוזרוב לדרום.
▪️שדרות שאול המלך יחסמו מרחוב ויצמן לכיוון מזרח.
▪️דרך מנחם בגין (מכיוון רמת גן) תיחסם מרחוב על פרשת דרכים למערב.

מטה המשפחות להחזרת החטופים פנה לכל ראשי הוועדים ולכל החברות הגדולות במשק להשבית את המשק מחר (יום ב, 2.9) לאות הזדהות עם משפחות החטופים ובקריאה להפסקת הטרפוד ולעסקה עכשיו. המטה פנה ליו"ר ההסתדרות להצטרף לקריאה זו עוד היום.

תיאטרון הקאמרי, צילום: קוקו

השבתה בעולם התרבות 

במטה המשפחות קראו לבתי עסק, חנויות, קניונים ותיאטראות לסגור את העסק היום בין 18:00-22:00. מוסדות רבים נענו לקריאה והודיעו על סגירה היום. 

תיאטרון הקאמרי ואולם "צוותא" בתל אביב לא יפעלו הערב מתוך הזדהות ותמיכה במשפחות. 

רשת בתי הקולנוע "לב" תסגור את סניפיה ברחבי הארץ החל משעה 17:00. מתחם ה"תדר" שבית רומנו בתל אביב הודיע גם כן על סגירת שערים: "הערב נעצור את פעילותנו ונצא להפגין לצד משפחות החטופים בקריאה ברורה - סוף להפקרה, עסקה עכשיו". כמו כן עיריית חיפה עיריית חיפה הודיעה על ביטול פעילויות התרבות העירוניות שתוכננו להערב ומחר. הפעילות במוזיאונים, בסינמטק, בתיאטרון העירוני ובקונצרטים תופסק ולא תתקיים. כל הפרטים על מוסדות התרבות שישבתו הערב - רשימה מתעדכנת 

השבתה בעולם המסעדנות

מתחם "שרונה מרקט" בתל אביב הוציא הודעה לשוכרים בה תמך בסגירת המסעדות הפועלות במתחם. השף אייל שני הודיע על סגירת מסעדותיו וכן השף חיים כהן הודיע על סגירת מסעדותיו "יפו-תל אביב" ו"דיקסי". גם קבוצת R2M בראשה עומדת המסעדנית רותי ברודו מצטרפת לשביתה. על כן כל סניפי דליקטסן וגם בייקרי, מסעדת הוטל מונטיפיורי, מסעדת R48 והרצל 16 לא יפעלו הערב.

דליקטסן יהודה הלוי, צילום: יהושע יוסף

לשביתה מצטרפות גם קבוצת אימפריאל, שניצל פוינט, פולקלה, פיצה לילה ברמת השרון ובתל אביב, דייזי, קיטון, בכור את שושי, ⁠קפה קיוסק, מייט פלורנטין, פסטלה, מטבח לילה, שאפל בר פלורנטין, נווה צדק - מקום של בשר, מסקל, בלבוי, בר 223, פנטסטיק, באטלר ופליקס. כל המסעדות שישבתו הערב - רשימה מתעדכנת 

תל אביב, גבעתיים ועמק חפר: שביתת הרשויות המקומיות 

מרכז השלטון המקומי בראשות ראש עיריית מודיעין חיים ביבס הודיע כי רשויות רבות ישביתו את שירותיהן לשעה אחת לפחות. 

בתוך כך, עיריות ורשויות מקומיות הודיעו על השבתה של שירותיהן מחר (שני), כולל קבלת הקהל כהבעת הזדהות ובמטרה לאפשר לעובדים לצאת ולהפגין. בין ראשי הרשיות המקומיות שהודיעו על השבתה מתוכננת:ראש עיריית גבעתיים רן קוניק וראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ומועצת עמק חפר. לרשימה המתעדכנת

כמו כן, אוניברסיטת רייכמן מודיעה כי היא סוגרת את שעריה מחר, יום שני, ה-2 בספטמבר 2024 ומשביתה את הלימודים והעבודה באוניברסיטה למשך 24 שעות במחאה על מדיניות הממשלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר