העבירה שיעורי יוגה בשבי: גופתה של כרמל גת חולצה מעזה

כרמל גת נחטפה בחיים מבית הוריה בבארי, ונרצחה בשבי • בזמן שמשפחתה חיכתה לחזרתה הם קיבלו עדויות מחטופים ששבו שסיפרו שעזרה להם להקל על נפשם • בן דודה גיל דיקמן: "אוהבת לטפל באחרים, לראות את הצרכים שלהם - היא נקודת אור עבור אחרים" • יונתן, אח של אלון שמריז ז"ל: "כל אירוע כזה מחזיר אותי לאותה שבת, שש נשמות צעירות נחטפו מהמקום הבטוח שלהן"

כרמל גת ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

דובר צה"ל הודיע כי גופתה של כרמל גת, שנחטפה מבית הוריה בבארי חולצה אתמול (שבת) מעזה. יחד איתה חולצו גופותיהם של חמישה חטופים נוספים.

כרמל ציינה את יום הולדתה ה- 40 בשבי חמאס נחטפה לעיני אביה שניצל מהטבח. כרמל סטודנטית לתואר בריפוי בעיסוק, חזרה מטיול של שלושה חודשים בהודו, ימים ספורים לפני השבת השחורה. באותו היום אמה כנרת נרצחה והיא נחטפה. גם אחיה אלון, גיסתה ירדן ובתם גפן נחטפו אלא שהאב והבת הצליחו לברוח, ואילו ירדן נחטפה, אך שוחררה בעסקת החטופים האחרונה.

בכל הזמן הזה חיכתה המשפחה לקבל את כרמל בחזרה, המשפחה קיבלה מכרמל אות חיים ממשוחררים שונים שחזרו משבי חמאס, על פי עדויות החוזרים, כרמל העבירה להם בשבי יוגה ומדיטציה להרגיעם ולהקל על נפשם.

כרמל כילדה, עם גיל דיקמן, צילום: באדיבות המשפחה

בן דודה גיל דיקמן סיפר בפרויקט של "ישראל היום": "גם שכרמל הייתה ילדה היא טיפלה בנו באופן אימהי, היא מאוד אוהבת ילדים. היא ילדה שגדלה בבארי אבל עזבה אותו יחסית מוקדם, היא אדם עצמאי והחירות האישית שלה מאוד חשובה. מי ששהו איתה בשבי דיווחו שהיא טיפלה בילדים, שמרה על זה שיירשמו איזה יום בכל יום ולא יאבדו קשר עם המציאות, עשתה להם דמיון מודרך, מדיטציה ויוגה – זו כרמל, אוהבת לטפל באחרים, לראות את הצרכים שלהם, היא נקודת אור עבור אחרים".

גיל דיקמן, קרוב משפחתה של כרמל גת החטופה בעזה, צילום: גדעון מרקוביץ'

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת ז"ל אמר בכאן 11: "מי שמחליט שמשאירים חטופים בשבי, שציר פילדלפי או עתיד הממשלה חשובים יותר - הדם של החטופים על ידיו. הממשלה אדישה למוות, אני מתחנן בפניכם, אל תהיו אדישים, תהיו ישראלים, תהיו אנושיים, כי המדינה שלנו נגמרת".

"יונתן שימריז, אח של אלון שמריז ז"ל כתב: "כותב בדמעות על חיים שיכלו להינצל, על זכרונות שנעלמו, על חיים שהתפרקו. כותב בדמעות כי כל אירוע כזה מחזיר אותי לאותה שבת. האובדן המתמשך והשכול המתפשט. 6 נשמות צעירות שנחטפו מהמקום הבטוח שלהן, עברו ייסורי תופת וקיוו שמי שהפקיר אותן להיחטף גם יעשה הכל כדי להחזירן. מדינת ישראל ויתרה על החטופים".

אלון שמריז ז"ל, צילום: מהאלבום המשפחתי

"תדע כל אם עברייה שבניה ובנותיה יופקרו למען שיקולים פוליטיים. אור אחי אני כל כך מצטער. אני בטוח שכרמל הייתה גאה בך על מה שעשית והקרבת למענה. אין מילים לנחם ואין אוויר לנשום. כל כך קיוויתי לסוף אחר עד שיכולתי לראות איך אתם מתחבקים ואתה מחייך מעבר לכתף שלה. איך אני והיא מכירים ואז אני מחמיא לה על אח שלה שנסע עד לקצה השני של העולם כדי להחזיר אותה. יכל להיות סוף אחר, אבל ויתרו עליהם מזמן. תדע כל אם עבריה שילדיה לא בטוחים ובטח לא שווים יותר מכסאם של רודפי השררה והכוח. אור אחי אין לי מילים רק דמעות, אין לי נחמה רק חיבוק, אוהב אותך ומצטער כל כך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר