מהומות בהפגנה בתל אביב: איילון דרום נחסם, חברי כנסת התעמתו עם שוטרים

ההפגנה התקיימה ברחבי הארץ במוקדים שונים, בקריאות להחלפת הממשלה ועסקת חטופים • עם סיום ההפגנה, חברי הכנסת גלעד קריב ונעמה לזיני התעמתו עם שוטרים • פרש דרס את נטלי צנגאוקר, אחות של החטוף מתן צנגאוקר והיא פונתה לבית חולים • שלושה מפרי סדר נעצרו

עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד הממשלה. צילום: רויטרס

ההפגנה המרכזית נגד הממשלה התקיימה בצומת עזריאלי בת"א ובכ-80 מוקדים ברחבי הארץ בסימן ״שומרים על הדמוקרטיה״ בקריאה לקידום עסקת החטופים ולהחלפת הממשלה. 

עם סיום ההפגנה, בעוד פרשי המשטרה מנסים לעצור את המפגינים, פרש דרס את נטלי צנגאוקר, אחות של החטוף מתן צנגאוקר, שפונתה לחדר טראומה בבית חולים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "האירוע ייבדק".

נטלי צנגאוקר לאחר שנפגעה מהפרש

חברת הכנסת נעמה לזיני נקלעה לעימות כוחני עם שוטרים: 

חבר הכנסת גלעד קריב מתעמת עם שוטרים:

כמה מאות מפגינים הגיעו להפגין בקיסריה ליד מעון ראש הממשלה. המפגינים קוראים לראש הממשלה להתפטר ובמקביל ללכת לעסקה לשחרור החטופים. המפגינים צועקים: "אשם", "בושה", "בנה את החמאס", "הם חוזרים בארונות והוא בונה סביבו גדרות", "הוא מקריב את החטופים בשביל ממשלת הדמים", "הדם על הידיים של הממשלה" ועוד.

המפגינים בקיסריה, צילום: ללא
"נתניהו הורג אותנו" ההפגנות בחיפה, צילום: הרצי שפירא

ערן שוורץ, מנכ״ל מטה המאבק ״חופשי בארצנו״: "אנו מתקרבים לציון שנה לאסון, כ-100 אלף עקורים בארצם ולממשלה אין שום אסטרטגיה מלבד זריקת אחריות והישרדות פוליטית. נפגעי השבעה באוקטובר מגלים סביב טקס יום השנה אחריות ונכונות לפשרות, בזמן שהממשלה דוהרת לקיר וממשיכה להתחמק מהן בכל דרך אפשרית. הטקס היחיד שיש לממשלה מנדט לקיים הוא טקס לקיחת אחריות, חשבון נפש על חלקם במחדל הנורא והודעה על הליכה לבחירות״.

בסיום ההפגנה, המפגינים חסמו את דרך נמיר בתל אביב

חוסמים את דרך נמיר

יאיר גולן, יו"ר הדמוקרטים, סגן הרמטכ"ל לשעבר אמר בהפגנה בקפלן: ״עתיד כולנו תלוי בשני דברים: הבנת חומרת המצב והאמונה שאפשר וחייבים לנצח - תחושת הדחיפות והתקווה. ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על אזרחי ישראל, בהצהירה כי ציר פילדלפי הוא צור מחצבתנו, סלע קיומנו, המרכיב היחיד עליו מושתת ביטחון ישראל. זהו שקר נורא".

פרופ׳ יניב רוזנאי, ממרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים, אוניברסיטת רייכמן אמר בקפלן: ״כאילו לא למדנו כלום, הממשלה חזרה לסורה. ההפיכה המשטרית לא הלכה לשום מקום. בחסות המלחמה, הממשלה ממשיכה בכל הכח את ההתקפה על שלטון החוק, רק הפעם באמצעים אחרים. הממשלה והשרים מתעלמים מחוות הדעת המחייבות של היועצת המשפטית לממשלה, מתקיפים אותה ומאיימים לפטר אותה".

נופר גילור, בת קיבוץ חולית, בת כיתה של טל שהם, תמיר אדר ואיתי סבירסקי אשר נחטפו ע״י חמאס לעזה: ״שום דבר לא קודם להשבת החטופים. העומד בראש הממשלה והשרים סביבו, ניצלו במשך שנים את הנאמנות שלנו למקום ואת החיבור החזק אליו, בזמן שהם - הוציאו לבנה אחר לבנה מן המגדל, מאיימים להפילו, לחרבו, לרסקו. הם רדפו אחרי כוח, כסף וכבוד, והותירו אותנו עם כעס, כאב וכמיהה. ממשלה שקיומה הוא אות קלון למקום הזה, ועלבון לחברה הישראלית״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר