רוצח בני משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל, יועבר לאגף התורני בכלא

המהלך ביוזמת השב"כ בשיתוף רבנים מהציונות הדתית • גורמים בשב"ס: "ההחלטה נובעת משיקולים הומניטריים" • לפני קבלת ההחלטה נערכו מספר פעולות לבדיקת התאמת מצבו של בן אוליאל למעבר כזה

עמירם בן אוליאל בבית המשפט. צילום: צילום ארכיון: אבשלום ששוני

בימים הקרובים צפוי עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, לעבור ממתקן כליאה ביטחוני לאגף התורני. על פי גורמים בשירות בתי הסוהר (שב"ס), המהלך נעשה ביוזמת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ויצא לפועל בעקבות שיתוף פעולה בין רבנים מהמגזר הדתי-לאומי לבין גורמים בחטיבה היהודית בשב"כ.

לפי 27א

בין הרבנים המעורבים במהלך נמנים הרב יעקב מדן, הרב מנחם בורשטיין וגורמים מטעמו של הרב דב ליאור. לטענת גורמים בשב"ס, ההחלטה להעביר את בן אוליאל לאגף התורני נובעת משיקולים הומניטריים.

ל"ישראל היום" נודע כי למהלך קדמו מספר פעולות שבוצעו על ידי שב"ס ושב"כ בחודשים האחרונים לבדיקת התאמת מצבו של בן אוליאל למעבר כזה. בין היתר, בוצע מעבר ניסיוני והדרגתי לאגף התורני בשבתות וחגים. המהלך אושר על ידי הגורמים הרלוונטיים בשב"ס ובשב"כ.

יצוין כי לפני כשנה, ערב ראש השנה תשפ"ד, הודיע שב"ס לבן אוליאל כי הוא יועבר לאגף תורני לחגיגת החג. זאת בעקבות פניות של חברי כנסת ממספר מפלגות לראש השב"כ רונן בר, קמפיין שניהל מטה 'צדק לעמירם' ובקשה שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' להעברתו לאגף תורני, לפחות בחגי תשרי.

בן אוליאל בערעורו בביהמ"ש העליון (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

באותה עת, פעילי מטה 'צדק לעמירם' הודו למסייעים, ובהם השר איתמר בן גביר וחברת הכנסת לימור סון הר מלך. המטה גם מחה על פרסומים בתקשורת בעקבות מכתבו של ראש השב"כ, לפיהם בן אוליאל נמצא בקשר עם אנשים מחוץ לכלא, בטענה כי הוא מוחזק בבידוד מוחלט ואין לו אפשרות לכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר