מחאת קפלן: חוזרים להפגין נגד הרפורמה המשפטית

ממטה המאבק נמסר: "אנו קוראים לציבור הרחב להגיע להפגנה ולהביע את התנגדותו הנחרצת לכל ניסיון לקדם מהלכים שיפגעו בעצמאות מערכת המשפט" • ההפגנה תהיה בסימן "שמירה על הדמוקרטיה"

הפגנה נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב (ארכיון). צילום: איי.אף.פי

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מודיע על חזרת ההפגנות נגד הרפורמה המשטרית בצומת קפלן בתל אביב: "לא ניתן לרוטמן וללוין להחזיר את ההפיכה המשטרית בדלת האחורית", זאת בעקבות הצעותיו האחרונות של שר המשפטים יריב לוין בנוגע למינוי נשיא בית המשפט העליון ושופטים נוספים.

יריב לוין (ארכיון). מחאה נגד הצעתו למינויים בעליון, צילום: אורן בן חקון

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק, מסר: "בעקבות הניסיון של יריב לוין להחזיר את ההפיכה המשטרית - ההפגנה במוצ"ש תהיה בסימן 'שמירה על הדמוקרטיה'. נצא לרחובות ונגן בגופנו על הדמוקרטיה".

ממטה המאבק נמסר עוד, כי "בעוד מדינת ישראל עדיין מתמודדת עם השלכות הטבח הנורא של 7 באוקטובר, אותם אנשים שהובילו את המדינה בשנה שקדמה לאסון, במקום להתבייש ולערוך חשבון נפש, מנסים להחזיר את תוכניותיהם לפגיעה במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית".

"אנו קוראים לציבור הרחב להגיע להפגנה ולהביע את התנגדותו הנחרצת לכל ניסיון לקדם מהלכים שיפגעו בעצמאות מערכת המשפט", נמסר ממטה המאבק. "הציבור בישראל כבר הוכיח בעבר שהוא לא ייתן יד לפגיעה בדמוקרטיה, ואנו בטוחים שהוא יעשה זאת שוב".

מחאות נגד הממשלה ובקריאה לבחירות בקפלן (ארכיון), צילום: רויטרס

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "הניסיון להחזיר את ההפיכה המשטרית בדלת האחורית, תוך ניצול המצב הביטחוני המורכב, הוא חמור ומסוכן. אנחנו קוראים לכל אזרחי ישראל להתעורר ולהבין את גודל הסכנה. נצא לרחובות בהמונינו כדי להבהיר לממשלה שהעם לא שכח ולא סלח על הובלת המדינה לאסון, ובוודאי לא יסכים לתת יד להמשך הפגיעה בדמוקרטיה הישראלית״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר