ניצב יגאל בן שלום. צילום: אורן בן חקון

התפקיד הרגיש מתפנה: ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה פורש

לאחר 41 שנות שירות בגופי הביטחון, ניצב יגאל בן שלום יסיים את תפקידו ב־1 בנובמבר • מינוי המחליף עשוי לעורר מתיחות בין השר לביטחון לאומי ליועצת המשפטית לממשלה

[object Object]

ניצב יגאל בן שלום (60), ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, הודיע היום (שלישי) למפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי על בקשתו לפרוש לגמלאות. בן שלום, המכהן בתפקידו מאז 2020, צפוי לסיים את שירותו ב-1 בנובמבר 2024, לאחר כ-41 שנים בגופי הביטחון.

בן שלום, נשוי ואב לשניים, החל את דרכו הצבאית בחטיבת גולני והיה ממקימי יחידת שמשון שפעלה ברצועת עזה. הוא הצטרף למשטרה ב-1988 כחוקר בימ"ר תל אביב, ומאז מילא שורה של תפקידי פיקוד בכירים בתחום החקירות והמודיעין. בין היתר, שימש כמפקד ימ"ר מרכז, ראש היחידה לחקירות בינלאומיות, סגן ראש להב 433 ומפקד להב 433.

היועצת המשפטית לממשלה והשר בן גביר, צילום: יהונתן שאול וגדעון מרקוביץ

במכתב פרידה לקציני ושוטרי האגף, כתב בן שלום: "הגיע הזמן לפרוש, לפשוט את המדים ולאפשר לדור הבא להוביל ולהצעיד את משטרת ישראל קדימה". הוא הביע גאווה על הישגיו ותרומתו לביטחון המדינה, והודה למשטרת ישראל על היותה בית עבורו.

פרישתו של בן שלום מתרחשת על רקע מתיחות בין השר לביטחון לאומי לבין היועצת המשפטית לממשלה בנוגע למינוי הבא לתפקיד. בעבר, ניסיונות למנות מחליף לבן שלום נבלמו על ידי היועצת המשפטית עד למינוי מפכ"ל חדש. ייחודיות התפקיד, הכפוף מקצועית ליועצת המשפטית לממשלה, עשויה להוביל לעימות נוסף סביב המינוי הבא.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, כיבד את בקשתו של בן שלום והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל. עם זאת, הדרך למינוי מחליפו עשויה להיות רצופה אתגרים, נוכח המורכבות הפוליטית והמשפטית הכרוכה בתהליך.

בתוך כך גם דובר המשטרה ניצב משנה אלי לוי וממלא מקום ראש חטיבת הדוברות של המשטרה נצ"מ שי חכימי יסיימו את תפקידם בחודשים הקרובים. חכימי הוא אחד הקצינים הוותיקים במערך הדוברות. לוי הצטרף למשטרה בתחילת כהונתו של המפכ״ל היוצא קובי שבתאי והוא מחזיק בחוזה עד חודש מרץ.

את מקומו של לוי יחליף סגן ניצב אריה דורון, כאשר וניצב משנה אסי אהרוני מיועד להתמנות לראש חטיבת הדוברות במקום חכימי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו