"נפל פגם במינוי": בצמרת המשטרה חוששים מפסילת דרגותיו של מאיר סויסה

בצמרת המשטרה מביעים חשש כי בג"ץ עשוי לפסול את קידומו של סויסה, שהואשם בזריקת רימון הלם לעבר מפגינים, בעוד הוא לא אושר בייעוץ המשפטי של המשטרה • בניגוד לעמדת בן גביר, המשטרה הודיעה כי המפכ"ל הנכנס דני לוי יבחן את המינוי

רפ"ק מאיר סוויסה משליך רימון הלם לעבר מפגינים// אמיר גולדשטיין

לאחר שהשר לביטחון איתמר בן גביר העניק דרגת סנ"צ לרפ"ק מאיר סויסה שהואשם בזריקת רימון הלם לעבר מפגינים, גורמים במשטרה מודים כי "נפל פגם במינוי".

בצמרת המשטרה ישנם שמביעים חשש שבג"ץ עשוי לפסול את דרגותיו של סויסה לאור העובדה שהמינוי לא קיבל את אישור היועץ המשפטי של המשטרה. בניגוד לעמדתו של השר, המשטרה הודיעה כי המפכ"ל הנכנס דני לוי יבחן את סוגיית המינוי.

השר בן גביר מעניק דרגות סנ"צ לרפ"ק מאיר סוויסה, צילום: ללא

ביום ראשון, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה אמרה כי המינוי הצפוי של סויסה למפקד תחנת משטרת דרום תל אביב הוא "בניגוד לדין ופוגע בשלטון החוק". 

במכתב ששלחה יחד עם סגנה, ד"ר גיל לימון, נכתב כי לפי נהלי המשטרה, השר רשאי לאשר מינויים של קציני משטרה רק לאחר שהונחה בפניו המלצה או חוות דעת של המשטרה עצמה, מה שלא התרחש במקרה של סויסה. היועמ"שית ציינה במכתב כי הדבר חמור שעה שנגד סויסה נפתח הליך פלילי.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צילום: יהודה בן יתח

בתגובה לכך, איתמר בן גביר פנה אתמול ליועמ"שית ואמר: "לא נפל פגם בקידומו של סויסה - חוות דעתכם נכתבה באופן רשלני ובלתי מקצועי", כתב בן גביר. אינכם מעודכנים בעובדות, ציינתם פרטי מידע שאינם נכונים, ביססתם חוו״ד על שמועות, המכתב מלא באי דיוקים". 

״להווי ידוע, כי גורמי הייעוץ המשפטי לממשלה לא מרוצים מזהות השר המכהן כיום כשר לביטחון לאומי, אך מה לעשות, העובדה כי הם אינם מרוצים לא יכולה לגרוע מסמכות השר על פי סעיף 7 לפקודת המשטרה, למנות קצינים במשטרת ישראל״, כתב. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר