"אירוע מורכב ואינטנסיבי": קהילת בארי עוזבת את המלון, אבל עדיין לא חוזרת הביתה

רוב חברי הקיבוץ שפונו ב-7 באוקטובר יעברו למגורים זמניים, קרוב לקיבוץ חצרים • "מתרגשים לפתוח פרק חדש בחיינו ומחכים שהחברים שלנו שעדיין בעזה יצטרפו אלינו במהרה"

השלט של היישוב החדש של קהילת בארי. צילום: ג'יבה שרדני

המעבר של קהילת בארי לקיבוץ בארי הזמני הסמוך לקיבוץ חצרים יוצא לדרך השבוע.

אחרי קרוב לשנה שבה רוב חברי קיבוץ בארי התגוררו במלון "דייוויד" בים המלח, שאליו פונו אחרי טבח 7 באוקטובר, הגיע הזמן לעבור למגורים הזמניים, הממוקמים בשטחים הסמוכים לקיבוץ חצרים.

"מתרגשים לפתוח פרק חדש ואמנם זמני בחיינו, אחרי שהות של כמעט שנה במלון", מספרים רז וסטפן גאז, חברי קיבוץ בארי. "מוזר להיכנס לבית ללא צורך בעלייה במעלית. זה כמו שהיינו רגילים פעם, באווירה קיבוצית. מקווים להסתגלות טובה של הילדים, ובעיקר מקווים שהחברים היקרים שלנו שבשבי יצטרפו אלינו במהרה".

רז גאז בהכנות למעבר, צילום: ג'יבה שרדני

המעבר מתקיים באופן הדרגתי: תחילה ייכנסו משפחות עם ילדים עד גיל 18, כדי שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר. אחר כך יצטרפו משפחות וחברים נוספים.

"קיבוץ בארי הזמני" תוכנן בקפידה על ידי מנהלת תקומה ומשרד הבינוי והשיכון בשותפות עם קהילת בארי, חצרים והמועצה האזורית בני שמעון, על מנת להעניק תחושה של סביבת מגורים כפרית מוכרת, בדומה לקיבוץ המקורי אליו שואפת הקהילה לשוב במהרה.

היישוב יתפרש על פני שטח של כ-200 דונמים, שעליו הוקמו יחידות הדיור בטווח של 120-60 מ"ר - כולן עם ממ"ד פנימי.

סטפן גאז בהכנות למעבר, צילום: ג'יבה שרדני

בלבו של הקיבוץ הזמני יוקם חדר אוכל ולצידו מדשאה רחבת היקף ומתחם גני ילדים, שיופעל עצמאית החל משנת הלימודים הבאה.

"הגענו לרגע"

מקיבוץ חצרים נמסר: "אנחנו נרגשים ומחכים לקבל את חברי וחברות בארי בביתם הזמני החדש. לאחר חודשים ארוכים של עבודה משותפת ומאמצים רבים של כל העוסקים במלאכה, הגענו לרגע. לראות את המשפחות החדשות מגיעות לכאן זה משהו שמשלב בתוכו שליחות ציונית, ערבות הדדית, תקומה ותקווה".

גילי מולכו, מזכיר קיבוץ בארי: "מאוד מרגש לראות את השלב הבא בתהליך שיקום הקהילה יוצא לדרך. העבודה המשותפת עם חברי חצרים לקראת המעבר, התכנון האינטנסיבי והמחשבה המשותפת על הפרטים הקטנים ביותר כמו על הגדולים, ממלאת תקווה ואפילו ידיעה שהשנים הקרובות בחצרים הן הבחירה הנכונה לחיי הקהילה עד לחזרה לקיבוץ בארי, שתתקיים אחרי שנות שיקום פיזי של הקיבוץ ורק אחרי השגת ביטחון באזור".

איתמר הרגיל, חבר בארי. עדיין מחכים לחזור קיבוץ, צילום: ג'יבה שרדני

"לבסס שגרה ויציבות"

עילם מאור, חבר קיבוץ בארי, מנהל פרויקט מעבר המשפחות לקראת פתיחת שנת הלימודים: "זהו אירוע מורכב ואינטנסיבי. רבים עושים מאמצים גדולים לקיים מעבר של משפחות לפני 1 בספטמבר. אנו רואים חשיבות לאפשר לילדים שלנו להתחיל את שנת הלימודים בצורה מסודרת ככל האפשר, בתקווה לבסס שגרה ויציבות. הפרויקט משתף אנשים מבארי ומחוץ לה שנרתמים לסייע ולתמוך בנו בעוד שלב שלנו לשיקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר