דני לוי מונה למפכ"ל המשטרה "לא נתפשר על השירות לציבור"

מוקדם יותר אישרה הממשלה פה אחד את מינויו של דני לוי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל • בן גביר בטקס: "יש רוח חדשה במשטרת ישראל - של ריבונות"

ההבטחה של המפכ"ל הנכנס: "לא נתפשר על הערכים" // יוני ריקנר

לאחר שהממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את מינויו של דני לוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, לבקשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הוא ממונה הערב באופן רשמי לתפקיד, בטקס במשרד לביטחון לאומי בירושלים. המפכ"ל היוצא שבתאי לא ינכח בטקס, בסביבת בן גביר טוענים כי הוא לא הוזמן.

"נרגש ומלא הכרת תודה". רנ"צ דני לוי במהלך הטקס, היום, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

במהלך נאומו בטקס, אמר לוי: "מי שמכיר אותי יודע שאני סופר רציני. אבל אני רוצה לשבור את המתח שלי ושל המשפחה. אחד הילדים שלי עוזר של קטש במכבי תל אביב. הדבר הראשון שאמר בראיון - 'אמא הבאתי גביע'. אז אני אומר לך (לאשתו) 'אמא, הבאתי רב ניצב'".

"אני עומד בפניכם היום נרגש ומלא הכרת תודה על האמון שניתן בי, להיות המפכ"ל ה-20. הכניסה לתפקיד היא צעד משמעותי בחיי, אבל מעל הכל אתגר שמלווה אותי ואת כל השוטרים לפעול באחריות. אשקיע את כל כוחותיי להוביל את המשטרה לערכים של צדק ושוויון".

הוא המשיך והוסיף: "האתגר שלנו הוא האלימות ברחובות, ונוכל להתגבר על כך. נעצים את נוכחות המשטרה ברחובות, נגדיל טכנולוגיה ומודיעין, ונחבר את הקהילות השונות. נפעל מתוך הקהילה ומתוך הבנה עמוקה לצרכי הקהילה. שירות לציבור, יושרה, ושוויון, לא נתפשר על ערכים אלה".

הענקת הדרגות לרנ"צ דני לוי, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

"אני גדלתי בתחנת משטרה, יודע מה העוצמות שלה והחולשות שלה. תחנות המשטרה הן הלב הפועם של המשטרה, המקום הראשון שנמצא בקשר עם הקהילה ומעניק תחושת ביטחון. ניתן מעלה הולם לתת מענה לתחושת הביטחון. הפשיעה מרימה את ראשה ונפרק את ארגוני הפשיעה".

לוי הדגיש: "משטרה חזקה היא משטרה עם שוטרים איכותיים. לכן עלינו להציע תנאים אטרקטיביים לשוטרים, גיבוי והערכה מתמדת על פועלם, ויחד נפעל להחזרת האמון לשוטרים שאנחנו כ"כ אוהבים". הוא התייחס גם לפשיעה הגוברת בחברה הערבית, וטען: "זו אינה בעיה רק של החברה הערבית, אלא של כולנו. היא פוגעת בביטחון".

"נגן על חייכם ורכושכם, נחבק את האחר והשונה". רנ"צ דני לוי במהלך הטקס, היום, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

"יחד עם השר (בן גביר) אני רואה במשמר הלאומי גוף שיחזק את הביטחון הלאומי ויתרום רבות לחיזוק הקשר בין המשטרה לאזרחים. משילות וריבונות הן אבני היסוד של חברה מתוקנת. נפעל בכל החזיתות לאכוף את המשילות, נאבק באלה שינסו להפר את ריבונות השלטון ונאכוף את החוק. נגן על חייכם ורכושכם. נחבק את האחר והשונה". 

השר בן גביר אמר כי "לא שררה אתה מקבל, אלא עבודה קשה, אחריות קשה ואתגרים מאוד עמוקים. זה לא סוד שעשרות שנים המשטרה לא הייתה בראש סדר העדיפויות של ממשלת ישראל. תקציב המשטרה היה זעום. שוטרים קרסו הפשע גבר.

"הבאנו אלפי משאבים ותקנים, עצרנו את גל ההתפטרויות והמשטרה בחסדי השם בתנופה. אחרי 7.10 כולם יודעים שיש לנו משטרה חזקה, שוטרים חזקים ומסורי נפש. אבל אנחנו רק בתחילת הדרך. יש המון אתגרים: תחנות משטרה, משמר לאומי וקשר עם האזרחים, ודברים שצריכים לטפל בהם - אלימות בחברה הערבית ואלימות בכלל, פשע, תאונות דרכים, והכל מתוך עוז ויצירתיות.

"אני סבור שאתה האיש הנכון במקום הנכון. נולדת בצפת וגדלת בקריית גת. איש של אנשים. היית שם בשביל כולנו. בסיור בתל אביב, במודיעין בבת ים. אתה דני שרץ אחרי גנבים ופושעים ונותן עזרה לאזרחים. תחנות לב תל אביב, יפתח, ירקון. לומד מהטובים ביותר. האג'נדה הייתה יהודית ציונית של ריבונות ומשילות. אנחנו בעלי הבית במדינת ישראל והגיע הזמן שנפעל.

"אנחנו לא בגלות. באנו אחרי 2000 שנות גלות, אינקוויזיציה ושואה איומה כדי להיות בעלי הבית. יש פה קונספציה שצריך לשנות, ארגונים שצריך לקרוא להם לחזור לתפיסה הישנה והטובה. נצעיד יחד את משטרת ישראל, ואנשים ירימו את הראש ללכת ברחוב מבלי לפחד כלל. יש רוח חדשה במשטרת ישראל - של ריבונות".

המפכ"ל היוצא קובי שבתאי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כזכור, לפני כשנה הועלה לוי לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז חוף, שם היה תחת אחריותו הטיפול במחאות מול בית רה"מ בקיסריה. מאז הפך בפיהם של המפגינים נגד הממשלה ל"איש של בן גביר".

רנ"צ דני לוי, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

בתפקידו זה היה אמון על טיפול בגל הרציחות במגזר הערבי, שבו לא נחל הצלחה גדולה, בלשון המעטה. בניגוד לרבים מקודמיו, לוי לא שירת ביחידות מיוחדות אלא צמח וגדל בתפקידי המשטרה הקלאסית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר