קטטת האריתראים בת"א: מפקד המחוז קורא "לגרש את הפורעים"

ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז תל אביב, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב בשטח • בהצהרה שנתן הוא קרא להתערבות משרדי הממשלה בסוגיה המסוכנת שמאיימת על תושבי דרום תל אביב • "מי שעובר עבירות פשיעה חמורות צריך להיות מגורש מהארץ, צריך שגם היעוץ המשפטי לממשלה יתן גיבוי", טען

תיעוד המהומות בין תומכי ומתנגדי משטר אריתראים בדרום תל אביב

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר הגיע הבוקר (שבת) לזירת אירוע האלימות בדרום תל אביב, היכן שפרצה קטטה אלימה בין גברים אריתריאים, מתנגדי ותומכי המשטר באריתריאה, שגרמה למותם של שני בני 30 ולפציעתם של שמונה נוספים, חלקם במצב קשה. עמר קרא "לגרש את הפורעים" והפציר כי חייבת להיות התערבות משרדי הממשלה בטיפול בסוגיה.

זירת קטטה בה נהרגו שני אריתראים בדרום תל אביב // תיעוד מבצעי מד"א

ניצב עמר קיים הערכת מצב בשטח, ביחד עם ממ"ר איילון, תנ"צ חיים בובליל, והנחה לבצע סריקות נרחבות ותגבור כוחות באזור. בהצהרה לתקשורת שנתן לאחר קיום הערכת המצב, הוא טען: "המכות האלה בינם לבין עצמם מוכרות אצלנו בתל אביב לצערי. ברגע שהגיעו כוחות משטרה זיהינו שלושה נדקרים במצב קשה, 2 מהם מתו. הסיפור הזה הוא סיפור מורכב שצריך לתת לו פתרונות".

ניצב פרץ עמר (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

הוא המשיך והדגיש: "לפני שנה בדיוק בעוד שבוע, התפוצץ הסיפור באלימות מאוד קשה בדומה להיום, לא קיבלנו סיוע בהקשר צווי הגירוש שציפינו ורצינו שיקרה. המשטרה לבד לא תוכל להתמודד עם המובלעת הזו של תל אביב דרום מבלי שמשרדי הממשלה השונים יעזרו. מי שמשלם את המחיר אלה התושבים בדרום העיר, אין בידנו להושיע בלי משרדי הממשלה - לגרש את הפורעים".

זירת הקטטה בין אריתראים בדרום תל אביב, צילום: אבי כהן

לדבריו, "מי שעובר עבירות פשיעה חמורות צריך להיות מגורש מהארץ. צריך שגם היעוץ המשפטי לממשלה יתן גיבוי. זה לא יכול להיות שזה יקרה ולכן המשטרה כאן בכוחות גדולים על חשבון משימות אחרות. חבל שלתהליכים האלה אין רגל מסייעת. אני רוצה לבקש כאן מהתקשורת - תסייעו לנו בחלקים המשפטיים הרלוונטיים, כדי שיהיה שינוי, כדי שסיפור האריתראים בדרום העיר יגמר. נעשה את כל המהלכים מבחינתנו, אבל זה על רקע פוליטי. יש פה מובלעת שמתנהלת בה פעילות פוליטית אפריקאית של אריתראה, יש יד מכוונת של דיפלומטים, וצריך לעשות לה סוף. כל אחד מהגופים שהזכרתי צריכים לתת את חלקם".

כוחות משטרה בזירת הקטטה בדרום תל אביב, הבוקר // אבי כהן

כאמור, הקטטה פרצה מחוץ לכנסיה האריתראית בתל אביב לאחר שמספר מתפללים שיצאו מהמקום רוססו בגז ונדקרו. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום וזיהו 2 זירות, בהן 8 פצועים ושני הרוגים. שוטר שהגיע לזירה במהירות ביחד עם שוטרים נוספים, נקלע לאירוע וביצע ירי באוויר בשל החשש לסכנת חיים.

נקבע מותם של שני גברים אריתראים. זירת הקטטה, צילום: אבי כהן

בעקבות הקטטה נחסמו לתנועה רחוב ההגנה מרחוב לבנדה ועד רחוב האצ"ל, רחוב לוינסקי עד רחוב לבנדה, ורחוב לבנדה עד רחוב אנטבי. "המשטרה השליטה סדר במקום והכל נמצא בשליטה, מעצרים מתבצעים בשלב זה", נמסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר