חנוך דאום הודיע כי ינחה את הטקס האלטרנטיבי ל-7 באוקטובר ותקף את רגב: "דברים פוצעים"

העיתונאי והסופר חנוך דאום הודיע כי ינחה את הטקס האלטרנטיבי של המשפחות השכולות ושל משפחות החטופים • דאום מתח ביקורת על דבריה של שרת התחבורה מירי רגב, שכינתה את הביקורת כלפיה "רעש" • דאום התחייב שהטקס "יהיה ממלכתי ומאחד, שייתן מקום לכאב ולזיכרון הישראלי על כל גווניו" • עוד הוסיף: "נעמוד יחד, מימין ומשמאל, דתיים וחילונים חיבו משותף - לזכרם"

חנוך דאום. צילום: יוסי זליגר

חנוך דאום הודיע היום (חמישי) כי ינחה את טקס הזיכרון האלטרנטיבי לציון יום טבח 7 באוקטובר. "לאחר ששמעתי את דבריה הפוצעים והמכאיבים כל כך של מירי רגב, קיבלתי על עצמי להנחות את טקס הזיכרון הלאומי של המשפחות השכולות והחטופים", כתב.

לשאלת "ישראל היום": "יש כאלה שעושים טקסים אלטרנטיביים עם פלשתינים, טקס ממלכתי יש אחד" // אמיר אטינגר

עוד הוסיף: "דיברתי עם מארגני הטקס ואני מתחייב שזה יהיה טקס ממלכתי, כל ישראלי ומאחד, שיתן מקום לכאב ולזיכרון הישראלי על כל גווניו. כשם שהגיבורים שלנו נלחמו יחד באותה שבת ארורה, כך אנחנו נעמוד יחד, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים בחיבוק משותף. לזכרם".

בכך, מצטרף דאום לביקורת רבה שהופנתה כלפי רגב, לאחר דבריה היום במהלך מסיבת העיתונאים שקיימה.

חנוך דאום, צילום: גדעון מרקוביץ'

ממטה משפחות החטופים נמסר: "ההחלטה לערוך את הטקס ללא קהל, לאחר הודעת מטה המשפחות והודעות הקהילות כי לא ישתפו פעולה עם טקס השרה, נובעת מהפחד של הממשלה והשרה להסתכל למשפחות החטופים, הנרצחים והמפונים בעיניים ולקחת אחריות אמיתית על ההפקרה שהחלה ב07.10 ונמשכת כבר 321 ימים".

עוד נמסר מהמטה: "הממשלה והשרה רגב בוחרים שוב להתעלם 'מהרעשים': אותם הרעשים שהביאו לחורבן השבעה באוקטובר, רעשי ההפקרה ורעשי ההפגזות שהרגו חטופים שנחטפו בחיים. מטה משפחות החטופים מתעלם גם הוא מהרעשים וממשיך לפעול למען הצלת חטופים. שום טקס לא יציל חיים - רק עסקה. לא תהיה חזרה לנורמליות ולהפקות של השרה רגב כל עוד ישנם חטופים בעזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר