לא עוברים שלב: עומסי תנועה גדולים בתל אביב - בגלל משחק אחד קטן

תקועים בפקקים חריגים בדרום ומרכז תל אביב? אתם לא לבד • עשרות אלפי משתתפים הגיעו לאליפות העולמית של משחק הבראול סטארס בהיכל מנורה וגרמו לעומסי תנועה חריגים • "בדרך כלל מדובר בנסיעה של רבע שעה בלבד. אלא שהיום היה ממש סיוט", מספרת אחת מהנוסעות שחוו עיכובים משמעותיים

פקקי תנועה בתל אביב (ארכיון). צילום: רוני שיצר

נמצאים היום (רביעי) בדרום תל אביב ומרכזה וחווים פקקי ענק? ובכן אתם לא לבד. בשעות האחרונות, תל אביבים רבים וכן גם נהגים שנמצאים בדרך לעבודתם או שצריכים לעבור בעיר, מדווחים על פקקי ענק גדולים מאד מהרגיל, פקקים שמעכבים את התנועה באופן משמעותי וחריג.

עומס תנועה. היום היה גרוע מהרגיל, צילום: יהושע יוסף

"אני נוסעת שש תחנות עד מקום העבודה שלי באזור היכל יד אליהו, בדרך כלל מדובר בנסיעה של רבע שעה בלבד. אלא שהיום היה ממש סיוט", סיפרה ש.ש, המתגוררת בגבעתיים ל"ישראל היום". "היו פקקי ענק שהקשו מאד על הכניסה לעיר. הרבה מאד נוסעים התייאשו באמצע וירדו כדי ללכת ברגל. אני התייאשתי באזור קניון עזריאלי, ירדתי והלכתי למקום העבודה שלי ברגל. אגב, מי שהכי סבל היה נהג האוטובוס שהיה צריך להגיע אל התחנה הסופית שלו ופשוט היה מתוסכל מהעובדה שייקח לו לפחות שעתיים ויותר להגיע לשם".

ג', סיפר ל"ישראל היום": "נסעתי למשרד ונתקלתי בפקק תנועה ארוך מהרגיל. מה שהחמיר את הפקק הוא שהמשטרה חסמה רחוב שלם וכיכר תנועה ברחוב השלושה. כמעט נקלעתי לתאונת דרכים כמה פעמים בגלל מכוניות שניסו לעבור בין הנתיבים. זה היה מעיק מאוד". הוא הוסיף: "עד שמצאתי חנייה נאלצתי לעבור בכמה חניונים, כי חניון אחד נחסם לגמרי, גם לבעלי מנוי, ובחניון אחר דרשו מחיר מופקע".

הסיבה המרכזית לפקקים החריגים סביב היכל מנורה מבטחים והרחובות הסמוכים אל ההיכל נובעת מהשתתפותם של עשרת אלפי צעירים (ההערכות מדברות על 35 אלף) באליפות העולמית של משחק הבראול סטארס, שמתקיימת בהיכל. מדובר באירוע מתגלגל שנערך היום עד הערב במספר פעימות והוא זה שגורם לפקקי התנועה הכבדים.

נהג נוסף שהגיע לאזור ההיכל סיפר כי "יש כאן כאוס, נהגים רבים מחפשים היכן לחנות, משום שהחניון הגדול ליד ההיכל נסגר. בנוסף, הורים רבים הביאו את הילדים שלהם ופשוט תפסו כאן כל פינת חנייה פנויה. אני מבין שההיכל מארח מופעים רבים ומפעם לפעם חניתי כאן גם במקרים האלו. אבל הפעם זה עלה על כל קשיי החנייה של העבר", הוא ציין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר