״בוגד״ מצד אחד, ״גבלס״ מצד שני: שי גולדן מותקף מכל הכיוונים

העיתונאי ומגיש ערוץ 14 פרסם פוסט ובו התייחס לביקורות שמופנות כלפיו מימין ומשמאל • ״כנראה שאני עושה משהו ממש נכון״, סיכם • הגולשים לא נשארו אדישים: "אפשר ורצוי להתווכח, אבל אסור להכפיש וחובה לכבד", כתב מישהו בתגובה

שי גולדן. צילום: פיני סילוק

שי גולדן, עיתונאי ומגיש בערוץ 14, עמד לא פעם בפני התקפות חריפות מימין ומשמאל על דעותיו. בפוסט שפרסם הערב (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו, תיאר במשל את תחושותיו במצב שבו הוא נמצא, וסיכם ״כנראה אני עושה משהו ממש נכון״.

שי גולדן בביקורת קשה על נתניהו (ארכיון) // כאן תרבות

״ברוכים הבאים לעולמי. בימין קוראים לי מאוס ובוגד ומייחלים להסתלקותי מעל המסך שלהם. בשמאל קוראים לי גבלס ומבטיחים לא לשכוח ולא לסלוח. אני כנראה עושה משהו ממש ממש נכון״, כתב.

ואכן, בחודשים האחרונים גולדן לא חסך בביקורת כלפי פוליטיקאים ואנשי ציבור משני צדי המתרס. היום זה היה בזמן תוכנית הבוקר שאותה הוא מגיש בערוץ 14, שבה יצא נגד מבקר המדינה בחריפות בעניין פרשת אייל גולן שאמר ״למחוק את עזה״.

אייל גולן, צילום: משה שי

״אתה מנותק מהמקום הזה ומיושביו. יש לפסול אותך מלכהן כפרקליט המדינה״, אמר גולדן. ״מי שמסוגל ליזום את הרעיון שיש להעמיד ישראלי לדין על שאמר את מה שכולנו מרגישים בעצמותינו ונוהמים במחשבותינו ושורטים בציפורנינו בתסכול וזעם לא אחת, פשוט לא יכול להיות האדם שיהיה שומר הסף כמעט הכי חשוב של הצדק והחוק והמוסר בישראל. הוא פשוט לא כשיר לאירוע ברמה קוגניטיבית”.

בשבוע שעבר היה זה יאיר גולן שתפס את תשומת לבו של גולדן, בעניין עידוד ״יציאה בשאלה״. ״יאיר גולן, אתה בכלל מבין את הטירוף של דבריך? אתה בכלל מבין? ואני אומר את זה כחילוני, אדם שהרבה יותר קרוב אליך באורחות החיים מאשר רוב האנשים פה. אתה לא מתבייש? אתה פשוט מטורף. זה טרלול שלא ייאמן״, הגיב.

אך גם רה״מ והימין זוכים לביקורות נוקבות מצד גולדן, שבשנים האחרונות הפך מזוהה כתומך בנתניהו. בחודש אפריל האחרון עורר סערה כשקרא לנתניהו לקבוע מועד לבחירות. זאת, אחרי שבחודש נובמבר טען גולדן כי נתניהו ״לא כשיר ואינו ראוי לתפקיד״.

בין התגובות שקיבל גולדן היו גם עוקבים שלא היססו להגיב בבוטות. "נחסמת, מקווה גם לא לראות אותך בערוץ 14 יא מאוס". גולש אחר כתב: "לא מאמין למילה שלך אחרי שנים ובעיקר מאז 7 באוקטובר של הסתה שקרית ופרועה. לכו תזד... פושעים. ערוץ החורבן שגלס הנאצי היה גאה בכם".

על הפוסט של גולדן הגיבו גולשים שדווקא חיזקו את המסר. "הלוואי שהפוליטיקה בארץ תהיה לגופו של עניין ולא לגופו של מחנה ולהכיל מורכבות בכל סיטואציה. ובכלל דיון ענייני ומכבד. תודה שאתה מביא כנות". אחרים כתבו "אפשר להתווכח ואפילו רצוי להתווכח, מותר לא להסכים, אסור להכפיש וחובה לכבד", "כשלא אוהבים אותך משתי קצוות הקיצון, זאת אומרת שאתה נמצא במקום הכי טוב בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר