תושבים בעוטף: "לא נשתף פעולה עם טקס הזיכרון הממלכתי"

משלחת צילום מטעם מפיקי הטקס, שעליו הופקדה מירי רגב, נשלחה לצלם בקיבוץ נירים שבעוטף • בקיבוץ סירבו לשתף איתם פעולה וביקשו מהם לצאת משטח המקום • גם בקיבוץ ניר יצחק התרעמו: "כרגע הדבר החשוב ביותר מבחינתנו הוא לא קיום טקסים ממלכתיים" • בנוסף, חלק ממשפחות החטופים הודיעו למארגני הטקס: "אל תשתמשו בשמות של ילדינו" • לפיד: "הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם"

מירי רגב והמסמך על טקס הזיכרון ל-7 באוקטובר . צילום: אורן בן חקון

תושבים בעוטף עזה לא מוכנים לשתף פעולה עם טקס הזיכרון הממלכתי לחללי 7 באוקטובר, שהפקתו הופקדה בידי שרת התחבורה מירי רגב. גם חלק ממשפחות החטופים הודיעו היום (שני) למארגני הטקס: "אל תשתמשו בשמות של ילדינו".

מירי רגב: "הממשלה עשתה דברים מדהימים, כ"כ הרבה תושבים במלונות במימון המדינה" (ארכיון - 04.06.24)

משלחת צילום מטעם מפיקי הטקס נשלחה שלשום לצלם בקיבוץ נירים שבעוטף, ש־5 מחבריו נחטפו לעזה. בקיבוץ סירבו לשתף איתם פעולה וביקשו מהם לצאת משטח הקיבוץ. דובר הקיבוץ אמר ל"ישראל היום": "הם סורבו. אמרנו להם שבקיבוץ לא רוצים להשתתף בזה".

"לפי דעתנו האירוע עדיין בהתרחשות - החטופים וההרוגים עוד לא חזרו. מה הם מתחילים לעשות פה חגיגות? מה כל הסיפור הזה בכלל? אנחנו חושבים שקודם כל צריך לפתור את הבעיות האמיתיות, אחר כך נתעסק בטקסים".

תמונות חטופים בקיבוץ נירים, צילום: .

בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי חלק ממשפחות החטופים דרשו שלא להשתמש בשם של בניהם או בנותיהם בטקס הזיכרון המתוכנן. בקרב המשפחות, כמו גם ביישובי העוטף, הביעו אתמול זעם על תכנון הטקס של מירי רגב, כפי שהוצג באמצעי התקשורת.

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ששירתה בחמ"ל בסיס נחל עוז, אמר: "אני קורא מכאן לשרה מירי רגב: אל תשתמשי בחמ"ל נחל עוז, מקום מותן של רוני וחברותיה, כתפאורה לטקס המנותק. קודם ועדת חקירה, אח"כ טקסים".

הלוויתה של סמל רוני אשל ז"ל, צילום: קוקו

גם בקיבוץ ניר יצחק הגיבו להחלטה לקיים את הטקס לציון יום השנה ל 7/10: "אנו תקווה שעד קיום הטקס תחתם עסקה שתשיב את גופותיהם של חברינו ליאור רודאיף ז״ל וטל חיימי ז״ל שנהרגו בלחימה על הבית וגופותיהם נחטפו".

"כרגע הדבר החשוב ביותר מבחינתנו הוא לא קיום טקסים ממלכתיים, אלא השבת כל החטופים לארצינו וכינון ועדת חקירה בה יבדק לעומק המחדל שהביא למותם של רבים כל כך מיקירנו, וממסקנותיה נוכל להשיב את תחושת האמון והבטחון חזרה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, פרסם בעמוד ה-X שלו הצהרה חד משמעית: "לא אשתתף בטקס לציון השבעה באוקטובר של מירי רגב. אהיה עם משפחות נרצחי בארי ושדרות וניר עוז. הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם. הטקס היחיד שממשלת נתניהו והקיצונים יכולה וצריכה לעשות זו התפטרות והודעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר