המינוי של בן גביר אושר: ניצב דני לוי יהיה מפכ"ל משטרת ישראל

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינוי של ניצב דני לוי למפכ"ל העשרים של משטרת ישראל: "לא נמצא שום פגם" • השר בן גביר: "יחזק את המשטרה ויוביל אותה בצורה נחושה"

ניצב דני לוי. צילום: אורן בן חקון

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינוי של ניצב דני לוי למפכ"ל העשרים של משטרת ישראל. ניצב לוי התגייס למשטרה בשנת 1985. שימש כקצין אג"ם במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות במחוז ת"א, מפקד תחנת לב ת"א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א.

בהמשך שירותו, שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים ומכהן כעת כמפקד מחוז חוף. הוא בוגר תואר ראשון בלימודים כללים, ותואר שני במדעי החברה. לפני כשנה הועלה לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז חוף, שם היה תחת אחריותו הטיפול במחאות מול בית רה"מ בקיסריה. מאז הפך בפיהם של המפגינים נגד הממשלה ל"איש של בן גביר".

בתפקידו זה היה אמון על טיפול בגל הרציחות במגזר הערבי, שבו לא נחל הצלחה גדולה בלשון המעטה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר על המינוי: "אני מברך על הודעת הוועדה למינוי בכירים שהודיעה על אישור מועמדותו של ניצב דני לוי לתפקיד המפכ"ל. ניצב דני לוי הוא קצין מצוין, והוא יוביל את המשטרה כמפכ"ל בצורה מקצועית ונחושה, יחזק אותה ואת אמון הציבור בה, את המשילות ואת ביטחון האזרחים. אני מאחל לו הצלחה רבה".

מתנועת התאוררות נמסר בתגובה לאישור ועדת גרוניס: "האישור של ועדת גרוניס לא יסתיר את העובדה שהמפכ״ל דני לוי הוא בובה פוליטית שהונחתה לפקד על המשטרה על מנת לבצע את רצונו של השר הממונה בן גביר. אנחנו נמשיך להילחם במינוי המושחת הזה. כולל שימוש בערכאות משפטיות. אין דמוקרטיה עם משטרה פוליטית".

מהוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים נמסר: "לאחר בחינת החומר שהיה בפניה לא מצאה הוועדה פגם מבחינת טוהר המידות, ככל שמדובר במועמד לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה, ניצב דניאל לוי. הוועדה הודיעה על החלטתה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר