ראשי המועצות מגנים את האירוע בגבעת רונן: "משרת את השמאל ואויבי ישראל"

יו"ר מועצת יש"ע ומועצת בנימין ישראל גנץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בהצהרה משותפת: "בשום אופן אסור לקחת את החוק לידיים, מי שנוהג באלימות צריך להיענש כדין" • עוד הם הדגישו: "מגנים את ההשמצות וההכללות מצד פוליטיקאים בשמאל נגד כלל ההתיישבות"

יו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ (מימין) וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. צילום: יוסי זליגר

ראשי המועצות יוסי דגן וישראל גנץ יוצאים הערב (ראשון) בהצהרה משותפת, על רקע המקרה המזעזע שהתרחש ביום שישי, כשארבע נשים ערביות ישראליות מרהט וילדה בת שלוש הותקפו באכזריות על ידי תושבי מאחז "גבעת רונן" שבשומרון, לאחר שנקלעו למקום כשטעו בדרך לעיר שכם. "אסור בשום אופן לקחת את החוק לידיים. מי שנוהג באלימות צריך להיענש כדין. אין שום מקום להתנהגויות פסולות. זו העמדה הברורה והידועה של ההתיישבות וכך היא פועלת", טוענים דגן וגנץ.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "ההתיישבות בשומרון חזקה גם מול האירועים הקשים" (26.02.23)

עוד הם הוסיפו בקול ברור: "מי שנוקט פעולות אלימות - עושה מעשה פסול מוסרית, מזיק למדינה ולהתיישבות ומשרת בצורה ישירה את תעמולת ארגוני השמאל הקיצוני ואויביי ישראל בעולם".

הרכב שהותקף בגבעת רונן, צילום: השימוש נעשה לפי שימוש 27א' לחוק זכויות יוצרים

"ראשי המועצות והישובים מקדמים פעילות חינוכית מגוונת כדי למגר התנהגות כזו גם כשהיא נעשית על ידי עשרות בודדות של נוער שוליים שאינו מייצג איש. אין ציבור יותר מסור למדינה ושומר חוק מהחלוצים תושבי יהודה ושומרון. נתוני משטרת ישראל מצביעים בצורה ברורה כי המחוז עם הכי פחות פשיעה הוא מחוז ש"י - שומרון ויהודה. אלו העובדות".

דגן וגנץ תקפו את ההשמצות נגד ההתיישבות: "אנחנו מגנים בתוקף ודוחים בבוז את ההשמצות וההכללות של פוליטיקאים מהשמאל הקיצוני שמנצלים מעשים פסולים של בודדים כדי להכליל ולהבאיש את ריחה של ההתיישבות בארץ ובעולם. אלו השמצות והכללות חמורות ולא לגיטימיות. ציבור המתיישבים ניצב בחוד החנית של העשייה והתרומה לחברה ולצבא במדינת ישראל".

הנשיא הרצוג, צילום: אורן בן חקון

מוקדם יותר היום, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם אב המשפחה מרהט שהותקפה, וגינה את האלימות שהופעלה כלפיהן. הרצוג טלפן לעדנאן אלג'עאר, אביהן של נופה, למיס ורג'דה אשר הותקפו באלימות יחד עם בנותיהן, לאחר שנכנסו בטעות למאחז גבעת רונן.

בשיחתם, הסתייג הנשיא מהאלימות החמורה שהופעלה כלפיהן, וביקש לחזק את המשפחה בשעתה הקשה ואמר: "הזדעזעתי לנוכח החוויה האלימה והחמורה שהבנות עברו. כולנו אחים, כולנו אזרחי מדינת ישראל ומגיע לכולנו יחס שווה, הולם, בלי חשש ובלי אלימות. אני מבקש לחזק אתכם בשעה זו ולאחל החלמה מהירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר