"לא נשלים עם המציאות הזו": אלפים בעצרת משפחות החטופים בתל אביב

העצרת מתקיימת לציון 10 חודשים בהם נמצאים 115 חטופים וחטופות בשבי החמאס • נטלי בן עמי, בתו של אוהד בן עמי נאמה ואמרה: "מה שהכי מסוכן , זה שאנחנו נתרגל שזו תהיה המציאות" • לישי לביא מירן, אשתו של עמרי מירן, פנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמרה: "אנחנו נאבקים בתרבות של אלימות ומוות - לא כדי להיות דומים לה"

הפגנת משפחות החטופים בתל אביב. צילום: קוקו

בציון 10 חודשים בהם נמצאים 115 חטופים וחטופות בשבי החמאס, התקיימה הערב (שבת) עצרת התמיכה במשפחות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב בה משתתפים אלפי בני אדם.

בעצרת, שהתקיימה בפתחו של שבוע גורלי למו''מ קראו משפחות החטופים והמוני הישראלים לראש הממשלה: "די להפקרה! זוהי שעת המבחן שלך - גלה מנהיגות ותחזיר אותם הביתה!"

צעירי משפחות החטופים בקריאה מחוץ לביתו של דרעי בירושלים - "עסקה או פרישה" (ארכיון) // יוני ריקנר

נטלי בן עמי, בתו של אוהד בן עמי אמרה בעצרת: "אבא אני מצטערת שאתה עדיין שם, שאתה עדיין סובל וחווה את ה7/10 שוב ושוב כל יום מחדש.
אני עדיין לא מבינה איך זה הגיוני שמשאירים אותך שם בגיהנום הזה. כבר כמעט שנה אנחנו נלחמים ועושים הכל כדי שתחזור הביתה, כבר כמעט שנה שהמלחמה ממשיכה בבית שלנו, בבארי, בדרום, ובו זמנית גם בצפון, ומול איראן, ומול החותים - אבל מה שהכי מפחיד אותי אבא, מה שהכי מסוכן , זה שאנחנו נתרגל שזו תהיה המציאות, שאנחנו חיים איתה ומשלימים איתה - 115 חטופים שמפקירים אותם כל יום כל שעה וכל דקה מחדש.
אנחנו לא מוכנים להתרגל. לא נשלים עם המציאות הזו - כי אפשר ליצור מציאות אחרת - אפשר לעשות עסקה, צריך לעשות עסקה וצריך לעשות את זה עכשיו".

לישי לביא מירן, אשתו של עמרי מירן, פנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמרה: "אתה אדם מאמין, עבורך פידיון שבויים זה לא מושג ריק, זו מצווה קדושה - ואני יודעת שעמוק בפנים, אתה מרגיש בדיוק כמונו - שרק עסקה תחזיר אותם הביתה. אתמול, צייצת שמדובר ב'עסקת כניעה'. למה בדיוק אתה קורא כניעה? להחזרת 115 בני-אדם הביתה, להצלת חיים, להבאת חללים לקבורה ראויה, לכל הערכים היהודים והאנושיים האלה אתה קורא כניעה? אנחנו נאבקים בתרבות של אלימות ומוות - לא כדי להיות דומים לה!

"מחבלים פרצו באלימות לתוך הבית שלנו וקרעו לנו מבין הידיים את עמרי - אותי לא צריך ללמד עם מי יש לנו עסק. עוד נחזור אליהם…אבל עכשיו, עכשיו זה זמן פיקוח נפש!"

אריאל ביבס מציין יום הולדת 5 בשבי // מטה משפחות החטופים

ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר אמרה: "בתשעת הימים שבין ראש חודש אב לצום תשעה באב נוהגים במנהגי אבלות. אחותי הקטנה כבר עשרה חודשים, לא אוכלת, לא שותה, לא לובשת בגדים נקיים, חשופה בכל רגע לפגיעות מיניות, נפשיות ופיזיות. ויחד איתה עוד 114 חטופים וחטופות. והם לא באבלות. הם בהפקרות! תשעה באב מזכיר לנו את חורבן בית המקדש והאסונות של העבר, את שנאת החינם וחוסר האחדות שפירקה ופיזרה את העם. האם אנחנו עומדים בפני חורבן הבית השלישי? התעלמות מערכי היסוד שלנו: ערבות הדדית, אחוות אחים ופידיון שבויים תוביל אותנו לשם.".

רישל צרפתי, אמו של אופיר צרפתי ז״ל נאמה גם היא ואמרה: "כעם, תמיד האמנו בערך של 'כל ישראל ערבים זה לזה'. תמיד האמנו שעלינו להחזיר את ילדינו הביתה ולהבטיח את שלומם. אך כעת, כשיש לנו הזדמנות אמיתית להחזיר את הבנים והבנות שלנו לחיק משפחותיהם, האם אנו מהססים?

"בתשעה באב, אנו זוכרים את החורבנות של עמנו. אך האם אנו מבינים שאנו עלולים לגרום לחורבן נוסף? חורבן של ערכים, של אמונה, של אנושיות? האם נגרום לחורבן שלישי אם נשכח את החטופים שלנו? אני מתחננת בפניכם – אל תשכחו את החטופים. אל תתנו ללבכם להתקשות. הביטו בתמונותיהם, ראו את החיוך שלהם, את התקווה בעיניהם. הם מחכים לנו שנציל אותם, שנחזיר להם את תקוותם ואת עתידם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר