נחסם נתיב התחבורה הציבורית באיילון צפון: עבודות לקראת פתיחת נתיבים מהירים

הנתיב נסגר בין גשר חיל השריון לגשר השלום לחודשים הקרובים • בקרוב ייחסם גם הנתיב בכיוון דרום • הפרויקט, שיכלול 75 ק"מ של נתיבים מהירים וחניוני ענק, צפוי להיפתח בהדרגה במהלך 2025

חסימות בנתיבי התחב"צ באיילון. צילום: נתיבי איילון

החל מהיום (רביעי) נחסם נתיב התחבורה הציבורית (נתיב פלוס) באיילון לכיוון צפון, בקטע שבין גשר חיל השריון ועד לגשר השלום. הסגירה, שתימשך מספר חודשים, היא חלק מפרויקט "נתיבים מהירים" הלאומי, שמטרתו לשפר את התחבורה הציבורית והשיתופית במטרופולין תל אביב.

הנתיב, המשמש גם כנתיב רב תפוסה (נר"ת) לרכבים עם שלושה נוסעים ומעלה, נסגר לצורך עבודות פיתוח שיכללו הקמת מערכות ניהול, גשרוני הכוונה, ובניית הפרדה פיזית בין הנתיבים המהירים לשאר הנתיבים. בשבועות הקרובים צפוי להיחסם גם נתיב התחבורה הציבורית באיילון דרום, ממחלף השלום עד מחלף חולון.

החסימה מתבצעת במסגרת העבודות על הפרויקט הלאומי "הנתיבים המהירים", צילום: יהושע יוסף

פרויקט "נתיבים מהירים" צפוי להיפתח לשירות הציבור באופן מדורג במהלך שנת 2025. הוא יכלול סלילת כ-75 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית לאורך נתיבי איילון וכביש החוף, מראשון לציון ועד מחלף 57 (נתניה). בנוסף, יוקמו שני חניוני ענק בשפיים ובראשון לציון, שיכילו כ-11,000 מקומות חנייה, עם שירותי שאטלים חינמיים למוקדי תעסוקה מרכזיים.

משרד התחבורה מדגיש כי לא יחולו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית, וממליץ לנוסעים לעקוב אחר לוחות הזמנים באמצעות מוקדי מפעילי התחבורה הציבורית או במוקד כל קו 8787*.

הפרויקט נועד לאפשר הגעה מהירה יותר בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב, ובכך לצמצם את העומסים ולשפר את איכות החיים של תושבי האזו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר