ראשי המחאה בקיסריה: לא למינויו של ניצב דני לוי למפכ״ל

מחאת קיסריה מנסה לסכל את מינויו למפכ"ל של מפקד מחוז חוף • לוי מגיע לעיתים קרובות כדי לפקח על המתרחש בהפגנות מול מעון רה"מ • בימים האחרונים הפיצו קול קורא למפגינים לשלוח תלונות נגד לוי לוועדה המייעצת כדי לסכל את המינוי • "שלחו התנגדות למינויו, חשוב שתהיה מסה קריטית של תלונות"

ניצב דני לוי. צילום: אורן בן חקון

מחאת קיסריה, המקיימת הפגנות מידי מוצאי שבת ליד מעון ראש הממשלה, מנסה לסכל את מינויו של המפכ"ל המיועד, ניצב דני לוי המפקד על מחוז חוף.

משפחות חטופים ליד ביתו של נתניהו בקיסריה הדליקו כעת מדורות: ״אין בית עד שהחטופים יחזרו"

תחנת המשטרה בחדרה היא האחראית על הנעשה בקיסריה ותחנת חדרה שייכת למחוז חוף תחת פיקודו של לוי. הוא מגיע לעיתים קרובות להפגנות כדי לפקח על המתרחש בשל הרגישות הכרוכה בהפגנה ליד מעונו הפרטי של ראש הממשלה.

בימים האחרונים הפיצו ראשי המחאה קול קורא למפגינים לשלוח תלונות רבות נגד לוי לוועדה המייעצת למינויים בכירים כדי לסכל את המינוי. לתפיסתם, אם תהיה מסה קריטית של תלונות, הוועדה תפסול את מינויו של לוי לתפקיד.

כ-5,000 בני אדם משתתפים בהפגנה מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה וקוראים לבחירות, צילום: רויטרס

לטענת מפגיני קיסריה ניצב לוי מנחה את שוטריו להפעיל יד קשה נגד המפגינים. לטענתם, הוא מקבל הנחיות ישירות מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אשר מנחה אותו לנקוט ביד קשה נגד מפגיני קיסריה.

ראשי המחאה הפיצו את ההודעה הזו בין המפגינים: "קריאה לפעולה! הגישו התנגדות למינוי ניצב דני לוי לתפקיד המפכ״ל הבא. מתוך ניסיון להפוך את משטרת ישראל למשטרת בן גביר, מנסה שר לביטחון לאומי, הפיתות והטיקטוק למנות את מפקד מחוז חוף דני לוי לתפקיד המפכ״ל".

ראשי המחאה הוסיפו וכתבו כי "כהונתו של לוי בתפקיד מפקד מחוז חוף מתאפיינת בהפעלת יד קשה כלפי המפגינים נגד ממשלת החורבן ונגד האשם במחדל בקיסריה. הוועדה שבוחנת את התאמתו לתפקיד היא הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט גרוניס. שלחו עכשיו התנגדות למינויו. אם גם נפגעתם אישית מפיקוד לוי כתבו, לוועדה בפירוט את מה שקרה לכם תחת פיקודו. לצרף מסמכים ותמונות אם יש בידכם. שלחו למזכירות הועדה אימייל בדחיפות, לפני שהמינוי יאושר. חשוב מאד שתהיה מסה קריטית של תלונות על ניצב דני לוי".

השר בן גביר החליט למנות את סגן המפכ"ל, ניצב פלד למפכ"ל, אך בשל קשיים שהתעוררו בוועדה למינוי בכירים החליט פלד לוותר על התפקיד. בעקבות כך החליט השר למנות לתפקיד השוטר מספר אחת את ניצב לוי. בקרוב תדון הוועדה במינוי שלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר