"לא האמנו שנגיע לזה": אלפים צועדים לציון יום הולדתו ה-5 של אריאל ביבס

במקום לציין את יום הולדתו בגן כמו כל הילדים, אריאל נמצא בשבי החמאס כבר 304 ימים יחד עם אמו שירי ואחיו הקטן כפיר • עפרי, אחותו של ירדן ביבס: "יש עסקה על השולחן אבל הם עדיין בגהנום" • אלי ביבס: "אנחנו מקווים שהזעקה שלנו תצליח לשנות מציאות של כאב"

יום הולדת 5 של ביבס // שמואל בוכריס

אלפים צעדו היום (שני) לציון יום הולדתו ה-5 של אריאל ביבס, מכיכר הבימה לכיכר החטופים. אריאל אמור היה לציין היום את יום הולדתו בגן. אך שלא כמו כל הילדים, אריאל נמצא בשבי החמאס כבר 304 ימים יחד עם אמו שירי ואחיו הקטן כפיר. אביו של אריאל, ירדן, נמצא גם הוא בשבי בעזה. בשעה זו - אירוע בהנחיית ישראל קטורזה ובהשתתפות נציגי משפחת ביבס, רן דנקר, רוני דלומי ודוד ד׳אור.

צעדה לציון יום הולדתו ה- של אריאל ביבס // גדעון מרוקביץ', צילום: גדעון מרוקביץ'

אילון קשת, בן הדוד של ירדן ביבס, סיפר:"קודם כל פדיון שבויים, מחזירים את הילדים הביתה - זה מה שהיום הזה מסמל עבורי וזה מה שצריך לקרות. זה מאוד מחמם את הלב לראות את האנשים שבאים מכל מקום בארץ לתמוך. זה מוכיח נו את הרצון של עם ישראל להחזיר את החטופים הביתה. לא חשבנו שנציין עוד אירוע כזה, כפיר חגג שנה ועכשיו אריאל חוגג 5. מי היה מאמין שנגיע לכאן? זה מאוד מאכזב אותנו כמשפחה לראות שהממשלה לא עושה את מה שצריך, אנחנו קוראים לעסקה עכשיו, זאת המטרה של היום הזה".

אירוע לציון יום הולדתו ה-5 של אריאל ביבס, צילום: הרצי שפירא

אלי ביבס, אביו של ירדן: "304 ימים עברו, ציינו טת יום הולדת של ירדן שירי וכפיר  בשבי. לא האמנו שנציין גם את יום הולדתו של אריאל. אני מודה לכל מי שתומך ומלווה אותנו ולכל מי שהגיע לתמוך בנו היום. אנחנו מקווים שהזעקה שלנו, ביחד איתכם, תצליח לשנות מציאות, לשנות מציאות של כאב למציאות של תקווהף ניצחון אמיתי יהיה רק כשהחטופים יחזרו". 

צעדה לציון יום הולדתו ה-5 של אריאל ביבס // נועם (דבול) דביר

עפרי, אחותו של ירדן ביבס: "בחיים לא דמיינו שנציין את יום הולדתו ה-5 של אריאל בשבי. זה יום קשה לנו כמשפחה. יש עסקה על השולחן אבל הם עדיין בגהנום. ירדן, אם אתה רואה אותי, אתבה פה איתנו, אני עם החולצה שלך.

"באותה שבת אריאל הופקר ו-304 ימים עברו והם עדיין מופקרים. לפני שבועיים רה"מ היה בקונגרס והציג ציור שצייר אריאל, ואני שואלת - מי יציל את אריאל? את כפיר את שירי את ירדן?. אני פונה אליך ראש הממשלה, זה לא מספיק להחזיק תמונה. יש עסקה שאתה חתום עליה, סיים את המלחמה ותביא אותם הביתה. די לדיבורים על נקמה והרס, הגיע הזמן לתקווה. אריאל, לולי, אתה גיבור כמו באטמן שאתה כל כך אוהב, המשאלה שלי עבורך היא שתזכה לשנה הבאה".

הדלקת נרות לאריאל ביבס בכיכר החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

פנינה, אימו של ירדן וסבתא של אריאל, שיתפה במכתב לאריאל שכתבה לפני מספר חודשים: "יום הולדת חמש. האם אתה יודע שזו יום הולדת שלך? לולי שלי, הנכד הראשון, אני כל כך מתגעגעת. עץ השסק נתן פרי כתום שכל כך אהבת לקטוף ולהביא לאמא. אתה כל כך חסר והלב מחסיר פעימה. אני מנסה לדמיין את יום שובך. קורא בואי נשחק שק קמח. לראות את.כפיר הקטן שאולי כבר לא זוכר אותי בחיוך מהוסס.

פנינה, אימו של ירדן, צילום: גדעון מרקוביץ'

"המשאלה שלנו ליום הולדת שלך זה שתהיו איתנו כאן בבית ושנחגוג יחד כל המשפחה. ביבי נתניהו, ממשלת ישראל, בכוחם להפוך את החלום למציאןת ולהשיב אלינו את משפחתנו ויתר החטופים במהרה. מחכה לך נכד שלי. לא מאבדת תקווה".

אלפים מציינים את יום הולדתו של כפיר ביבס, צילום: גדעון מרקוביץ'

דלית רם-אהרון, חברתה של שירי ביבס ותושבת ניר עוז ששרדה את טבח ה-7 באוקטובר: ״לפני שבוע חגגנו לאורן שלי יומולדת 5. אני זוכרת את היום שבו שירי ואני הודענו אחת לשנייה שאנחנו בהיריון. מאז שאריאל נחטף אורן חושבת עליו בלי סוף, אחת לכמה זמן היא באה אלי ואומרת "אמא, יש לי דמעות בעיניים, אני מתגעגעת לאריאל, למה הוא לא חוזר? הוא חי או מת?" באיזה עולם זה הגיוני שילדים בני 5 יחכו לחבר שלהם שחטוף בעזה ויתהו אם הוא חי או מת? הם לא רק פוסטר או סרטון טראגי. הם משפחה מדהימה עם חלומות ושאיפות, ועם כל כך הרבה אנשים שאוהבים ומחכים להם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר