סקר: 73% מהישראלים סבורים כי הרחבת המלחמה ללבנון נחוצה

בסקר שבחן את עמדות הציבור הישראלי בתקופה הנוכחית - מתגלה תמונה מורכבת • כ-50% מהישראלים נפגעו או מכירים מישהו שנפגע מאז שהחלה המלחמה • 69% רואים באנטישמיות העולמית איום משמעותי

אוגדה 146 בחטיבת השריון בתרגיל בצפון . צילום: דובר צה"ל

המרכז לאימפקט יהודי (CJI) פרסם היום (ראשון) ממצאי סקר מקיף שבחן את עמדות הציבור הישראלי בנושאים מרכזיים. הסקר, שנערך בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה, חושף תמונה מורכבת של החברה הישראלית בעת הנוכחית.

55% מהמשיבים מעידים כי הם פעילים למען שחרור החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

הממצאים מראים כי 29% מהישראלים שוקלים מעבר לחו"ל, אם כי רק 2% נמצאים בתהליך ממשי של רילוקיישן. הישראלים גם אינם אופטימים ביחס לחיים במדינה בחודשים הקרובים, כאשר  71%  מאמינים כך באופן מוחלט. העמדה הזו מתבטאת גם בעובדה לפיה 27% מהמשיבים מרגישים שבחודשים האחרונים הביטחון האישי שלהם במצב רע עד גרוע, כאשר רק 31% סבורים שהוא טוב עד מצוין.

דבר נוסף שעולה מן הסקר הוא כי כמעט 50% מהישראלים נפגעו או מכירים מישהו שנפגע ב-7 באוקטובר או במהלך המלחמה. בהקשר הביטחוני, 73% תומכים בהרחבת המלחמה ללבנון, כולל כניסה קרקעית, להשבת הביטחון בצפון, נציין כי פאנל המומחים של המרכז לאימפקט יהודי העלה סייגים סביב התוצאה משום שלא הוצגה למשיבים לסקר חלופה של פתרון דיפלומטי למצב, מה שעשוי היה להשפיע על התוצאות. ביחס לפעילות הציבורית לשחרור החטופים על ידי ארגון הטרור חמאס, 55% מהמשיבים מעידים כי הם פעילים למען שחרור החטופים, רק 14% מרגישים כי הם עושים הרבה למען כך.

אנטישמיות בצרפת, צילום: EPA

בזירה הבינלאומית, 84% אינם מרוצים ממצבה הדיפלומטי של ישראל. 69% רואים באנטישמיות העולמית איום משמעותי כמו האיומים הצבאיים, ו-47% מאמינים שישראל והתפוצות התרחקו בחודשים האחרונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר