תושבי עין החורש זועמים: "בן גביר הגיע לעשות פרובוקציה ילדותית ובוטה"

בצל המתיחות הביטחונית וכוננות השיא במדינה לקראת תגובה איראנית, השר לביטחון לאומי לווה בכ-30 שוטרים ואנשי יס"מ במהלך סוף שבוע בכפר הרא"ה • הוא הגיע לסיור בעין החורש הסמוך ועורר את זעם התושבים • מהקיבוץ נמסר: "הוצע לשר לבוא ולבחון את כיתת הכוננות והחמ״ל שנמצאים תחת אחריות תחומי משרדו, אך השר סירב בזלזול" • תגובת השר: "באתי, סיירתי, התרשמתי"

הפר את מנוחת השבת: מחאות נגד השר בן גביר בעין החורש \ללא

הפר את מנוחת השבת: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע היום (שבת) טרם צאת יום המנוחה ליישוב עין החורש. לאורך סוף השבוע, התארח השר בכפר הרא"ה הסמוך, שתושביו שומרים שבת, וסייר רגלית במרחב המועצה האזורית עמק חפר.

מחאות נגד השר לביטחון לאומי בעין החורש בסוף השבוע\\ללא

תושבי עין החורש, שראו את השר בשבילי הקיבוץ, זעמו ומחו נגדו. תושבים סיפרו ל"ישראל היום": "לאחר סיבוב בקיבוץ עלה לניידת וחזר מאובטח לכפר הרא"ה. בסיור בעין החורש הוא כבר היה מוקף בכ-30 שוטרים, האיש הכי שנוא במדינה". בשיחה תהו התושבים: "איפה השוטרים היו לפני שבוע כשלא הגיעו לעצור את הפרובקטרוריסטים של בן גביר בבית ליד?!".

מוקף בעשרות שוטרים ואנשי יס"מ: השר בן גביר בעין החורש, צילום: ללא

מקיבוץ עין החורש נמסר בתגובה לתגרה בין התושבים לשר: "אנחנו המומים שהערב, עוד בטרם יצאה השבת, הגיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לעשות סיבוב 'היכרות' בשטח הקיבוץ, מלווה בשוטרים ויס״מ. אין לנו אלא להשתומם נוכח הפרובוקציה הבוטה והילדותית הזו, שהתרחשה בשעה שכל כוחות הבטחון פרוסים בכוננות עליונה בכל הגזרות ועם ישראל ספון מאוים מכל כיוון. צר לנו ששר בכיר בממשלה בוחר לעשות פרובוקציות זולות".

מפגינים צובאים על בסיס בית ליד, צילום: אי.אף.פי

עוד נמסר מהקיבוץ כי "הוצע לשר לבוא ולבחון את כיתת הכוננות והחמ״ל שנמצאים תחת אחריות תחומי משרדו. השר סירב, ביטל זאת בזלזול והמשיך בצעידתו המתריסה. חברי הקיבוץ זיהו את הפרובוקציה וליוו את השר בקריאות מחאה נגד עמדתו המתנגדת לעסקת החטופים. בשום שלב לא נשקפה סכנה לשר ולפמלייתו, ואיש לא עוכב או נעצר".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב ברשת X לנוכח המחאות נגדו: "אתה לא תכנס לקיבוץ שלנו", כך אמרה לי חברת קיבוץ עין החורש במסגרת טיול שבת, בו כאשר התארחתי בכפר הרא"ה, החלטתי להסתובב גם בישוביי עמק חפר. אז לא, קיבוצניקית יקרה. עברו הימים שאתם לא מכניסים לקיבוץ שלכם אנשים מהדעה הנכונה או מהעדה הנכונה - באתי, סיירתי, התרשמתי. המשך שבוע טוב!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר