בזמן פיקניק, בגלל חולצות שלבשו: אזרחים נעצרו בגינה ציבורית בהרצליה - מול ביתו של אדלשטיין

התושבים טענו כי הגיעו לשתות קפה, אך השוטרים טענו כי מדובר בהפגנה וביקשו מהם להתפנות - בגלל החולצות שלבשו • מטה המאבק ״חופשי בארצנו״: ״מעצר בעקבות לבישת חולצת מחאה מאפיין משטרים אפלים"

אזרחים נעצרו בגינה ציבורית בהרצליה - מול בית אדלשטיין

אזרחים שערכו פיקניק ולבשו חולצות מחאה נעצרו היום (שבת) בגינה ציבורית מול ביתו של הח"כ יולי אדלשטיין. מטה המאבק ״חופשי בארצנו״: ״מעצר פוליטי חמור״.

בתיעוד מהאירוע ניתן לראות שהשוטרים ביקשו מהאזרחים להתפנות, בטענה כי זו "מחאה", בגלל החולצות שלבשו. "שלושה שוטרים הגיעו בגלל ששתינו קפה", טענה אחת מהן. 

יולי אדלשטיין (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש90

"החשדות נגדי היו הפרעה לסדר הציבורי, שעשיתי פיקניק במקום אסור ועלול להיגרר למשהו נוראי כמו פיקניק. והעלבת עובד ציבור כי האדון גיא ערכא הוא בן אדם נורא רגיש והוא טען שהעלבתי עובד ציבור. ואני מתנצלת. לא אמרתי לו כלום", סיפרה טלי, המפגינה ששוחררה לאחר המעצר. "גם שאלו אותי אם אנחנו לא מפחדים להיות פה בטילים ואמרתי שאנחנו יותר מפחדים ממה שקורה פה כרגע".

ממטה המאבק נמסר: ״העובדה שאזרחים נעצרים בזמן פיקניק על הדשא ללא שום הפרעה במהלך סוף השבוע, כבר יום שני ברציפות, צריכה להדיר שינה מכל אזרח ואזרחית שרואים בדמוקרטיה הישראלית ערך בסיסי בקיומנו כמדינה.

העובדה שאירועי האנרכיה האלימים של פריצות לבסיסי צה״ל, בהובלת ח״כים, לא הובילו למעצרים כלל, מקבלת כעת משנה תוקף של זעזוע".

והמשיכו: ״מעצר בעקבות לבישת חולצת מחאה מאפיין משטרים אפלים, בדיוק מהסוג שאדלשטיין עצמו נלחם כנגדו בעבר. נדמה כי בביצוע מעצרים פוליטיים אלה, משטרת ישראל אינה נאמנה לתפקידה אלא לרוח המפקד בלשכת השר. בושה״.

תנועת דורשינוי: "אנחנו מגנים בחריפות את המעצר של אזרחים בעת פיקניק בגינה ציבורית בהרצליה הבוקר. אולי לו היו פורצים לבסיס צבאי, היו ממשיכים להנות מהשבת שלהם באין מפריע. ככה נראית משטרה פוליטית על מלא בשירות של שר כושל, שחלש מול הרתעה וחלש מול טרור, אבל חזק בטיקטוק".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "שוב אנו רואים התנהלות של מפגינים שמנסים באמתלה לייצר תמונה מעוותת של המציאות וקוראים להפגנה 'פיקניק', הנחיות היועמ"ש ברורות וכפי שנקבע, חל איסור על הפגנה ליד בתי מגורים של אנשי ציבור במרחק של פחות מ-300 מטר. השוטרים שפעלו במקום לאכיפת ההנחיות והחוק, ביקשו מהמוחים שחלקם נראו מספר פעמים בעבר מפירים את הסדר לעזוב את המקום, לאור קיום מחאה במקום שאינו מאושר בצמוד לביתו של ח"כ באופן שמהווה הטרדה ופגיעה בפרטיות. מפגינה שלא נענתה להוראת השוטרים לעזוב את המקום, עוכבה לחקירה בחשד להתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר