"איש של בן גביר" או "מוכשר וראוי": מי אתה ניצב דני לוי - המועמד החדש למפכ"לות?

לפני כשנה הועלה לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז חוף, מאז הפך בפיהם של המפגינים נגד הממשלה ל"איש של בן גביר" • במשטרה אומרים מנגד כי הוא "קצין מוכשר וראוי" • במידה וימונה למפכ"ל משימתו העיקרית תהיה להחזיר את אמון הציבור במשטרה

ניצב דני לוי. צילום: אורן בן חקון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע אתמול (שני) כי מעמדו למפכ"לות יהיה ניצב דני לוי, שאת לאחר שניצב אבשלום פלד ויתר על התפקיד.

ניצב לוי התגייס למשטרה בשנת 1985. שימש כקצין אג"ם במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות במחוז ת"א, מפקד תחנת לב ת"א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א.

חמישה עצורים בהפגנה מול בית רה"מ בקיסריה // קרדיט: מוקד קיסריה

בהמשך, שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים ומכהן כעת כמפקד מחוז חוף. הוא בוגר תואר ראשון בלימודים כללים, ותואר שני במדעי החברה.

לפני כשנה הועלה לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז חוף, שם היה תחת אחריותו הטיפול במחאות מול בית רה"מ בקיסריה. מאז הפך בפיהם של המפגינים נגד הממשלה ל"איש של בן גביר". בתפקידו זה היה אמון על טיפול בגל הרציחות במגזר הערבי, שבו לא נחל הצלחה גדולה בלשון המעטה.

בניגוד לרבים מקודמיו לוי לא שרת ביחידות מיוחדות אלא צמח וגדל בתפקידי המשטרה הקלאסית. "הוא כחול בנשמה, קצין מוכשר וראוי" אומרים עליו מכריו ומוסיפים כי במידה וימונה למפכ"ל משימתו העיקרית תהיה להחזיר את אמון הציבור במשטרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר