מהומות בזמן ביקור נתניהו במג'דל שמס: "איפה מר ביטחון?"

ראש הממשלה הגיע ליישוב לניחום אבלים אצל משפחות הנרצחים • תושבי המקום פתחו במחאה קולנית • נתניהו במקום האסון: "ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום, תגובתנו תהיה קשה"

ראש הממשלה נתניהו: "מדינת ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום. תגובתנו בוא תבוא, והיא תהיה קשה" // עומר מירון / לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

יממה לאחר שנחת בארץ מהביקור בארה"ב: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע ליישוב מג'דל שמס לניחום אבלים אצל משפחות הנרצחים מפגיעת הרקטה ביום שבת. תושבי המקום פתחו במחאה קולנית: "החוצה", "איפה הביטחון".

אנשי מג׳דל שמס מתנגדים לביקור נתניהו

בביקור הוא קיבל כינויי גנאי מהתושבים שצעקו לעברו "איפה הביטחון? ילדים נרצחים". "מר כלכלה, עלאק כלכלה". "איפה מר ביטחון". ואף את הכינוי "רוצח".

ביום שישי ראש הממשלה פרסם הודעה מצולמת מארה"ב בה הוא הביע הזדהות עם העדה הדרוזית: "הזדעזעתי לראות את התמונות הנוראות בעקבות המתקפה הרצחנית של חיזבאללה על מג׳דל שמס. בין הנרצחים ילדים קטנים ששיחקו כדורגל. מחבקים את העדה הדרוזית כולה ברגעה הקשה - שהוא גם רגענו הקשה".

נתניהו במקום האסון במג'דל שמס: "ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום, תגובתנו תהיה קשה", צילום: קובי גדעון /לע"מ

נתניהו במקום האסון: "הגענו לכאן היום למג'דל שמס, יחד עם השייח' מואפק טריף וראשי הרשויות של מג'דל שמס ועין קיניא, כדי להביע את ההזדהות העמוקה והזעזוע העמוק ממעשה הזוועה שהתרחש כאן. זה אסון נורא. כמו כל אזרחי ישראל, ואני חייב להגיד לכם, כמו רבים בעולם כולו, אנחנו הזדעזנו עד עומק נפשנו מהקטל הנורא הזה".

"חיזבאללה, בגיבוי איראני, שיגרה לכאן טיל שגדע את חייהם של 12 נשמות טהורות. 12 ילדים וילדות ששיחקו כדורגל ולא הצליחו להגיע למיגונית. הלב נקרע מהאסון הכבד. אנחנו מחבקים את המשפחות שעוברות עכשיו סבל בל יתואר".

נתניהו במקום האסון במג'דל שמס: "ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום, תגובתנו תהיה קשה", צילום: קובי גדעון /לע"מ

נתניהו הוסיף: "הילדים הללו הם הילדים של כולנו. מדינת ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום. תגובתנו בו תבוא, והיא תהיה קשה".

"לעדה כולה אני אומר: שלא תיפול רוחכם. אל תאבדו תקווה מול מעשי ההתנכלות של ציר הרשע של איראן וחיזבאללה. מדינת ישראל תמשיך לעמוד לצידכם, כאן, ובמרחב כולו, היום מחר ולתמיד. יהי זכרם של הילדים היקרים והמתוקים הללו נצור עימנו לעד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר