"לוחם מצוין וחבר אמת": סמל יונתן אהרן גרינבלט ז״ל הובא למנוחות

גרינבלט מת מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ברפיח מטיל נ"ט שפגע במבנה בו שהה • דודו של יונתן ספד: "יוני ילד גיבור שלנו, ילד של בית, ילד צנוע, הפכת מילד של כולנו לגיבור ישראל" • ישראלה, אימו של יונתן ספדה בדמעות: "אנחנו לא עוזבים אותך, תמיד תהיה הילד שלנו" • סבו אמר: "נמשיך להיות משפחה שמחה ומלוכדת, יהיה קשה בלעדיך אבל תעזור מלמעלה"

הלווייתו של סמל יונתן אהרן גרינבלט ז״ל // יוני ריקנר

"חיוך ביישני מלא תום לב, עוז וענווה": מאות מתושבי העיר בית שמש, משפחה וחברים ליוו היום  (ראשון) בדרכו האחרונה את גיבור ישראל תושב העיר, סמל יונתן אהרן גרינבלט ז״ל, שמותו נקבע אמש אחרי שבוע של מאבק על חייו לאחר שנפגע בלחימה ברצועת עזה. גרינבלט מת מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ברפיח ב-20 ביולי.  הוא שירת כלוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי, ונפצע לאחר שטיל נ"ט פגע במבנה שבו שהה. 

ישראלה, אימו של יונתן, ספדה לבנה בדמעות: "צדיק אתה, ה׳ עליון, לקחת לי את הילד שלי. הלב שלי נשבר. שבוע שלם עם שלם התפלל עליך. החזקנו לך את היד ושרנו לך שירים. יונתן, היית מיוחד מאוד, הייתה בך פשטות ושקט. חברים אהבו אותך. היה לנו קשר מיוחד, יכולנו לדבר על הכל. נצטרך להמשיך הלאה. אני לא מאמינה שזה אתה ואנחנו. אתה ממשיך ללכת איתנו. אנחנו לא עוזבים אותך. תמיד תהיה הילד שלנו. אוהבת אותך מאוד".

הלווייתו של סמל יונתן אהרן גרינבלט ז"ל, צילום: אורן בן חקון

מוטי, סבו של יונתן ספד בצער עמוק: ״יונתן, אבא ואימא מחזקים את כולם. נמשיך להיות משפחה שמחה ומלוכדת. יהיה קשה בלעדיך אבל תעזור מלמעלה. תמשיך לתת לנו כוחות שם מלמעלה״.

אחיו הצעיר ינון ספד בבכי: ״אני אוהב אותך. אתה אח טוב וגיבור. צר לי עליך אחי יונתן אני אוהב אותך״.

אחותו הלל אמרה בכאב: ״אני לא מאמינה שזה קרה. היית האח הכי טוב שיכולתי לבקש. אתה תהיה בלב שלי תמיד. לא פחדת, פשוט נלחמת. תמיד תהיה גיבור שלי. אתה גיבור ישראל. יונצ׳וק אני אוהבת אותך ומתגעגעת הכי בעולם״. מעיין אחיו: ״אני אוהב אותך ולא אשכח אותך אף פעם״.

"הפכת מילד של כולנו לגיבור ישראל"

אביעד, דודו של יונתן ספד לו: ״איך נפלו גיבורים? יוני אחיין אהוב שלנו כמה התפללנו עליך. כבר חודשים שאנחנו מתפללים עליך ועל חיילינו הגיבורים. יוני ילד גיבור שלנו. ילד של בית. ילד צנוע. הפכת לבחור כארזים. הפכת מילד של כולנו לגיבור ישראל. נכנסת לרפיח ויצאת שוב ושוב עד שנפצעת. כמה תפילות ופרקי תהילים. התפללנו לנס. עלם חמודות שרק החל לפרוס כנפיים. עוד יגיעו ימים שמחים. עוד יהיו שמחות במשפחתנו״. רועי, דודו אמר: ״צמחת והיית גיבור. אתה הכי טוב. יונתן, אני אוהב אותך״.

הלווייתו של סמל יונתן אהרן גרינבלט ז"ל, צילום: אורן בן חקון

 

שילה, חבר קרוב של יונתן: ״תודה לך יוני על מי שהיית בשבילי. אמרת לי: 'אני הבא בתור'. לא חשבנו שזה יגיע לדבק של החבורה. תודה לך על שנים של שיחות וצחוקים. אשריך על כיבוד הורים. אתה בן אדם גדול. אוהב אותך. השרשרת שקנית לי מתנה תישאר עלי תמיד. הלוואי ונהיה ראויים לך יוני״.

רב הקהילה ספד לו: ״כולם ידעו שעליך אפשר לסמוך. כולם סיפרו על המסירות שלך. כיבוד ההורים שלך היה מעל ומעבר. אני מבקש מהמנהיגים תפסיקו לפלג ולפזר שנאה. אנחנו משפחה אחת וחייבים לכבד אחד את השני. תהיו ראויים לעם שלכם״.

הלווייתו של סמל יונתן אהרן גרינבלט ז"ל, צילום: אורן בן חקון

סא״ל דוד מרדכי רון ספד בשם צה״ל: ״יונתן, התגייסת ולחמת עם חבריך נגד אויב אכזר. היית אדם חייכן ונעים עם לב רחב. חבריך ראו בך הלב של המחלקה. היית לחבריך שותף סוד וחבר אמת. היית לוחם מצוין, ותמיד התנדבת לעזור. ביום שבת ה-20 ביולי נפגעת קשות מטיל אויב. לצערי אתמול נפטרת מפצעיך. נילחם בחמאס עד הכרעתו. דמותך תהיה תמיד לנגד עינינו. נמשיך לפעול עד לניצחון, עד להשבת החטופים. משפחת גרינבלט היקרה היו גאים ביונתן בעוז רוחו. יונתן, תודה שהיית חלק מאיתנו תחסר לנו״.

"כל פעם שנכנסנו אליך לטיפול נמרץ הרגשנו שנכנסנו לקודש הקודשים של האומה"

הדוד הרב אהרון דרשביץ ספד ליונתן: ״זכית להילחם למען עם ה׳. לסלק את החרפה שנגרמה בשבת ולהחזיר את כבוד האומה. לאחר חודשים ארוכים בהם נלחמת בגבורה באויב המר נפצעת והמשכת להילחם על חייך. בשבוע האחרון כל פעם שנכנסנו אליך לטיפול נמרץ הרגשנו שנכנסנו לקודש הקודשים של האומה. ראינו אותך את ראשך החבוש, נשאנו תפילה שנזכה לראותך. בן דודך גיבור ישראל נהרג לפני כ-25 שנה בלבנון. רוממת את כבוד עם ישראל וכבוד ה׳ יתברך. תהיה מליץ יושר שנזכה לניצחון גדול על אויבינו, על החטופים שישיבו במהרה לחיק משפחותיהם״.

הלווייתו של סמל יונתן גרינבלט ז"ל, צילום: יוסי ריינר דוברות עיריית בית שמש

ראש ישיבת ההסדר נווה דקלים בה יונתן אהרן גרינבלט למד: ״יוני, עשית עבודה מדהימה. בתחילת הדרך נאבקת לגלות את העוצמה הרוחנית שהיית חבויה בך ואז התחלת לפרוץ ולהתקדם. חיוך ביישני מלא תום לב, עוז וענווה. עוצמה פנימית וחיצונית שהתגלתה בכניסות לעזה. אני יודעים כמה רצית לחזור לישיבה ולעולם הרוחני. תודה לכם ההורים שגידלתם גיבור כזה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר