"הצחוק שלהם הפך לשתיקה כואבת": אבל כבד במג'דל שמס - אלפים ליוו למנוחות את הילדים שנרצחו

הותרו לפרסום שמותיהם של 11 מבין 12 הנערים והילדים שנרצחו בפגיעת רקטה במגרש כדורגל • חיפושים נערכים כעת אחרי הילד ג'יוורה איברהים בן ה-11, תושב מג'דל שמס שנעדר מאז אמש • אמו של אחד הפצועים: "איך האיצטדיון שהיה מקור האושר של הילדים הפך לזירת כאב?" • במהלך ההלוויות, צעקות לעבר השרים ברקת וסמוטריץ'

"הצחוק שלהם הפך לשתיקה כואבת": אבל כבד במג'דל שמס - אלפים מלווים למנוחות את הילדים שנרצחו // צילום: דוד כהן / ג'יני

אבל כבד: במג'דל שמס פרסמו הבוקר (ראשון) את שמותיהם של 11 מבין 12 הילדים והנערים שנרצחו אמש בפגיעה הישירה של הרקטה ששיגר חיזבאללה ליישוב הדרוזי שבצפון רמת הגולן. טקסי ההלוויות של הרוגי האסון התקיימו היום. טקס התפילה נערך מחוץ לבית העם. ארונות של עשרה נרצחים הוצבו ברחבה ואלפים התקבצו סביבם. 

הלווית הילדים במג'דל שמס, צילום: אייל מרגולין / ג'יני
הלווית הילדים במג'דל שמס, צילום: אייל מרגולין - ג'יני
אבלים במג'דל שמס, צילום: אי.פי

במהלך הלוויות הנרצחים, צעקות לעבר השרים סמוטריץ' וברקת: "הפצצתם את תימן. למה עדיין יש ביירות בכלל? איך זה ששוב מפציצים כאן? הילד שלי במרום גולן והילד פה, צריכים לשחק כדורגל בשקט!"

"חיוכים שהפכו לזיכרון"

"הם הרגו את ילדינו התמימים. הצחוק שלהם הפך לשתיקה כואבת, החיוכים שלהם הפכו לזיכרון", סאלחה רדא אברהים, אמא של גואן אברהים שנפצע באורח בינוני באירוע הקשה, מספרת ל"ישראל היום".

"הם עזבו את עולמנו שלא בצדק. השאירו מאחוריהם חלל שאי אפשר למלא ולרפא - איך האיצטדיון שהיה מקור האושר של הילדים הפך לזירת כאב?" לסיום הבטיחה: "לעולם לא נשכח אתכם, הזיכרון שלכם יישאר חי בליבנו ובמוחנו".

"תעוף מפה חתיכת נבלה": סמוטריץ' מתקבל בזעם במג'דל שמס

‏צעקות לעבר שרי הליכוד, ברקת וסילמן, שהגיעו למקום האסון

האבלים בהלוויות הילדים במג'דל שמס, צילום: אי.פי
אבל כבד במג'דל שמס: החלו הלוויותיהם של 12 הילדים והנערים, צילום: רויטרס
מג'דל שמס היום, צילום: אי.פי

אלפים מהגולן הגליל ומהכפר מג'דל שמס הגיעו לחלוק כבוד אחרון בבית העם במג'דל שאמס. בני המשפחה עומדים בבית העם ואלפים עוברים על פניהם, מתפללים תפילות אבל. משם יעברו גופות הנרצחים לבית העלמין במרכז הכפר.

"בצער ובעצב רב, ובנחת ובכניעה מוחלטת לרצון האל, מג'דל שמס אבלה על מיטב ילדיה ונעריה שנפגעו בתקיפה באצטדיון הכפר", מסרו ביישוב.

החלו טקסי ההלוויה של הילדים במג'דל שמס, צילום: רויטרס
האבלים במג'דל שמס, צילום: רויטרס
האבלים הבוקר במג'דל שמס, צילום: אי.פי.אי

בתוך כך, משפחתו של הילד ג'יוורה איברהים (בן 11), שלפי הערכות נכח במגרש המשחקים במג'דל שמס שבו פגעה הרקטה, ביקשה סיוע באיתורו. ניסיונות החיפוש עד כה כללו פניה לכל בתי החולים באזור, אך העלו חרס. החשש העיקרי הוא כי הילד ספג פגיעה ישירה.

"הדם שלנו רותח - אנחנו רוצים נקמה"

סאמר סעיד אחמד, דודה של איזיל בת ה-12 מספר: "הייתי במטעים וראיתי אבק. רצתי לאירוע. התמונות היו מזעזעות. ילדים זה חופש, אי אפשר לסגור אותם בבית אבל הם לא הפרו הנחיות של פיקוד העורף. בסך הכל שיחקו כדורגל. עכשיו הדם שלנו רותח - אנחנו רוצים נקמה. איזיל אהבה כדורגל, היו לה חלומות".

אבל כבד במג'דל שמס: החלו הלוויותיהם של 12 הילדים והנערים, צילום: GettyImages
האבלים במג'דל שמס, הבוקר, צילום: GettyImages
האבלים הבוקר במג'דל שמס, צילום: אי.פי.אי

הימן עוודת מהיישוב סיפר: "הבן שלי היה צריך ללכת לשם ולא הרשתי לו ללכת. הוא התקשר לחבר שלו והחבר לא ענה. הוא נהרג שם. נאגי חלבי. הם חברים טובים ומשחקים ביחד".

"תחושות של כעס"

שון פרו, קרוב משפחתה של ילדה שנפצעה: סערת רגשות, קשה לעכל את המצב. יש תחושות של כעס, של עצב, חוסר ודאות. זה כנראה הדבר הכי נורא שפגע מאז 7 באוקטובר".

קרוב משפחתה של ילדה שנפצעה במג׳דל שמס: סערת רגשות, קשה לעכל את המצב // מישל דוט קום

הפגיעה הקטלנית אירעה אמש, והייתה האירוע הקשה ביותר בצפון מאז תחילת המלחמה. עשרות ילדים ונערים שיחקו במגרש הכדורגל בזמן שחיזבאללה שיגר רקטה כבדה מאזור שבעא בדרום לבנון, כשלפי צה"ל מדובר ברקטת "פאלק-1" שהגיעה מאיראן.

אבלים במג'דל שמס, צילום: אי.אף.פי
אבלים התמוטטו ופונו במג'דל שמס, צילום: אי.אף.פי
אבל כבד במג'דל שמס, היום, צילום: אי.פי.אי

משפחות שכולות מפורום גבורה שלחו מכתב הזדהות לתושבי מג'דל שמס, לאחר האסון שבו נרצחו 12 ילדים ונערים. "לא ייתכן שילדים בישראל, בעוטף עזה או בצפון הארץ, לא יוכלו לשחק במגרש מחוץ לביתם מחשש לחייהם. אנו מחזקים את ידיכם ומקווים שלא תדעו עוד צער, ישראל חייבת לנצח, גם בדרום וגם בצפון, למען הנופלים וגם למען החיים. כך נמשיך לדרוש ולפעול", כתבו המשפחות.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע אמש למג'דל שמס ונפגש עם ראש העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף ונציגי המועצה המקומית, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי.

טקסי ההלוויות של הילדים במג'דל שמס, צילום: רויטרס
אבל כבד במג'דל שמס: החלו הלוויותיהם של 12 הילדים והנערים, צילום: רויטרס
אבלים במג'דל שמס, הבוקר, צילום: רויטרס

אלה שמות הנרצחים שידועים עד כה: אלמא איימן פח'ר א-דין בת ה-11, מילאר מועדאד א-שעאר בן ה-10, ויניס אדהם א-ספדי בת ה-11, איזל נשאת איוב בת ה-12, יזן נאיף אבו סאלח בן ה-12, ג'וני ודיע איבראהים בן ה-13, אמיר רביע אבו סאלח בן ה-16, נאג'י טאהר אל-חלבי בן ה-11, פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, חאזם אכרם אבו סאלח בן ה-14, נאזם פאח'ר סעב בן ה-15, מהכפר הסמוך עין קיניא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר