שבת קטלנית בחופים: האזהרה החמורה של השירות המטאורולוגי

על פי ההודעה החריגה - הים גבוה ומסוכן לרחצה במיוחד • יש חשש משמעותי מטביעה, סחיפה מהמים הרדודים לעמוקים, וזרמים חזקים • בתוך כך, נקבע מותו של גבר בן 35 בחוף בחדרה, כבן 69 טבע בחוף הסמוך לקיסריה • הלילה טבעו למוות שני גברים נוספים

הים מסוכן לרחצה, דגל שחור בים (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

השירות המטאורולוגי מסר הבוקר (שבת) כי קיימת אזהרה חמורה על ים גבוה ומסוכן לרחצה, וכי יש חשש משמעותי מטביעה, סחיפה מהמים הרדודים לעמוקים, וזרמים חזקים. ארבעה בני אדם מצאו את מותם בטביעה באירועים שונים מאז הלילה.

צעיר טבע סמוך לחוף תל ברוך בתל אביב, מצבו אנוש // תיעוד מבצעי מד"א

לפי ההודעה, קיים חשש משמעותי מטביעה כתוצאה מגלים גבוהים במיוחד. הגלים עלולים גם לגרום לפציעה, בין היתר בשל אבנים או סלעים הנמצאים במים. חשש נוסף הוא מסחיפה מהאזור הרדוד לאזור המים העמוקים על ידי מערבולות משמעותיות הגורמות להיסחפות ללב ים ולטביעה.

עוד מזהירים מגלים שנשברים ומשנים כיוון. כלי שייט בסכנה להתהפך. במקרה של רוחות חזקות, חשש גם מפגיעה מחפצים העפים ברוח. 

"אל תגידו 'לי זה לא יקרה'"

בשורת הנחיות שפורסמו, מבקשים בשירות המטאורולוגי להישמע להוראות המצילים והפקחים, לנהוג בהתאם להנחיות המוסמכות ולשילוט בחוף ולהיכנס למים רק באזורים המסומנים כמותרים לרחצה בלבד.

טביעה בחוף בראשון לציון (ארכיון), צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בעת רוחות חזקות יש לזהות את כיוונן ולפעול בהתאם. בנוסף, יש להימנע מכניסה למים עמוקים במקומות שאינם מוכרים בשל סכנת זרמים. חשוב להימנע מלשחות בקרבת שוברי גלים בגלל סכנת הזרמים שבסמיכות אליהם, ולהימנע מלעמוד על מזחים, שוברי גלים או מקומות בהם עלולים להיפגע מגלי הים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: ״בשנים האחרונות טביעת ילדים הפכה למכת מדינה. אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - ולהיענות לאזהרה, טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות, בדיוק ברגע בו לא שמנו לב. במידה ומחליטים לרחוץ בים אז רק רחצה בחוף מוכרז, כששירותי ההצלה פעילים. הים עלול להיות מסוכן גם לשחיינים מקצועיים״.

יש להישמע להוראות המצילים והפקחים (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

כאמור, נקבע מותו של גבר בן 35 בחוף בחדרה, חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הלל יפה, 3 נפגעים במצב קל, בהכרה מלאה, בגילאי 40 ו-15. במקרה אחר, כבן 69 טבע בחוף הסמוך לקיסריה. הלילה טבעו שני גברים נוספים, אחד,  צעיר כבן 21 שטבע סמוך לחוף תל ברוך בתל אביב, מצבו אנוש, שני, גבר כבן 45, טבע סמוך לחוף הגולשים בבת ים. לאחר מאמצי החייאה, צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר