"שומר על כולנו מלמעלה": המונים ליוו למנוחות את סמ"ר נועם דואק ז"ל שנפל ברצועת עזה

דואק, בן 19 מקרית מוצקין, לוחם שיריון בגדוד 9, נהרג בדרום רצועת עזה • קיים חשד כי הוא נפגע מגזים רעילים שפלט גנרטור שפעל במבנה בו שהה • "מכולם דווקא אתה? היה לך את הלב הכי חזק והכי טוב מכולם", ספד לו בן משפחתו

סמ״ר נועם דואק שנפל ברצועה. צילום: דובר צה"ל

"גבר, לוחם עם לב זהב": סמ״ר נועם דואק ז"ל הובא למנוחות היום (שישי) בבית העלמין בקריית מוצקין. דואק, בן 19, לוחם שיריון בגדוד 9, עוצבת "עקבות הברזל" (401), נפל בדרום רצועת עזה. נבדק החשד כי שאף גזים רעילים. דואק נפצע בלחימה בעזה, אך התעקש לחזור ולהילחם עם חבריו.

הלווייתו של סמ"ר נועם דואק ז"ל, צילום: הרצי שפירא
אוסנת, אמו של נועם, נפרדה מבנה: "נועם, ילד אהוב שלנו, איך אפשר להגיד מילות פרידה למישהו שלא נפרדים ממנו. היום אני עומדת פה ומדברת אליך בפעם האחרונה. אני זוכרת את היום שבו נולדת. תינוק שהביא אור ושמחה לחיינו. ועד היום תמיד היית האור של הבית. גם כשנפצעת בכתף בעזה, לא היית מוכן להוריד פרופיל ולעזוב את חבריך לחיל השריון. ביום שחזרת אליהם אחרי הפציעה, היית מאושר. תמיד כשדיברת על השירות הצבאי ראיתי בעיניים שלך רק את הגאווה והנחישות. ידעת את החשיבות של מה שאתה עושה ושאתה חלק ממשהו גדול".
 
"שליחות וערכים"

סגן-אלוף אליעזר אברמוביץ, מנהל הלחימה בחטיבה 401, עוצבת הברזל, נפרד מנועם בשם צה"ל: "נועם, אני עומד כאן יחד עם משפחתך, יקיריך וחבריך, המומים וכואבים את נפילתך. פרידה שעדיין לא נקלטת. היית מהראשונים שנכנסו לתמרון הקרקעי בעזה, נפגעת בכתף והיית בתקופת החלמה של כמה חודשים. רצית לחזור ולהצטרף לחבריך בפלוגה. בחודש אפריל חזרת להילחם בגזרת הלחימה שבדרום רצועת עזה. למרות שיכולת להימנע מכך, בחרת לעשות עוד מתוך שליחות וערכים עמוקים של רעות ומסירות".

 
"החיוך הכי יפה"

בן דודו של נועם ספד לו בעצב רב: "מכולם דווקא אתה? היה לך את הלב הכי חזק והכי טוב מכולם. גדלנו זה לצד זה, תמיד נתת לי את ההרגשה שאנחנו מעבר למשפחה. איך מסכמים 19 שנה איתך? עם החיוך הכי יפה שהעלה 1,000 חיוכים. הצחוק המתגלגל שסחף אחריו את כולם.נועם שלנו, היית הלוחם הכי חזק שיש, הכי טוב שיש, אין דבר שיכל לעצור אותך. אפילו בבית חולים, זוכר מה אמרת לי?... אמרת שכל הפלוגה נמצאת בעזה ואתה חייב לחזור לשם להיות איתם. אני זוכר שאחרי הפציעה שלך לא וויתרת. באת לסיים את מה שהתחלת".

הלווייתו של סמ"ר נועם דואק ז"ל, צילום: הרצי שפירא

"תמיד דאגת לבקר את סבתא בכל הזדמנות, הגעת ראשון לכל ארוחה כדי להספיק לדבר עם כולם, ככה ההורים המדהימים שלך חינכו אותך. אני בטוח שעכשיו אתה בידיים טובות. אנחנו אוהבים אותך וגאים בך כמו שתמיד רצית. אלוהים לוקח את ההכי טובים, ואין ספק שהיית הכי טוב", הוסיף.

חיים כלפון חבר משפחה: "קשה לי להגיד לך שלום אחרון, הלב נשבר, תמיד הבאת אור ושמחה. גם שנעלת אותנו בחצר שהיית בן שלוש, הלב האהוב שלך היה שם. היית גם גאה ללבוש את המדים, האבדן שלך קשה מנשוא. נזכור אותך בחיוך והאהבה. לעד תהיה בנשמתנו".

הלווייתו של סמ"ר נועם דואק ז"ל, צילום: הרצי שפירא

באירוע שבו נפגע דואק, נפצעו עוד שני לוחמים מהגדוד, שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

במצ"ח חוקרים האם השלושה נפגעו כתוצאה מהפעלת גנרטור בחדר בו ישנו, שפלט גזים רעילים במקום וגרם להרעלה. מצבם של הלוחמים הפצועים השתפר והם כעת מוגדרים כקל ובינוני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר