משפחות חטופים לאחר נאום נתניהו בקונגרס: "התשואות לא ישכיחו את העובדה המצערת שצמד המילים 'עסקה עכשיו!' נעדרו מהנאום"

נחשפה הקלטה משיחתו של רה"מ נתניהו עם משפחות חטופים בה אמר: "אל תאבדו תקווה, אנחנו נממש אותה" • עומר שתוי, שאחיו עידן בשבי, אמר למפגינים: "אם אתה מבקש מאיתנו לשמור על תקווה, הדרך היחידה לעשות את זה, היא לומר שתי מילים בלבד בנאומך הערב בקונגרס - "יש - עסקה" • מחאות התפתחו מול שגרירות ארה"ב בדרישה לחתימה על עסקה להשבת החטופים

הקרנת נאום נתניהו בקונגרס בכיכר החטופים

רגע לפני נאום נתניהו בקונגרס: משפחות חטופים מובילות בשעה זו (רביעי) צעדה מכיכר דיזינגוף לכיכר החטופים, שם תתקיים הצהרה לתקשורת של בני משפחות חטופים והקרנה של נאום ראש הממשלה בקונגרס. המשפחות מצפות להתייחסות מצד נתניהו לעסקה ואף שיציין שאחת כזו נחתמה.

עומר שיתוי, אחיו של עידן הטחוף בעזה, נאם בפני המוחים שהגיעו לתמוך במשפחות: "עידן אני מצטער שלא הצלחתי עדיין. אני עושה הכל. אני מנסה בכל כוחי, אני עומד כאן בשבילך עידן, ולא רק בשבילך אח שלי. עידן שלי העידן של אמא ואבא שלי - יכול להיות גם העידן שלכם! הוא כבר העידן שלכם". עומר הוסיף: "אני עומד כאן בשביל כל שאר האחים והאחיות שלכם, בשביל הבנים והבנות שלכם - זה יכול להיות כל אחד מכם. הילדים שלכם יצאו למסיבה, כמו אח שלי, האבות שלכם יצאו לטיול רכיבה על אופניים, סבתא שלכם תגור בקיבוץ. אני כאן בשבילם. הם נרקבים שם 9 חודשים. יש עסקה שיכולה להחזיר אותם. לא משנה איפה אתם נמצאים באמונות שלכם, מי אתם ומה אתם- כיהודים אזרחי מדינת ישראל וכבני אדם יש שלושה דברים שיכולים להוביל אותנו בחיים - אלוהים, האדם, והערכים - אני עם שלושתם; עכשיו, לא רק שבערכים אומרים לכם - מוסר, הוא מעל נקמה משיחית, שחררו אותם עכשיו! אין חשוב מזה".

"עסקה או הפקרה" - מחאת משפחות חטופים בכיכר דיזינגוף, צילום: יוסי זליגר

עוד אמר שתיוי: "לא רק שהאדם, כל הצמרת הביטחונית והאנשים שבשטח אומרים - נלחמנו, פירקנו, הבשלנו, ניצחנו - שחרר אותם עכשיו זה הזמן לעשות עסקה אלא גם בתורה נאמר לנו- "לא תעמוד על דם רעֶך" (ויקרא, י"ט, ט"ז) פדיון שבויים, אין מצווה גדולה יותר- שחרר אותם עכשיו, לא משנה מה". כמו כן, בשעה 21:00 יוקרן נאומו של בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני מעל הבימה הראשית בכיכר החטופים.

עומר שיתוי, שאחיו עידן בשבי חמאס: "הדרך היחידה לייצר תקווה היא להגיד שיש עסקה" \\ מטה משפחות החטופים

בעודו מציין את מצוות פידיון השבויים, הוא פונה לשר דרעי: "אריה דרעי אני פונה אליך - אתה יודע להציב אולטימטומים. הצבת לבן גביר, הצבת על חוק הרבנים -עכשיו זה הזמן שלך להציב אולטימטום על החטופים. תסתכל לי בעיניים, תסתכל לעידן בעיניים, אני דורש ממך להציב אולטימטום לראש הממשלה עוד הערב. מרן עובדיה יוסף פסק את ההלכה הזאת - לפדות את השבויים. הצמרת הבטחונית כולה תומכת. עכשיו זה הזמן שלך לדאוג שהממשלה לא חוטאת. ברגע זה אתה מפר את פסק ההלכה של המרן. אין לכם מקום בממשלה שחוטאת ולא פודה את השבויים. אין שיקולים פוליטים אל מול ההלכה הזאת. יש לך מחויבות. היום תוציא הודעה ברורה שאומרת שבמידה ומערכת הביטחון תומכת בעסקה שעל השולחן וראש הממשלה לא תומך בה - ש"ס יוצאת מהממשלה. כל עוד אתה לא עושה את זה אתה אשם וחלק במחדל".

עוד בחר לשתף עומר שתוי את הבאים בדברים מהשיחה של ראש הממשלה עם המשפחות אמש (שלישי) בוושינגטון. רה"מ אמר: "אל תאבדו תקווה ואנחנו נממש אותה". (האזינו)

שיחת רה"מ נתניהו עם משפחות חטופים כפי שנחשפה בעצרת בת"א // מטה משפחות החטופים, קוקו

עומר, שאחיו עידן בשבי חמאס, השיב לו : "אני לא מאבד תקווה. אבל החטופים כן. מאז 7 באוקטובר יותר מ-20 חטופים נהרגו בזמן שהיו בשבי. אולי הייתה להם תקווה. היום אין להם, וגם לא למשפחות שלהם. כי הם לא רק סובלים, הם מתים. אם אתה מבקש מאיתנו לשמור על תקווה, הדרך היחידה לעשות את זה, היא לומר שתי מילים בלבד בנאומך הערב בקונגרס - "יש - עסקה".

משפחות חטופים בכיכר דיזינגוף, צילום: יוסי זליגר

במקביל לנאום נתניהו, קראה בכיכר החטופים עינב צנגאוקר, אמו של החטוף בשבי חמאס מתן צנגאוקר, את הנאום שבעיניה רה"מ היה צריך לשאת מעל בימת בית הנבחרים בוושינגטון. "מצופה ממך להודות בראש ובראשונה לנשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, שעמדת לצד מדינת ישראל ברגעיה הקשים ביותר. הצבת את החטופים כמטרה עליונה, הוכחת ציונות ואהבת ישראל מהי", אמרה צנגאוקר.

לדבריה, "מצופה ממך להודות: כשלתי. יותר מעשור כשלתי בהנהגתי, האמנתי שדרכי נכונה אבל היא התבררה כשקרית, הובלתי לאסון הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, בגדתי באזרחיי כי בזמן שהם התחבאו בממ"ד אני כבר נפגשתי עם יועצי התקשורת שלי. שיקרתי לכם במשך יותר מתשעה חודשים שביחד ננצח, בזמן שאמרתי זאת, חטופים סבלו ומתו, שלחתי את אנשיי להסית נגד משפחות החטופים. עשיתי פוליטיקה צינית בזמן שמשפחות החטופים נלחמו על יקיריהם. גררתי רגליים, מרחתי את הזמן, טרפדתי, פעלתי בכל דרך אפשרית בשביל למנוע עסקה, כי אני פוחד מההשלכות שלה. אני פוחד שהעסקה תפיל את הממשלה שלי, אני יודע שאין מחילה על הדברים שעשיתי, אין מחילה על ששיקרתי לכם – אבל הדרך לכפרה היא בעסקה". 

במקביל לנאום נתניהו: עינב צנגאוקר קוראת את הנאום שהייתה מצפה מנתניהו לשאת בקונגרס האמריקני // מטה משפחות החטופים

עוד היא אמרה כי "מצופה ממך להודיע: אני מכריז על במה זו שאפעל לקידום עסקה שתחזיר את כל החטופים גם במחיר של סיום המלחמה. יותר מדי זמן הם סבלו, יותר מדי מהם מתו בשבי, חלקם נרצחו ואחרים בגלל הלחץ הצבאי. כשלתי. חטאתי. הובלתי את מדינת ישראל לתהום, שסעתי בין חלקי החברה אבל הדרך לתיקון שלי ושל המדינה מתחילה בעסקה, בהחזרת כל החטופים החיים הביתה והנרצחים לקבורה. זהו צו השעה, מדינת ישראל נמצאת ברגעיה הגורליים ביותר. העסקה הזו גם תחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, היא תבטיח שקט וביטחון, לא כמו כל השקרים שסיפרתי במשך שנים שהחמאס מורתע. העסקה הזו תבטיח שמדינת ישראל לעולם לא תפקיר עוד את אזרחיה ברגעיהם הקשים ביותר, אתן מנדט מלא לצוות המשא ומתן, אפעל בשיתוף פעולה מלא עם המתווכות, אדיח כל שר שיתבטא נגד העסקה.
הניצחון של עם ישראל, יתחיל עם חזרת החטופים, התקומה תבוא לאחר מכן – כי אנחנו אומה חפצת חיים וכך ראוי שכמנהיגים נפעל".

הפגנות בתל אביב בקריאה להחזרת החטופים במקביל לנאום נתניהו בקונגרס האמריקני

במקביל, התפתחו הפגנות ערות בתל אביב, בפרט מול שגרירות ארה"ב, במקביל לנאום נתניהו בקונגרס בקריאה לחתימה על עסקה שבו יושבו החטופים.

לאחר הנאום, הגיבו בני משפחות חטופים: "45 דקות של נאום עם מחיאות כפיים לא ישכיחו את העובדה האחת והמצערת, שצמד המילים 'עסקה עכשיו!' נעדרו מנאומו של ראש הממשלה. לא דובר גם על 120 חטופות וחטופים שגם הלילה לא ישובו הביתה". טליה, אליה ואחינעם דנציג, נכדותיו של אלכס דנציג, שאמש נודע על הירצחו בשבי חמאס אמרו: ״ב-7 באוקטובר אדמת ניר עוז נכבשה על ידי מחבלים רצחניים, אדמת ניר עוז ואנשי ניר עוז מופקרים כל דקה מאז ועד היום. באותה שבת סבא שלנו האהוב אלכס דנציג נחטף בחיים מהמקום הכי בטוח, הבית שלו, המיטה שלו. סבא נחטף בחיים ונרצח בשבי. סבא היה יכול לחזור בחיים בעסקה והיינו יכולות עוד להתחבק אבל הפקירו אותו וממשיכים להפקיר אותו עד היום".

הנכדות פנו לרה"מ: "בנימין נתניהו - האפשרות לניצחון מוחלט ירדה מהפרק ברגע שסבא שלי נחטף מהקיבוץ שלו, מהמקום הבטוח שלו ולא היה שם אף אחד לעצור את זה. סבא שלי וכל 120 החטופים הם קורבנות ההפקרה הכי גדולה שידענו, הפקרה שמהדהדת ולא מפסיקה. אני דורשת ממך להפסיק את מעגל הדמים הזה, להחזיר אותם הביתה ולהחזיר את הלב שלנו למקום. תן כבר לכולנו לחזור הביתה! תסתכל לנו בעיניים, תהיה בן אדם, תחתום על העסקה!".

בני משפחות חטופים ומוחים בהפגנה בתל אביב, צילום: קוקו

אלי אלבג, אביה של התצפיתנית לירי אלבג, שנחטפה ב-7 באוקטובר: "ראש הממשלה שלי, נמאס לנו לשמוע סיפורים, לא תהיה מחילה אם לא תהיה עסקה, לא תהיה תקומה. אני מנסה להסתכל אם הוא יגיד משהו עולמי חדש אבל זה חסר טעם. כולם יודעים את הסיפור עם אדון ביבי, כולם יודעים הכל, רק דבר אחד הם לא יודעים מתי תהיה עסקה. מתי תוציא עסקה גם הצוות משא ומתן שלך לא יודע, מתי תהיה עסקה כי אתה לא נותן לו אישור עד מתי?".

הדם על הפנים היפות, העדינות. אגם ברגר ולירי אלבג, צילום: .

נוסף אליהם, אמרה נעם פרי, בתו של חיים פרי: "בנימין נתניהו, אם יש לך אחריות כלפי אזרחי ישראל, וכלפי בטחוננו העתידי, אני מקווה שאתה מודה לבתי הנבחרים והממשל האמריקאי על השותפות שהם מראים לערכים אלה, ועל דחיפתם הבלתי נלאית לשחרור החטופים, ובעיקר, אני מקווה שבדקה זו ממש אתה מאשר בפניהם שהגענו לעסקה! את אבא שלי לא תוכל כבר להציל, אבל עליך לחזור אל ערכינו המשותפים ולשקם את החוזה הבסיסי בינינו - לפני שיהיה מאוחר מדי. חתום על העסקה, הצל את החטופים שבחיים ונאבקים על חייהם בכל רגע, הבא את אבא שלי ואת שאר החללים הגיבורים לקבורה ראויה באדמת ישראל שעליה הם נלחמו ואותה הם יישבו כל חייהם.
291 ימים יותר מדי, הם סובלים, הם מתים, נהרגים ונרצחים. אל תחכה עוד אף רגע, תפסיק להיכנע להיסוסים ולשיקולים הזרים, חתום על העסקה והבא אותם הביתה!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר