ראש אגף המבצעים במשטרה הודיעה על פרישה לאחר 34 שנים

ניצב סיגל בר צבי אשר כיהנה בתפקיד הודיעה על כוונתה למ"מ המפכ"ל • מדובר באישה שהגיעה לתפקיד הבכיר ביותר במשטרה אי פעם

ניצב סיגל בר צבי . צילום: אורן בן חקון

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי הודיעה היום (שני) למ"מ המפכ"ל אבשלום פלד על כוונתה לפרוש בתום 34  שנות שירות במערכת. מדובר באישה שהגיעה לתפקיד הבכיר ביותר במשטרה אי פעם, וסיום כהונתה יהיה בתחילת 2025. 

בר צבי נחשבה לפורצת דרך בעשור האחרון כפורצת דרך בתפקידי ליבה שלראשונה אויישו בהם נשים. היא כיהנה כסגנית מפקד מחוז דרום, ראש חטיבת השיטור באגף המבצעים, ראש חטיבת קהילה ומתנדבים ומפקדת מרחב איילון במחוז תל אביב.

היא לא הסתירה את חלומה להיות מפקדת מחוז אולם בעקבות פרישתו של המפכ"ל היוצא קובי שבתאי הבינה שלא תקודם והחליטה לפרוש.

בר צבי נחשבת לקצינה דעתנית מבריקה ואהובה במשטרה ישראל. ב-7 באוקטובר ניהלה את סדר הכוחות מחדר המבצעים של המשטרה. שמונה שוטרים לוחמים מיחידת מתפ״א שתחת פיקודה נהרגו בקרב עם מחבלים.

לאחרונה התגלעה מחלוקת בינה לבין מפקד המחוז דרום באשר להפעלת פקודת ״פרש פלשת״ להזנקת הכוחות בעת שמחבלי החמאס פשטו על ישובי העוטף, סכסוך שבעקבותיו החליט שבתאי להקים צוות מיוחד שייגבש את המסקנות על תפקוד המשטרה ב-7 באוקטובר.

בר צבי בת ה-54 נמצאת על סף גיל פרישה. מקורביה טוענים כי "יכלה להיות מפקדת מחוז מצטיינת ופרישתה היא הפסד למשטרה הן בהיבט המקצועי והן בהיבט המגדרי".

כזכור, לפני כמה חודשים גם ראש האגף לחקירות ומודיעין הודיע על רצונו לפרוש מהארגון. החלפתו תתבצע ככל הנראה לאחר מינויו של המפכ״ל הבא והסכמה בינו לבין היועצת המשפטית לממשלה על זהות מחליפו.

יודגש כי פרישת ניצבים על רקע סיום כהונת מפכ״ל וכניסת מפכ״ל חדש הוא אקט מקובל. ההערכה כי במידה וניצב אבשלום פלד יאושר לכהן כמפכ״ל צפויים לפרוש עוד שני ניצבים נוספים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר